کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت مدرسه باهاوس

دانشگاهی
مشخص نشده
83
پاورپوینت
5 MB
1679
قیمت: ۲۴,۹۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت مدرسه باهاوس

    ***2

    باهاوس:

     مدرسه‌ای که یک مکتب معماری شد

     

    باهاوس نام یک مکتب معماری است که از نام مدرسه هنر و معماری باهاوس در آلمان گرفته شده است. این مدرسه معماری که از سال 1919 تا 1933 فعالیت می‌کرده است، پیشگام مدرنیسم در معماری بود و دستاوردهای آن هنوز نیز در رشته‌های هنر و معماری به دانشجویان تدریس می‌شود. ساختمان و کارگاه‌های این مدرسه در دو شهر دسائو و وایمار آلمان از سال 1996 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

     

    ***3

    •مدیریت این مدرسه نیز به ترتیب بر عهده والتر گروپیوس (1919 تا 1928)، هانیس مه‌یر (1928 تا 1930) و میز وان دروهه (1930 تا 1933) بود.

    •باهاوس در سال 1919 توسط والتر گروپیوس در شهر سنتی و قدیمی وایمار تأسیس شد. هدف اولیه از تأسیس مدرسه باهاوس، ایجاد مکانی بود که ترکیبی از مدارس معماری، صنایع دستی (چون نجاری، آهنگری و...) و آکادمی هنری بود.

     

    ***4

    •باهاوس نام یک مکتب معماری است که از نام مدرسه هنر و معماری باهاوس در آلمان گرفته شده است. این مدرسه معماری که از سال 1919 تا 1933 فعالیت می‌کرده است، پیشگام مدرنیسم در معماری بود و دستاوردهای آن هنوز نیز در رشته‌های هنر و معماری به دانشجویان تدریس می‌شود. ساختمان و کارگاه‌های این مدرسه در دو شهر دسائو و وایمار آلمان از سال 1996 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

    •مدرسه معماری باهاوس که در زبان آلمانی به معنی «خانه معماری» است، در دوران فعالیت چهارده ساله خود در آلمان، در سه شهر مختلف و تحت نظر سه آرشیتکت بزرگ که مدیریت باهاوس را نیز بر عهده داشته‌اند، فعالیت کرده است. این مدرسه ابتدا از سال 1919 تا 1925 در شهر وایمار، سپس از سال 1925 تا 1932 در دسائو و بالاخره از سال 1932 تا 1933، یعنی زمانی که این مدرسه به دستور حکومت نازی آلمان تعطیل شد، در برلین فعالیت می‌کرد

     

    ***5

    •گروپیوس اعتقاد داشت که با پایان جنگ جهانی اول، دوره جدیدی از تاریخ آغاز شده است و قصد داشت در مدرسه باهاوس، سبک معماری جدیدی را که بازتابی از این دوران باشد، به وجود بیاورد. به اعتقاد گروپیوس، این سبک معماری که می‌شد اصول آن را به تمام کالاهای مصرفی تعمیم داد، باید ارزان، کارکردگرا و سازگار با تولید انبوه می‌بود. گروپیوس برای دستیابی به این هدف، می‌خواست هنرمندان و صنعت‌گران را با هم متحد کند تا به محصولی کارکردی و قابل استفاده، و در عین حال با ارزش از لحاظ هنری، دست یابد. این ایده در بیانیه افتتاحیه مدرسه باهاوس به خوبی مشخص است: «ما در پی آنیم که جامعه تازه‌ای از هنرمندان پدید آوریم تا در میان آن‌ها دیگر تعصب حرفه‌ای که اکنون چون دیواری بلند هنرمندان و صنعتگران را از هم جدا می‌سازد، وجود نداشته باشد.»

     

    ***6

    •برنامه‌ریزان مدرسه باهاوس هنرهای زیبا را از صنایع دستی کاربردی ممتاز و متفاوت نمی‌دانستند و بر این باور بودند که هنر و معماری مدرن باید پاسخگوی نیازها و اقتضائات جامعه صنعتی مدرن باشد و طراحی خوب باید از عهده آزمون‌های زیباشناختی و مهندسی برآید. ویژگی عمده سبک باهاوس تکیه هر چه بیشتر بر کارکردگرایی، بهره‌گیری بهینه از خواص مواد و مصالح صنعتی، احتراز از تزئینات تجملی در نمای ساختمان‌ها و فرآورده‌های صنعتی بود.

     

    ***7

    •دستیابی به نوعی هماهنگی بین ضرورت‌های کارکردی و کیفیت زیباشناختی، خوش‌ساختی و خوش ترکیبی محصولات صنعتی از دیگر اهداف موسسان مدرسه باهاوس بود.

    •استادان باهاوس به شاگردان خود یاد می‌دادند که همه چیز را بر مبنای نیازها طراحی کنند و از هیچ عنصری که فاقد کارکرد باشد و تنها جنبه زیباشناسانه داشته باشد استفاده نکنند. در مدرسه باهاوس تاریخ معماری جایی میان دروس دانشجویان نداشتند، چرا که در باهاوس قرار بود همه چیز بر مبنای اصول اولیه معماری و بدون توجه به آثار گذشتگان ساخته شود.

     

    ***8

    •باهاوس در ابتدا برای تأمین بودجه خود به سوبسیدی که از جمهوری وایمار می‌گرفت وابسته بود. اما بعد از ایجاد تغییراتی در حکومت محلی وایمار، این مدرسه در سال 1925 به شهر دسائو که بافت صنعتی و شهری بیشتری داشت و با ایده‌های مدرن مدرسه‌ی باهاوس هم‌خوان بود، منتقل شد. پس از انتقال مدرسه باهاوس به دسائو، بخش طراحی صنعتی این مدرسه که مشکل کمتری با حکومت محافظه‌کار محلی داشتند، در وایمار باقی ماندند. مدرسه طراحی صنعتی باهاوس بعدها نام خود را به دانشکده فنی معماری و مهندسی عمران تغییر داد و از سال 1996 به بعد نیز به نام دانشکده باهاوس آلمان خوانده می‌شود.

    •در سال 1927 سبک باهاوس و آثار آرشیتکت‌ های مشهور آن نمایشگاه معماری اشتوتگارت را که با موضوع خانه‌ سازی برگزار می‌شد، به شدت تحت تأثیر خود قرار داد.

  • فهرست و منابع پاورپوینت مدرسه باهاوس

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی آرشيتكت‌, پاورپوینت درسی باهاوس, پاورپوینت درسی خانه معماري, پاورپوینت درسی خانه‌ سازي, پاورپوینت درسی مدرسه باهاوس, پاورپوینت درسی مدرسه معماري, پاورپوینت درسی معماری مدرسه, پاورپوینت درسی مكتب معماري, پاورپوینت دانشگاهی آرشيتكت‌, پاورپوینت دانشگاهی باهاوس, پاورپوینت دانشگاهی خانه معماري, پاورپوینت دانشگاهی خانه‌ سازي, پاورپوینت دانشگاهی مدرسه باهاوس, پاورپوینت دانشگاهی مدرسه معماري, پاورپوینت دانشگاهی معماری مدرسه, پاورپوینت دانشگاهی مكتب معماري, پاورپوینت پایان نامه آرشيتكت‌, پاورپوینت پایان نامه باهاوس, پاورپوینت پایان نامه خانه معماري, پاورپوینت پایان نامه خانه‌ سازي, پاورپوینت پایان نامه مدرسه باهاوس, پاورپوینت پایان نامه مدرسه معماري, پاورپوینت پایان نامه معماری مدرسه, پاورپوینت پایان نامه مكتب معماري, دانلود پاورپوینت آرشيتكت‌, دانلود پاورپوینت باهاوس, دانلود پاورپوینت خانه معماري, دانلود پاورپوینت خانه‌ سازي, دانلود پاورپوینت مدرسه باهاوس, دانلود پاورپوینت مدرسه معماري, دانلود پاورپوینت معماری مدرسه, دانلود پاورپوینت مكتب معماري, دانلود نمونه پاورپوینت آرشيتكت‌, دانلود نمونه پاورپوینت باهاوس, دانلود نمونه پاورپوینت خانه معماري, دانلود نمونه پاورپوینت خانه‌ سازي, دانلود نمونه پاورپوینت مدرسه باهاوس, دانلود نمونه پاورپوینت مدرسه معماري, دانلود نمونه پاورپوینت معماری مدرسه, دانلود نمونه پاورپوینت مكتب معماري, پاورپوینت آماده درسی آرشيتكت‌, پاورپوینت آماده درسی باهاوس, پاورپوینت آماده درسی خانه معماري, پاورپوینت آماده درسی خانه‌ سازي, پاورپوینت آماده درسی مدرسه باهاوس, پاورپوینت آماده درسی مدرسه معماري, پاورپوینت آماده درسی معماری مدرسه, پاورپوینت آماده درسی مكتب معماري, پاورپوینت آماده دانشگاهی آرشيتكت‌, پاورپوینت آماده دانشگاهی باهاوس, پاورپوینت آماده دانشگاهی خانه معماري, پاورپوینت آماده دانشگاهی خانه‌ سازي, پاورپوینت آماده دانشگاهی مدرسه باهاوس, پاورپوینت آماده دانشگاهی مدرسه معماري, پاورپوینت آماده دانشگاهی معماری مدرسه, پاورپوینت آماده دانشگاهی مكتب معماري, دانلود قالب پاورپوینت آرشيتكت‌, دانلود قالب پاورپوینت باهاوس, دانلود قالب پاورپوینت خانه معماري, دانلود قالب پاورپوینت خانه‌ سازي, دانلود قالب پاورپوینت مدرسه باهاوس, دانلود قالب پاورپوینت مدرسه معماري, دانلود قالب پاورپوینت معماری مدرسه, دانلود قالب پاورپوینت مكتب معماري

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان