کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت مهندسی پی

دانشگاهی
مشخص نشده
13
پاورپوینت
2 MB
1719
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت مهندسی پی

    ***2

    تشریح کامل مراحل پی سازی

    طبقه بندی زمین :

    زمین هایی که با خاک ریزی دستی پر شده است :

    این نوع زمین ها که عمق بیشتری دارند و با خاکهای دستی محل گودال ها را پر کرده اند اگر سالهای متمادی هم بگذرد باز نمی توان جای زمین طبیعی را بگیرد و این نوع زمین برای ساختمان مناسب نیست و باید پی کنی در آنها به طریقی انجام گیرد که پی ها به زمین طبیعی یا زمین سفت برسد .

    زمین های ماسه ای :

    زمینهای ماسه ای بیشتر در کنار دریا وجود دارد . اگر زمین از ماسه خشک تشکیل شده باشد ، تا یک طبقه ساختمان را تحمل می کند و 1.5 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع می توان فشار وارد آورد . ولی در صورتی که ماسه آبدار باشد قابل ساختمان نیست ، چون ماسه آبدار حالت لغزندگی دارد و قادر نیست که بار وارد را تحمل کند بنابراین ماسه از زیر پی می لغزد و جای خالی خود را به پی می دهد و پایه را خراب می کند .

     

    ***4

    زمین های دجی :

    زمین دجی زمینی است که از شنهای درشت و ریز و خاک به هم فشرده تشکیل شده است و به رنگهای مختلف دیده می شود :دج زرد ، دج سیاه، دج سرخ ، این نوع زمین ها برای ساختمان مرغوب و مناسب است .

    زمین های رسی :

    اگر رس خشک و بی آب و فشرده باشد ، برای ساختمان زمین خوبی محسوب می شود ، و تحمل فشار لازم را دارد . ولی اگر رس آبدار و مرطوب باشد قابل استفاده نیست و تحمل فشار ندارد ، خصوصاً اگر ساختمان در زمین شیب دار روی رس آبدار ساخته شود فوری نشست می کند و جاهای مختلف آن ترک بر می دارد و خراب می شود . و اگر ساختمان در زمین آبدار با سطح افقی ساخته شود به علت وجود آب فشار را به همه نقاط اطراف خود منتقل می کند و دیوارهای کم ضخامت آن ترک بر می دارد .

     

    ***5

    زمینهای سنگی :

    زمینهای سنگی بیشتر در دامنه کوهها وجود دارد و از تخته سنگها ی بزرگ تشکیل شده و برای ساختمان بسیار مناسب است .

    زمینهای مخلوط :

    این نوع زمینها از سنگ درشت و شن و خاک رس تشکیل شده اگر این مواد کاملا به هم فشرده باشند برای ساختمان بسیار مناسب است و اگر به هم فشرده نباشد و باید از ایجاد ساختمان به روی این نوع زمینها احتراز کرد.

    زمینهای بی فایده :

    زمینهای بی فایده مانند باتلاق ها و زمینهای جنگل که از خاک و برگ درختان تشکیل شده است . در این نوع زمین ها باید زمین آنقدر کنده شود تا به زمین سفت و طبیعی برسد .

     

    ***6

    آزمایش زمین :

    گاهی پس از پی کنی به طبقه ای از زمین محکم و سفت می رسند و پی سازی را شروع می کنند ولی پس از چندی ساختمان ترک بر می دارد . علت آن این است که زمین سفتی که به آن رسیده اند از طبقهُ نازکی بوده است و متوجه آن نشده اند ولی برای اطمینان در جاهای مختلف زمین می زنند تا از طبقات مختلف زمین آگاهی پیدا کنند و بعد شفته ریزی را شروع می کنند این عمل را در ساختمان گمانه زنی (سنداژ) می گویند .

    امتحان مقاومت زمین :

    یک صفحه بتنی 20*20*20 یا 20*50*50 از بتن آرمه گرفته و روی آن به وسیلهُ گذاشتن تیرآهنها فشار وارد می آورند . وزن آهنها مشخص و سطح صفحه بتن هم مشخص است فقط یک خط کش به صفحه بتنی وصل می کنند و به وسیله میلیمترهای روی آن میزان فرورفتگی زمین را از سطح آزاد مشخص و اندازه گیری می کنند ولی اگر بخواهند ساختمانهای بسیار بزرگ بسازند باید زمین را بهتر آزمایش کنند . برای ای منظور با دستگاه فشار سنج زمین را اندازه گیری می کنند و آزمایش فوق برای ساختمانهای معمولی در کارگاه است .

    پس از عملیات فوق پی کنی را آغاز میکنند و پس از پی کنی شفته ریزی شروع می شود .

    توجه شود این عمل همان آزمایش بارگذاری صفحه است که در درس مهندسی پی جزء آزمایش های محلی و مهم محسوب میشود البته از آنجا که انجام عملیات مکانیک خاک برای ساختمانهای معمولی صرفه اقتصادی ندارد ، انجام این آزمایش در سازمانهای و اداره های دولتی و یا ساختمانهای بلند انجام می شود .

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت مهندسی پی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی پی, پاورپوینت درسی پی کنی, پاورپوینت درسی خاك ريزي دستي, پاورپوینت درسی زمين هاي دجي, پاورپوینت درسی زمين هاي رسي, پاورپوینت درسی زمين هاي ماسه اي, پاورپوینت درسی طبقه بندي زمين, پاورپوینت درسی مقاومت زمين, پاورپوینت دانشگاهی پی, پاورپوینت دانشگاهی پی کنی, پاورپوینت دانشگاهی خاك ريزي دستي, پاورپوینت دانشگاهی زمين هاي دجي, پاورپوینت دانشگاهی زمين هاي رسي, پاورپوینت دانشگاهی زمين هاي ماسه اي, پاورپوینت دانشگاهی طبقه بندي زمين, پاورپوینت دانشگاهی مقاومت زمين, پاورپوینت پایان نامه پی, پاورپوینت پایان نامه پی کنی, پاورپوینت پایان نامه خاك ريزي دستي, پاورپوینت پایان نامه زمين هاي دجي, پاورپوینت پایان نامه زمين هاي رسي, پاورپوینت پایان نامه زمين هاي ماسه اي, پاورپوینت پایان نامه طبقه بندي زمين, پاورپوینت پایان نامه مقاومت زمين, دانلود پاورپوینت پی, دانلود پاورپوینت پی کنی, دانلود پاورپوینت خاك ريزي دستي, دانلود پاورپوینت زمين هاي دجي, دانلود پاورپوینت زمين هاي رسي, دانلود پاورپوینت زمين هاي ماسه اي, دانلود پاورپوینت طبقه بندي زمين, دانلود پاورپوینت مقاومت زمين, دانلود نمونه پاورپوینت پی, دانلود نمونه پاورپوینت پی کنی, دانلود نمونه پاورپوینت خاك ريزي دستي, دانلود نمونه پاورپوینت زمين هاي دجي, دانلود نمونه پاورپوینت زمين هاي رسي, دانلود نمونه پاورپوینت زمين هاي ماسه اي, دانلود نمونه پاورپوینت طبقه بندي زمين, دانلود نمونه پاورپوینت مقاومت زمين, پاورپوینت آماده درسی پی, پاورپوینت آماده درسی پی کنی, پاورپوینت آماده درسی خاك ريزي دستي, پاورپوینت آماده درسی زمين هاي دجي, پاورپوینت آماده درسی زمين هاي رسي, پاورپوینت آماده درسی زمين هاي ماسه اي, پاورپوینت آماده درسی طبقه بندي زمين, پاورپوینت آماده درسی مقاومت زمين, پاورپوینت آماده دانشگاهی پی, پاورپوینت آماده دانشگاهی پی کنی, پاورپوینت آماده دانشگاهی خاك ريزي دستي, پاورپوینت آماده دانشگاهی زمين هاي دجي, پاورپوینت آماده دانشگاهی زمين هاي رسي, پاورپوینت آماده دانشگاهی زمين هاي ماسه اي, پاورپوینت آماده دانشگاهی طبقه بندي زمين, پاورپوینت آماده دانشگاهی مقاومت زمين, دانلود قالب پاورپوینت پی, دانلود قالب پاورپوینت پی کنی, دانلود قالب پاورپوینت خاك ريزي دستي, دانلود قالب پاورپوینت زمين هاي دجي, دانلود قالب پاورپوینت زمين هاي رسي, دانلود قالب پاورپوینت زمين هاي ماسه اي, دانلود قالب پاورپوینت طبقه بندي زمين, دانلود قالب پاورپوینت مقاومت زمين

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان