کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت روش تحقیق اثر مقایسه ای یک دوره تمرینی بر ظرفیت های ریوی غواصان اسکوبا و حبس نفس

دانشگاهی
مشخص نشده
36
پاورپوینت
5 MB
1838
قیمت: ۱۰,۸۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت روش تحقیق اثر مقایسه ای یک دوره تمرینی بر ظرفیت های ریوی غواصان اسکوبا و حبس نفس

    ***2

    مقدمه

    محبوبیت ورزش تفریحی غواصی، فیزیولوژی بدن انسان را به یک مبارزه منحصربفرد فرا می خواند. گذشته از اثرات دمای آب، بدن باید اثرات محیط پرفشار را تحمل کند. محیطی که دارای فشاری بیش از سطح دریاست، چنین محیطی فشار گازها را در سینوس ها، مجاری تنفسی، مجاری گوارشی و گازهای محلول در مایعات بدن، افزایش می دهد.

    از جمله سیستم های بسیار مهم در غواصی، سیستم تنفسی می باشد که در این حرفه نقش مهمی را ایفا می کند. بدن نمی تواند اشکال یا وقفه ایجاد شده در دستگاه تنفس را بخوبی تحمل نماید و از آنجا که محیط زیرآب مخاطرات وسیعی برای دستگاه تنفس در بردارد آمادگی و سلامتی این سیستم برای یک غواص بسیار مهم می باشد.

     

    ***3

    بیان مسأله

    غواصی در حالت حبس نفس، یکی از قدیمی ترین نوع غواصی است که موضوع بسیار مهم در این حرفه طولانی تر کردن زمان حبس نفس می باشد. افزایش ارادی تعداد و یا عمق تنفس مثل پرتهویه ای پیش از غواصی باعث افزایش دور شدن دی اکسید کربن از بافتهای بدن می شود پس در زمان تمایل به نفس کشیدن

    تجمع دی اکسید کربن در خون سرخرگی اتفاق می افتد که مهم ترین محرک برای عمل تنفس می باشد.

     

    ***4

    در غواصی اسکوبا، غواص با تجهیزات کامل تنفسی به اعماق آب، غوص می زند. برای غلبه بر فشار هیدروستاتیک بهترین وسیله استفاده از گازهای فشرده ای است که از مخزن توسط دو دریچه تنظیم کننده به دهان غواص متصل می شود تا هم فشار را تعدیل کند و هم به عنوان تغذیه تنفسی غواص مورد استفاده قرار گیرد.

    هرچقدر عمق بیشتر باشد، جریان هوا برحسب مقدار هوایی که موردنیاز است بیشتر خواهد بود زیرا حجم های ریوی تا اندازه های کوچکی فشرده شده اند.

     

    ***5

    با توجه به واکنش های فیزیولوژیکی تنفسی در دو سیستم غواصی اسکوبا و حبس نفس و مقایسه این دو با هم، تغییرات در ظرفیت های تنفسی و همچنین آمادگی تنفسی بعد از یک دوره تمرینی در کدام یک از دو سیستم بهتر نمایان می شود؟

    شرایط ویژه ای که در این دو تکنیک قابل اهمیت و بررسی می باشد:

    وجود لباس، جلیقه و کپسول در غواصی اسکوبا و سازگاری با دهانه ی اکسیژن در هنگام دم و بازدم در حین انجام فعالیت

    انجام فعالیت بدون داشتن دم و بازدم وطولانی کردن زمان نگهداشتن تنفس در غواصی حبس نفس

     

    ***6

    ضرورت و اهمیت تحقیق

    غواصان در معرض چندین فاکتور قرار می گیرند که بر عملکرد ریوی آنها اثر گذاشته و تنها تمرین عضلات تنفسی و تمرین برای افزایش ظرفیت های ریوی می تواند تا حدودی بر فاکتورهای محدودکننده غلبه کند. این فاکتورها شامل فشردگی در اثر فرورفتن زیرآب، افزایش چگالی گاز، افزایش مقاومت تنفسی، کاهش حجم های ریوی و محدودیتهایی است که سیستم تنفسی در شدت و مدت کار جسمانی ایجاد می کند.

    پس می توان احتمال داد که انجام دوره ای تمرینات تنفسی قبل از رسیدن به زمان عملیات می تواند آمادگی بهینه ای را در سیستم تنفسی غواص ایجاد کند تا بتواند از عهده حرکات و اعمال ناگهانی در عمق به خوبی برآید. هم چنین داشتن تفاوتها و شباهتها در مقادیر ظرفیت های ریوی در این دو نوع غواصی می تواند در تمرین دهی و پیشگیری از بیماریهای تنفسی غواصان مثمرثمر باشد.

     

    ***7

    اهداف تحقیق

    هدف کلی

    مقایسه ظرفیت های ریوی و پارامترهای اسپیرومتری که شامل ظرفیت حیاتی حداکثر (VC Max)، ظرفیت دمی (IC)، ظرفیت حیاتی اجباری (FVC)، حجم بازدمی اجباری در یک ثانیه (FEV1)، اوج جریان بازدمی (PEF) و حداکثر حجم تهویه ای (MVV)

    در غواصان اسکوبا و حبس نفس قبل و بعد از اجرای فعالیت منتخب غواصی برای هر دو فن و هم چنین مقایسه آزمودنیهای هر گروه باهم، هدف کلی این پژوهش می باشد.

     

    ***8

    اهداف اختصاصی

    1- تعیین و مقایسه ظرفیت حیاتی حداکثر (VC Max) قبل و بعد از اجرای فعالیت منتخب در غواصان حبس نفس و اسکوبا

    2- تعیین و مقایسه ظرفیت دمی (IC) قبل و بعد از اجرای فعالیت منتخب در غواصان حبس نفس و اسکوبا

    3- تعیین و مقایسه ظرفیت حیاتی اجباری (FVC) قبل و بعد از اجرای فعالیت منتخب در غواصان حبس نفس و اسکوبا

    4- تعیین و مقایسه حجم بازدمی اجباری در یک ثانیه (FEV1) قبل و بعد از اجرای فعالیت منتخب در غواصان حبس نفس و اسکوبا

    5- تعیین و مقایسه اوج جریان بازدمی (PEF) قبل و بعد از اجرای فعالیت منتخب در غواصان حبس نفس و اسکوبا

    6- تعیین و مقایسه حداکثر حجم تهویه ای (MVV) قبل و بعد از اجرای فعالیت منتخب در غواصان حبس نفس و اسکوبا

     

    ***9

    فرضیه های تحقیق

    1- تأثیر اجرای یک دوره فعالیت منتخب بر ظرفیت حیاتی حداکثر (VC Max) در غواصان حبس نفس و اسکوبا یکسان است.

    2- تأثیر اجرای یک دوره فعالیت منتخب بر ظرفیت دمی (IC) در غواصان حبس نفس و اسکوبا یکسان است.

    3-تأثیر اجرای یک دوره فعالیت منتخب بر ظرفیت حیاتی اجباری (FVC) در غواصان حبس نفس و اسکوبا یکسان است.

    4-تأثیر اجرای یک دوره فعالیت منتخب بر حجم بازدمی اجباری در یک ثانیه (FEV1) در غواصان حبس نفس و اسکوبا یکسان است.

    5-تأثیر اجرای یک دوره فعالیت منتخب بر اوج جریان بازدمی (PEF) در غواصان حبس نفس و اسکوبا یکسان است.

    6-تأثیر اجرای یک دوره فعالیت منتخب بر حداکثر حجم تهویه ای (MVV) در غواصان حبس نفس و اسکوبا یکسان است.

  • فهرست و منابع پاورپوینت روش تحقیق اثر مقایسه ای یک دوره تمرینی بر ظرفیت های ریوی غواصان اسکوبا و حبس نفس

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پروپوزال در مورد حبس نفس, پروپوزال در مورد سیستم تنفسی, پروپوزال در مورد ظرفيت هاي ريوي غواصان, پروپوزال در مورد ظرفیت ریوی, پروپوزال در مورد غواص, پروپوزال در مورد غواصان اسکوبا, پروپوزال در مورد غواصی, گزارش سمینار در مورد حبس نفس, گزارش سمینار در مورد سیستم تنفسی, گزارش سمینار در مورد ظرفيت هاي ريوي غواصان, گزارش سمینار در مورد ظرفیت ریوی, گزارش سمینار در مورد غواص, گزارش سمینار در مورد غواصان اسکوبا, گزارش سمینار در مورد غواصی, تز دکترا در مورد حبس نفس, تز دکترا در مورد سیستم تنفسی, تز دکترا در مورد ظرفيت هاي ريوي غواصان, تز دکترا در مورد ظرفیت ریوی, تز دکترا در مورد غواص, تز دکترا در مورد غواصان اسکوبا, تز دکترا در مورد غواصی, رساله در مورد حبس نفس, رساله در مورد سیستم تنفسی, رساله در مورد ظرفيت هاي ريوي غواصان, رساله در مورد ظرفیت ریوی, رساله در مورد غواص, رساله در مورد غواصان اسکوبا, رساله در مورد غواصی, پایان نامه در مورد حبس نفس, پایان نامه در مورد سیستم تنفسی, پایان نامه در مورد ظرفيت هاي ريوي غواصان, پایان نامه در مورد ظرفیت ریوی, پایان نامه در مورد غواص, پایان نامه در مورد غواصان اسکوبا, پایان نامه در مورد غواصی, تحقیق درباره حبس نفس, تحقیق درباره سیستم تنفسی, تحقیق درباره ظرفيت هاي ريوي غواصان, تحقیق درباره ظرفیت ریوی, تحقیق درباره غواص, تحقیق درباره غواصان اسکوبا, تحقیق درباره غواصی, مقاله درباره حبس نفس, مقاله درباره سیستم تنفسی, مقاله درباره ظرفيت هاي ريوي غواصان, مقاله درباره ظرفیت ریوی, مقاله درباره غواص, مقاله درباره غواصان اسکوبا, مقاله درباره غواصی, پروژه دانشجویی در مورد حبس نفس, پروژه دانشجویی در مورد سیستم تنفسی, پروژه دانشجویی در مورد ظرفيت هاي ريوي غواصان, پروژه دانشجویی در مورد ظرفیت ریوی, پروژه دانشجویی در مورد غواص, پروژه دانشجویی در مورد غواصان اسکوبا, پروژه دانشجویی در مورد غواصی, تحقیق دانشجویی در مورد حبس نفس, تحقیق دانشجویی در مورد سیستم تنفسی, تحقیق دانشجویی در مورد ظرفيت هاي ريوي غواصان, تحقیق دانشجویی در مورد ظرفیت ریوی, تحقیق دانشجویی در مورد غواص, تحقیق دانشجویی در مورد غواصان اسکوبا, تحقیق دانشجویی در مورد غواصی, مقاله دانشجویی در مورد حبس نفس, مقاله دانشجویی در مورد سیستم تنفسی, مقاله دانشجویی در مورد ظرفيت هاي ريوي غواصان, مقاله دانشجویی در مورد ظرفیت ریوی, مقاله دانشجویی در مورد غواص, مقاله دانشجویی در مورد غواصان اسکوبا, مقاله دانشجویی در مورد غواصی, روش تحقیق در مورد حبس نفس, روش تحقیق در مورد سیستم تنفسی, روش تحقیق در مورد ظرفيت هاي ريوي غواصان, روش تحقیق در مورد ظرفیت ریوی, روش تحقیق در مورد غواص, روش تحقیق در مورد غواصان اسکوبا, روش تحقیق در مورد غواصی

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان