کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت کارگاه سیستم عامل : رجیستری

دانشگاهی
مشخص نشده
10
پاورپوینت
971 KB
2045
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت کارگاه سیستم عامل : رجیستری

    ***3

    مقدمه

          می توان گفت که انگیزه ی ساختن برنامه ی رجیستری از آنجایی شروع شد که کاربران Ms-DOS از این که عملا هیچگونه اختیاری در تنظیم منو ، پنجره ها و ... نداشتند ،خسته شدند. البته Ms-DOS از رجیستری مستثنی نبود و سه فایلSys  ,   MsDos .sys   Autoexe .Bat  Config.وجود داشتند که سیستم عامل Dos و جمعا برنامه های کاربردی تنظیماتی مانند اختصاص دادن Buffer و یا تعریف Cdrom وغیره را در این فایل ها ثبت می کردند. در واقع این سه فایل نقش رجیستری را ایفا می کردند. بعد از DOS سیستم عامل Win۳X به بازار آمد. در این سیستم عامل فایلهایی با پسوندini  که مهمترین آنها Win. ini , System. ini, Control. ini بودند ، وظیفه رجیستری را بر عهده داشتند . در نهایت نسل سوم رجیستری با روی کار آمدن ویندوز 9X وارد بازار شد. در این سیستم ها علاوه بر داشتن سه فایل Win۳X دو فایل دیگر با نامهای System. dat , User. dat اضافه شد .

     

    ***4

    رجیستری چیست و چه

    نقشی در ویندوز دارد؟

           رجیستری یک سری از فایلهاست که همه جوانب عملکرد سیستم و چگونگی کارکرد آن حتی با وسایل جانبی را تحت کنترل دارد. در واقع رجیستری در ویندوز قلب سیستم عامل و مرکز کنترل دستورات آن می با شد . سیسیتم عامل ویندوز تنظیمات سخت افزاری و نرم افزاری خود را به طور مرکزی در یک بانک اطاعاتی با ساختار سلسله مراتبی ذخیره می کند که ریجستری نام دارد .

            رجیستری منحصرابرای کاربردهای32بیتی ازقبیلWIN XP,WIN98,WIN2000و...طراحی شده است و حجم فایل تا حدود 40MBمحدود شده است.به زبان ساده رجیستری ویندوزجایی ست که برنامه های نرم افزاری و خود ویندوزرا شناسانده واطلاعات برای استفاده بین دفعات مختلف اجرا نگهداری میشود.هر بار ویندوز اجرا می شود رجیستری برنامه هایی راکه شما قبلا اجراکرده اید  احضار می کند . هرنوع فایل به

           وسیله یک نرم افزار قابل دسترسی است . مثلا زمانی که روی یک روی فایل GIF دابل کلیک می کنید به وسیله EXPLORER میتوانید آن را مشاهده کنید  .  یک نرم افزار زمانی که نصب می شود به رجیستری نوع فایلهایی را که می تواند دسترسی داشته باشد اطلاع می دهد یا اصطلاحا خود را رجیستر می کند.هنگامی که کاربر تغییراتی در ویندوز به وجود می آورد این تغییرات همگی در رجیستری ویندوز ذخیره میشود.

     

    ***5

    ساختار رجیستری

    رجیستری شامل دو پنجره است که در پنجره ی سمت چپ ریشه و در پنجره ی سمت راست مقدارها مشخص می شود که به صورت ساختار درختی نمایش داده میشوند در ساختار رجیستری هر شاخه اصلی که با یک آیکن ویندوز نمایش داده میشود و کلمه اول آن hkey می باشد hive نامیده می شود .hiveها شامل keyها هستند هر key(کلید)خود می تواند شامل زیر کلید های دیگر نیز باشد. کلید ها ممکن است به زیر کلید های دیگر رجوع کنند و یا به مقدار (value) اشاره کنند. مقادیر شامل اطلاعات واقعی ذخیره شده در رجیستری هستند , پنج نوع مقدار اصلی وجود دارد که عبارتند از :

             String Value                                                                  

    Binary Value                                                                 

    Dword Value                                                                 

    Multi String Value                  

    Expandable String Valu                                                 

  • فهرست و منابع پاورپوینت کارگاه سیستم عامل : رجیستری

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی برنامه ی رجیــستری, پاورپوینت درسی سیـــستم عامل, پاورپوینت درسی سیـــستم عامل Dos, پاورپوینت درسی ويندوز, پاورپوینت دانشگاهی برنامه ی رجیــستری, پاورپوینت دانشگاهی سیـــستم عامل, پاورپوینت دانشگاهی سیـــستم عامل Dos, پاورپوینت دانشگاهی ويندوز, پاورپوینت پایان نامه برنامه ی رجیــستری, پاورپوینت پایان نامه سیـــستم عامل, پاورپوینت پایان نامه سیـــستم عامل Dos, پاورپوینت پایان نامه ويندوز, دانلود پاورپوینت برنامه ی رجیــستری, دانلود پاورپوینت سیـــستم عامل, دانلود پاورپوینت سیـــستم عامل Dos, دانلود پاورپوینت ويندوز, دانلود نمونه پاورپوینت برنامه ی رجیــستری, دانلود نمونه پاورپوینت سیـــستم عامل, دانلود نمونه پاورپوینت سیـــستم عامل Dos, دانلود نمونه پاورپوینت ويندوز, پاورپوینت آماده درسی برنامه ی رجیــستری, پاورپوینت آماده درسی سیـــستم عامل, پاورپوینت آماده درسی سیـــستم عامل Dos, پاورپوینت آماده درسی ويندوز, پاورپوینت آماده دانشگاهی برنامه ی رجیــستری, پاورپوینت آماده دانشگاهی سیـــستم عامل, پاورپوینت آماده دانشگاهی سیـــستم عامل Dos, پاورپوینت آماده دانشگاهی ويندوز, دانلود قالب پاورپوینت برنامه ی رجیــستری, دانلود قالب پاورپوینت سیـــستم عامل, دانلود قالب پاورپوینت سیـــستم عامل Dos, دانلود قالب پاورپوینت ويندوز

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان