کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت یونیکس unix

دانشگاهی
مشخص نشده
16
پاورپوینت
679 KB
2030
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت یونیکس unix

    ***4

    یونیکس چیست

    یونیکس معروفترین سیستم عاملی است که بر روی انواع مختلف کامپیوتر ها پیاده سازی شده است. یونیکس سیستم عاملی چند کاربره و چند برنامه ای می باشد و قابلیت های شبکه ای ، پردازش توزیع شده ، بلادرنگ و چند پردازنده ای در نسخه های متعددی از آن پیاده سازی شده است.این سیستم عامل در محیطی تحقیقاتی متولد شده و در دانشگاهها و مراکز آموزشی و پژوهشی به تدریج قابلیت های زیادی به آن اضافه شده است و هم اکنون در مراکز علمی و تجاری محبوبیت زیادی دارد.از آنجا که این سیستم عامل به زبان ‍         نوشته شده است قابلیت حمل آن بر روی انواع مختتلف کامپیو تر ها وجود دارد . سه بخش اصلی این سیستم عامل عبارتند از : هسته، پوسته و سیستم فایل . هنگامی که سیستم روشن می گردد ، هسته سیستم عامل شروع به اجرا شده و همواره در حافظه باقی می ماند. این هسته تمام وظایف پایه ای و اصلی  سیستم عامل را انجام می دهد. کاربران دستورات خود را به پوسته داده و پوسته آنها را به دستورات قابل درک برای هسته تبدیل می کند. نسخه های اولیه یونیکس به صورت متنی بودند(مانند             )  ولی نسخه های اخیر معمولا دارای محیط گرافیکی نیز می باشند (مانند ویندوز).به محیط گرافیکی استاندارد یونیکس                                  گفته می شود.

     

    ***5

    استفاده از این سیستم عامل به عنوان بستری برای سیستم ها و سرویس دهنده های شبکه بسیار رایج و معمول است .یونیکس سیستم عامل بسیار قدرتمند و زیباست به گونه ای که بسیاری از سیستم عامل های دیگر از اصول آن تقلید کرده اند.بخش بسیار بزرگی از ساختار شبکه اینترنت  شامل سرویس دهنده ها،  ایستگاه های کاری و ماشین نهایی به نحوی از یونیکس استفاده می کنند.                                                       

    یونیکس حدود سی سال قبل طراحی شد و در طی روند تکمیلی سی ساله به سیستم عاملی تبدیل شد که می تواند داعیه ی قوی ترین و مطمئن ترین سیستم عامل جهان را داشته باشد به گونه ای که بسیاری از سرویس دهنده های حساس و عظیم دنیا از این سیستم عامل بهره گرفته اند.

     

    ***6

    اگرچه یونیکس زیبا و قدرتمند است ولی به دو دلیل ناپسند به نظر می رسد:

    اول اینکه سیستم عامل واحدی به نام یونیکس وجود نداردبلکه دهها گونه ی سازگار  با آن نوشته شده است و توسعه ی آن در انحصار شرکت یا گروه خاصی نیست.

    دوم آنکه استفاده از آن فقط از متخصصین حرفه ای و مجرب بر می آید.یونیکس دوست مهربان حرفه ای هاست در حالی که به آما تورها و کاربران عادی بسیار سخت گیر است.

    یونیکس خانواده ای از سیستم عامل ها می باشد که برای کنترل کامپیوترها استفاده می شود .تقریبا تمامی کامپیوتر ها می توانند یونیکس را اجرا کنند .

    یونیکس سیستم عامل قابل حمل ، چند کاربره و چند وظیفه ای است که در سال 1970 برای استفاده در کامپیوتر های کوچک ابداع گردید .

     

    ***7

    اصول طرح یونیکس

    یونیکس توسط برنامه نویسان ، برای برنامه نویسان طراحی شده است و فعل و انفعالی است .همچنین چندین پردازش می توانند در آن فعال باشند و هر پردازشی به راحتی می تواند پردازش دیگری ایجاد نماید.روش های استاندارد و انعطاف پذیر فراوانی جهت اتصال ورودی ها و خروجی های پردازش وجود دارند . پردازش ها را می توان هماهنگ نمود تا با هم یک کار بخصوص را انجام دهند . اطلاعات فایل ها در فهرست های راهنما جمع می شوند .ساختمان فهرست راهنما درختی و سلسله مراتبی است.کاربران به راحتی فایل یا فهرست راهنما ایجاد می کنند.فقط یک نوع فایل داده وجود دارد که عبارت است از یک سری بایت. دستیابی به محتوای فایل می تواند به صورت تر تیبی یا سلسله مراتبی باشد و ارتباط با سیستم فایل بسیار ساده است. سعی شده است تا رفتار مشابهی با دستگاههای ورودی /خروجی و فایل ها صورت گیرد به این ترتیب برنامه های کاربردی کمترین وابستگی را به دستگاه ها دارندو این وابستگی ها در سطح هسته مرکزی سیستم عامل محدود شده است در واقع وابستگی ها در گرداننده های

     دستگاه ها قرار می گیرند.

  • فهرست و منابع پاورپوینت یونیکس unix

    فهرست:

    unix

    چیست ؟

    اصول طرح

    unix

    مدیریت در سیستم عامل

    unix

    چند نمونه از سیستم عامل های سازگار با

    unix

    معماری

    unix

    ، ساختار سیستم فایل

    معماری

    unix

    ، هسته سیستم عامل و پروسه ها

    فعل و انفعال با پروسه ها

    تعیین مجوزهای دسترسی در

    unix

     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی سیستم عامل, پاورپوینت درسی سیستم عامل unix, پاورپوینت درسی يونيكس, پاورپوینت درسی یونیکس unix, پاورپوینت دانشگاهی سیستم عامل, پاورپوینت دانشگاهی سیستم عامل unix, پاورپوینت دانشگاهی يونيكس, پاورپوینت دانشگاهی یونیکس unix, پاورپوینت پایان نامه سیستم عامل, پاورپوینت پایان نامه سیستم عامل unix, پاورپوینت پایان نامه يونيكس, پاورپوینت پایان نامه یونیکس unix, دانلود پاورپوینت سیستم عامل, دانلود پاورپوینت سیستم عامل unix, دانلود پاورپوینت يونيكس, دانلود پاورپوینت یونیکس unix, دانلود نمونه پاورپوینت سیستم عامل, دانلود نمونه پاورپوینت سیستم عامل unix, دانلود نمونه پاورپوینت يونيكس, دانلود نمونه پاورپوینت یونیکس unix, پاورپوینت آماده درسی سیستم عامل, پاورپوینت آماده درسی سیستم عامل unix, پاورپوینت آماده درسی يونيكس, پاورپوینت آماده درسی یونیکس unix, پاورپوینت آماده دانشگاهی سیستم عامل, پاورپوینت آماده دانشگاهی سیستم عامل unix, پاورپوینت آماده دانشگاهی يونيكس, پاورپوینت آماده دانشگاهی یونیکس unix, دانلود قالب پاورپوینت سیستم عامل, دانلود قالب پاورپوینت سیستم عامل unix, دانلود قالب پاورپوینت يونيكس, دانلود قالب پاورپوینت یونیکس unix

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان