کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت توانایی تشخیص و از بین بردن ویروس های کامپیوتری

دانشگاهی
1388
27
پاورپوینت
2 MB
2071
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت توانایی تشخیص و از بین بردن ویروس های کامپیوتری

    نام درس: کارگاه سیستم عامل

    ***5

    برنامه های مخرب برنامه هایی هستند که در صورت ورود به سیستم می توانند  در عملکرد کامپیوتر ایجاد اختلال کنند و دارای انواع زیر هستند:

    •کرم ها (worms) 

    •تروا ها (trojans)

    •ویروس ها (viruses)

     

    ***6

    برنامه ویروس کامپیوتر از نظر تخریب کنندگی ؛ کامل ترین برنامه ها و در بر گیرنده خصایص ویژه  ترواها و کرمها هستند . علاوه بر این دارای قدرت تکثیر و قابلیت سرایت از فایل به حافظه ؛فایلی به دیگر ؛ دیسک دیگر و در کل از سیستمی به سیستم دیگر هستند.

                ویروسهای کامپیوتری علاوه بر انواع دیسک ها ؛ به وسیله  روشهای ارتباطی مانند شبکه ها و خطوط تلفن ؛ پست الکترونیکی ؛ سرویسهای اطلاعاتی و اطلاع رسانی ؛ ارسال و بار گذاری اطلاعات و... قادر به تکثیر هستند .

                یک ویروس ایده آل دارای خصوصیت پنهان سازی برای قرار گرفتن در کد برنامه و مخفی ماندن از دید کابر وتخریب و آسیب رسانی به اطلاعاعات در سیستم است .

                 ویروسها ی کامپیوتری با اندازه و انواع مختلف را می توان با هر زبان برنامه سازی سطح بالا یا سطح پایین نوشت و در محلهایی مانند حافظه ؛ بوت سکتور ؛ جدول پارتیشن یا روی سطح دیسک و ... نگهداری کرد تا در زمان و شرایط مناسب بارگذاری و اجرا شوند .

                 بمب های منطقی نیز نوعی ویروس هستند ؛ یک بمب منطقی مجموعه ای از دستورالعملهاست که به برنامه موجود اضافه می شود و همان گونه که از نامش پیداست با پیش آزمون وضعیت مناسب و بر اساس یک شرایط منطقی؛ فعال می شود. برای مثال یک بمب منطقی به نحوی برنامه ریزی شده است که به calculate .exeمتصل  ودر هر بار اجراتاریخ سیستم را بررسی کند و در هرصورتی که برابر 25نوامبر باشد؛ شرط برنامه بمب منطقی برقرار شده و عمل تخریب و پاک کردن بانک های اطلاعاتی و مختل شدن سیستم انجام می پذیرد . از معایب بمب منطقی می توان اتصال آن به برنامه های ویژه؛ روی سخت افزارهای بخصوص و همچنین وجود شرایط مطلوب و مناسب جهت اجرا را نام برد. از این رو این بمب ها به اندازه ترواها وویروسها روی سیستم تاثیر می گذارند. تفاوت ترواها با بمب منطقی در این است که بمب منطقی با پیش آزمون وضعیت مناسب و بر اساس یک شرایط منطقی ؛ فعال می شود ولی تراوها در هر بار اجرای برنامه تاثیر مخرب خود را روی سیستم گذاشته و محدود به شرط خاص نیستند. 

     

    ***7

    برنامه ویروس کامپیوتر از نظر تخریب کنندگی ؛ کامل ترین برنامه ها و در بر گیرنده خصایص ویژه  ترواها و کرمها هستند . علاوه بر این دارای قدرت تکثیر و قابلیت سرایت از فایل به حافظه ؛فایلی به دیگر ؛ دیسک دیگر و در کل از سیستمی به سیستم دیگر هستند.

                ویروسهای کامپیوتری علاوه بر انواع دیسک ها ؛ به وسیله  روشهای ارتباطی مانند شبکه ها و خطوط تلفن ؛ پست الکترونیکی ؛ سرویسهای اطلاعاتی و اطلاع رسانی ؛ ارسال و بار گذاری اطلاعات و... قادر به تکثیر هستند .

                یک ویروس ایده آل دارای خصوصیت پنهان سازی برای قرار گرفتن در کد برنامه و مخفی ماندن از دید کابر وتخریب و آسیب رسانی به اطلاعاعات در سیستم است .

                 ویروسها ی کامپیوتری با اندازه و انواع مختلف را می توان با هر زبان برنامه سازی سطح بالا یا سطح پایین نوشت و در محلهایی مانند حافظه ؛ بوت سکتور ؛ جدول پارتیشن یا روی سطح دیسک و ... نگهداری کرد تا در زمان و شرایط مناسب بارگذاری و اجرا شوند .

                 بمبهای منطقی نیز نوعی ویروس هستند ؛ یک بمب منطقی مجموعه ای از دستورالعملهاست که به برنامه موجود اضافه می شود و همان گونه که از نامش پیداست با پیش آزمون وضعیت مناسب و بر اساس یک شرایط منطقی؛ فعال می شود. برای مثال یک بمب منطقی به نحوی برنامه ریزی شده است که به calculate .exeمتصل  ودر هر بار اجراتاریخ سیستم را بررسی کند و در هرصورتی که برابر 25نوامبر باشد؛ شرط برنامه بمب منطقی برقرار شده و عمل تخریب و پاک کردن بانک های اطلاعاتی و مختل شدن سیستم انجام می پذیرد . از معایب بمب منطقی می توان اتصال آن به برنامه های ویژه؛ روی سخت افزارهای بخصوص و همچنین وجود شرایط مطلوب و مناسب جهت اجرا را نام برد. از این رو این بمب ها به اندازه ترواها وویروسها روی سیستم تاثیر می گذارند. تفاوت ترواها با بمب منطقی در این است که بمب منطقی با پیش آزمون وضعیت مناسب و بر اساس یک شرایط منطقی ؛ فعال می شود ولی تراوها در هر بار اجرای برنامه تاثیر مخرب خود را روی سیستم گذاشته و محدود به شرط خاص نیستند. 

     

    ***8

    •2-1راههای انتقال برنامه های مخرب  

    •هریک از دستگاههای ورودی می تواند راهی برای انتقال برنامه های مخرب به داخل سیستم باشد:

    •کپی کردن فایل از روی فلاپی  از طریق صفحه کلید

    •کپی کردن فایل از روی فلاپی دیسک ( این وسیله ورودی متداول راه ورود برنامه است.)

    •کپی کردن فایل از روی CD-ROM ( امروزه به دیل استفاده زیاد از این وسیله ورودی ؛ بهترینراه ورود برنامه های مخرب به داخل سیستم شماست و متاسفانه به دلیل اینکه اطلاعات روی CD-ROMقابل پاک شدن نیست ؛ لذا اگر برنامه مخربی نیز بر روی آن یافت شود ؛ نمی توان آن را پاک کرد. در صورتی  که پاک کردن برنامه مخرب رویفلاپی دیسک امکان پذیر است.)

    •استفاده از مودم )استفاده از مودم به عنوان یک وسیله ورودی می تواند راهی برای انتقال برنامه مخرب به داخل سیستم شما باشد .)

    •استفاده از کارت شبکه(استفاده از کارت شبکه به عنوان یک وسیله ورودی می تواند راهی برای انتقال برنامه های مخرب به داخل سیستم باشد.)

     

    ***9

    •3-1مفهوم ویروس کامپیوتری

    •ویروس های کامپیوتری ؛ برنامه های کوچک و در عین حال مخربی هستند که در صورت ورود به سیستم می توانند در عملکرد کامپیوتر اختلال ایجاد کنند. ویروسها توسط برنامه نویسهای حرفه ای نوشته می شوند؛ بنابراین به هیچ وجه نباید تصور کرد که ویروسها خود و تصادفی به وجود می آیند ؛ شاید برایتان جالب باشد که بدانید اغلب ویروسها توسط افراد ناشناسی تولید می شوند که انگیزه های آنها  برای نوشتن ویروسها نیزمختاف است. این گونه افراد معمولا ویروسها را به علت کنجکاوی ؛ سرگرمی ؛انتقام ؛انگیزه های سیاسی و حتی حقوقی و غیره می نویسند. انتخاب نام ویروس روی برنامه های مخرب؛ بدین علت است که عملکرد آنها شبیه ویروسهای بیماری زا مانند ویروس سرماخوردگی است.

    •    یک ویروس بیماری زا مانند سرما خوردگی از راههای مختلفی وارد بدن انسان یا سایر موجودات زنده می شود و ممکن است حتی با گذشت مدت زمان خاصی از ورود آن به بدن؛ ظاهرا در اعمال حیاتی بدن اختلال ایجاد نکند ولی بالاخره پس از گذشت زمان لازم ؛ اولین علایم وجود ویروس آشکار می شود . از آن به بعد با تکثیر مداوم ویروس ؛ اختلالات بیشتری ایجاد شده و در صورتی که به درستی با منشا اختلالات مبارزه نشود؛ در نهایت ممکن است زندگی موجود زنده به پایان رسد. عمکرد ویروسهای کامپیوتری کم و پیش مشابه با ویروسهای بیماریزاست یعنی ویروسهای کامپیوتری هم از راههای مختاف  وارد سیستم می شوند و ممکن است در بعضی موارد مدت زمانی طول بکشد تا اولین علایم وجود آنها ظهور کند. به هر حال پس از نمایان شدن علایم وجود ویروس ها در یک سیستم کامپیوتری در صورتی که آنها را از بین نیرید ؛ ممکن است در اندک زمان صدمات جبران ناپذیری به سیستم و اطلاعات آن وارد کنند. 

  • فهرست و منابع پاورپوینت توانایی تشخیص و از بین بردن ویروس های کامپیوتری

    فهرست:

    •1- برنامه های مخرب و انواع آن

    •2-راههای انتقال برنامه مخرب

    •3-مفهوم ویروس کامپیوتر

    •4- انواع ویروسها از نظر محل تاثیر گذاری ویروس

    •1-4ویروسهای تاثیر گذار روی رکورد راه انداز(Boot Record)

    •2-4ویروسهای تاثیر گذار روی جدول پارتیشن دیسک

    •3-4ویروسهای تاثیر گذار روی فایل های اجرایی

    •5-تشخیص ویروسی شدن سیستم

    •1-6 جلوگیری از ورود ویروسها به سیستم

    •2-6از بین بردن ویروسها پس از ورود به سیستم

     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی viruses, پاورپوینت درسی برنامه های مخرب, پاورپوینت درسی سیستم عامل, پاورپوینت درسی ویروس, پاورپوینت درسی ویروس های کامپیوتری, پاورپوینت درسی ویروس کامپیوتر, پاورپوینت دانشگاهی viruses, پاورپوینت دانشگاهی برنامه های مخرب, پاورپوینت دانشگاهی سیستم عامل, پاورپوینت دانشگاهی ویروس, پاورپوینت دانشگاهی ویروس های کامپیوتری, پاورپوینت دانشگاهی ویروس کامپیوتر, پاورپوینت پایان نامه viruses, پاورپوینت پایان نامه برنامه های مخرب, پاورپوینت پایان نامه سیستم عامل, پاورپوینت پایان نامه ویروس, پاورپوینت پایان نامه ویروس های کامپیوتری, پاورپوینت پایان نامه ویروس کامپیوتر, دانلود پاورپوینت viruses, دانلود پاورپوینت برنامه های مخرب, دانلود پاورپوینت سیستم عامل, دانلود پاورپوینت ویروس, دانلود پاورپوینت ویروس های کامپیوتری, دانلود پاورپوینت ویروس کامپیوتر, دانلود نمونه پاورپوینت viruses, دانلود نمونه پاورپوینت برنامه های مخرب, دانلود نمونه پاورپوینت سیستم عامل, دانلود نمونه پاورپوینت ویروس, دانلود نمونه پاورپوینت ویروس های کامپیوتری, دانلود نمونه پاورپوینت ویروس کامپیوتر, پاورپوینت آماده درسی viruses, پاورپوینت آماده درسی برنامه های مخرب, پاورپوینت آماده درسی سیستم عامل, پاورپوینت آماده درسی ویروس, پاورپوینت آماده درسی ویروس های کامپیوتری, پاورپوینت آماده درسی ویروس کامپیوتر, پاورپوینت آماده دانشگاهی viruses, پاورپوینت آماده دانشگاهی برنامه های مخرب, پاورپوینت آماده دانشگاهی سیستم عامل, پاورپوینت آماده دانشگاهی ویروس, پاورپوینت آماده دانشگاهی ویروس های کامپیوتری, پاورپوینت آماده دانشگاهی ویروس کامپیوتر, دانلود قالب پاورپوینت viruses, دانلود قالب پاورپوینت برنامه های مخرب, دانلود قالب پاورپوینت سیستم عامل, دانلود قالب پاورپوینت ویروس, دانلود قالب پاورپوینت ویروس های کامپیوتری, دانلود قالب پاورپوینت ویروس کامپیوتر

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان