کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت ناسازگاری ویروس انگیخته

دانشگاهی
مشخص نشده
41
پاورپوینت
12 MB
1876
قیمت: ۱۲,۳۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت ناسازگاری ویروس انگیخته

    ***3

    ناسازگاری ویروس انگیخته:

    این ناسازگاری به ظاهر گسترش داشته و بیشتر یافت می شود.
    از بین رفتن محل پیوند همانند نشانه های ناسازگاری می تواند در اثر عوامل بیماری زا باشد. در برخی از موارد، ناهنجاری ها نخست به ناسازگاری پایه و پیوندک مربوط دانسته شده بود و سپس دریافتند که به ویروس های نهفته یا عوامل بیماری زای میکوپلاسمائی که با پیوند از یک گیاه مقاوم به گیاه حساس انتقال یافته مربوط است. در سیب چنین حالتی نمایان است. مدت ها ، علت مشکلی که در کوپیوند پرتقال روی نارنج در افریقای جنوبی و جاوه دیده می شد، به ناسازگاری نسبت می دادند، در حالی که این ترکیب پیوندی در سطح تجارتی در دیگر نقاط دنیا موفقیت آمیز بود.

     

    ***4

    عقیده رایج این بود که علت این ناسازگاری، تولید موادی توسط پیوندک است که برای پایه سمی می باشد.

    بیماری زوال گلابی، که ابتدا در ایتالیا شیوع یافت و سپس به نواحی غربی آمریکای شمالی گسترش پیدا کرد، تنها در کالیفرنیا صدها هزار درخت گلابی را نابود ساخت. بررسی های اولیه نشان داد که این مشکل، مربوط به پایه به کار گرفته شده بوده و یک «ناسازگاری وارد شده» است که عامل ایجاد کننده آن ناشناخته می باشد.

     

    ***5

    سبب ها و مکانیزم های ناسازگاری

    با آن که ناسازگاری، آشکارا به وجود اختلاف های ژنتیکی بین پایه و پیوندک نسبت داده می شود، هنوز هم مکانیزمی که بیانگر حالت های خاص ناسازگاری باشد، روشن نشده است. با وجود شمار بزرگی از مواد گیاهی متفاوت از نظر ژنتیکی، که می توانند با پیوند ترکیب شوند، دامنه گسترده ای از سیستم های فیزیولوژیکی، زیست شیمیایی و تشریحی در کنار هم قرار می گیرند که به احتمال برهم کنش بسیاری با هم دارند که این برهم کنش ها، هم مساعد و هم نامساعدند.

     

    ***6

    یک مکانیزم احتمالی ناسازگاری، وجود اختلاف های فیزیولوژیکی و زیست شیمیایی بین پایه و پیوندک است. این فرضیه، با پژوهش هایی که با ترکیبات ناسازگار برخی از ارقام گلابی روی پایه به انجام شده، تایید گردیده است. از شواهد حاصله از این پژوهش ها، چنین نتیجه گیری می شود که:
    1- هنگامی که برخی از ارقام گلابی، روی پایه به پیوند زده می شوند، یک گلوکوزید سیانوجنیک به نام پروناسین که در به به طور عادی یافت می شود اما در گلابی موجود نیست، از به، به آوند آبکش گلابی انتقال می ابد. بافت های گلابی، پروناسین را در ناحیه محل پیوند می شکنند و در اثر این شکسته شدن، اسیدهیدروسیانیک به عنوان فرآورده ای فرعی حاصل می شود. این شکسته شدن آنزیمی در دماهای زیاد، تسریع می شود. افزون بر این، ارقام مختلف گلابی، از نظر قابلیتشان برای شکستن گلوکوزید متفاوتند.

  • فهرست و منابع پاورپوینت ناسازگاری ویروس انگیخته

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی اسیدهیدروسیانیک, پاورپوینت درسی بیماری زوال گلابی, پاورپوینت درسی ویروس, پاورپوینت درسی ویروس انگیخته, پاورپوینت دانشگاهی اسیدهیدروسیانیک, پاورپوینت دانشگاهی بیماری زوال گلابی, پاورپوینت دانشگاهی ویروس, پاورپوینت دانشگاهی ویروس انگیخته, پاورپوینت پایان نامه اسیدهیدروسیانیک, پاورپوینت پایان نامه بیماری زوال گلابی, پاورپوینت پایان نامه ویروس, پاورپوینت پایان نامه ویروس انگیخته, دانلود پاورپوینت اسیدهیدروسیانیک, دانلود پاورپوینت بیماری زوال گلابی, دانلود پاورپوینت ویروس, دانلود پاورپوینت ویروس انگیخته, دانلود نمونه پاورپوینت اسیدهیدروسیانیک, دانلود نمونه پاورپوینت بیماری زوال گلابی, دانلود نمونه پاورپوینت ویروس, دانلود نمونه پاورپوینت ویروس انگیخته, پاورپوینت آماده درسی اسیدهیدروسیانیک, پاورپوینت آماده درسی بیماری زوال گلابی, پاورپوینت آماده درسی ویروس, پاورپوینت آماده درسی ویروس انگیخته, پاورپوینت آماده دانشگاهی اسیدهیدروسیانیک, پاورپوینت آماده دانشگاهی بیماری زوال گلابی, پاورپوینت آماده دانشگاهی ویروس, پاورپوینت آماده دانشگاهی ویروس انگیخته, دانلود قالب پاورپوینت اسیدهیدروسیانیک, دانلود قالب پاورپوینت بیماری زوال گلابی, دانلود قالب پاورپوینت ویروس, دانلود قالب پاورپوینت ویروس انگیخته

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان