کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت رجیستری ویندوز

دانشگاهی
مشخص نشده
27
پاورپوینت
333 KB
1048
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت رجیستری ویندوز

    ***3

    تا قبل از سیستم عامل ویندور که از سیستم عامل DOS استفاده میشد به منظور پیکره بندی و ذکر تعاریف اولیه از چند فایل ساده متنی استفاده میشد این فایل ها به منظور سامان بخشی یکنواخت تعاریف کاربر به کار برده میشد که مهمترین آنها عبارت بودند از

    Config.SYS       Autoexec.Bat

    بعد از ایجاد و ابداع سیستم عامل ویندوز توسط شرکت مایکروسافت این ایده که تمامی تعاریف کاربر و همچنین تعاریف برنامه های مورد استفاده در فایلهایی با پسوند *.INI( که به آنها فایلهای شروع به کار میگفتند و عبارت بودند از win.ini  و system.ini)دخیره شود ایجاد شد. از آنجا که مدیریت و نگهداری این فایلها کار آسانی نبود محققان مایکروسافت را برآن داشت تا جهت نگهداری اطلاعات مهم کاربر و برنامه ها  پایگاه داده ای را ایجاد کند که هم حاوی این اطلاعات مهم باشد و هم مدیریت و دسترسی به این اطلاعات آسانتر و بهینه باشد .

    این پایگاه داده که شامل فایلهای متعددی است و بر روی دیسک ویندوز ذخیره میشود با ورود سیستم عامل ویندوز 95 به بازار سیستمهای عامل پا به عرصه وجود نهاد و به نام رجیستری Registry معروف شد .

     

    ***4

    برخی از مزایای پایگاه داده رجیستری :

    فایلهای رجیستری دارای خاصیتهای فقط خواندنی و پنهان و سیستمی هستند , بنابراین احتمال آنکه بطور تصادفی توسط یک کاربر غیر حرفه ای حذف گردند از بین رفته است .(احتمالی که در مورد فایلهای *.INI وجود داشت)

    رجیستری نه تنها مکانی برای ذخیره پارامترهای سخت افزاری و سیستم عامل است بلکه برنامه های کاربردی نیز میتوانند به جای استفاده از فایلهای *.INI جداگانه برای ذخیره کردن پارامترهای خود , آزادانه از رجیستری استفاده کنند .

    ابزارهای متنوعی جهت مدیریت و کار با رجیستری در ویندوز وجود دارد. در رجیستری ابزارهایی وجود دارند که شما را قادر میسازند هر پارامتری را یافته و اطلاعات آنرا درخواست کرده و یا تغییر دهید.

      سیستم عامل ویندوز به هنگام نصب (Setup) خود پایگاه داده رجیستری را ایجاد میکند که شامل دو فایل User.dat و System.dat  می باشد 

     

    ***5

    شرح پایگاه داده رجیستری و قسمتهای آن :

    رجیستری از 5 فیلد اصلی تشکیل شده است که به این 5 فیلد کلید (Key) میگویند. از آنجا که این کلیدهای ویژه نوعی کلید فوری (HotKey) جهت دسترسی به مقادیر ذخیره شده در رجیستری میباشند در رجیستری آنها را با واژه HKEY در ابتدای نام هر کلید نام گذاری کرده اند .

    این 5 کلید در اصطلاح کلیدهای ریشه یا اصلی (Root Key) در رجیستری میگویند. لازم بذکر است تمام مقادیر پیکره بندی و تعاریف سیستم و همچنین تعاریف کاربر بصورت ساختمان داده ای سلسله مراتبی در این 5 کلید ریشه قرار دارند که جهت تغییر و یا تصحیح هر تعریف باید به کلید مورد نظر و همچنین زیر کلیدهای آن مراجعه نمود .

    در ادامه به ذکر نام و ویژگیهای هر کدام از کلیدهای ریشه می پردازیم :

    1-  HKEY_CLASSES_ROOT: این کلید حاوی همان اطلاعات موجود در رجیستری ویندوز 1/3 میباشد. که این اطلاعات عبارتند از: پسوندهای فایل ها و اینکه هر پسوندی چه معنی دارد و نیز اطلاعات OLE و DDE و علاوه بر اینها در این کلید چندین کلید فرعی برای میانبرها (Shortcut) و دیگر امکانات مربوط به صفحه نمایش وجود دارد .

     

    ***6

    HKEY_CURRENT_USER:

    در این کلید ریشه  اطلاعات کاربری که هم اکنون به ویندوز لاگین کرده است وجود خواهد داشت. در اصل حاوی اطلاعات مربوط به پروفایل شخصی کاربر فعال می باشد و یا به عبارتی در این کلید پارامترهای تعیین شده در فایل User.dat مربوط به پروفایل شخص فعال وجود دارد. در این کلید پارامترهایی که شما در پنجره Control Panel تعیین کرده اید پارامترهای مربوط به کار با برنامه های کاربردی و ... وجود دارد. چند مورد از زیر کلیدهای موجود در این کلید عبارتند از :

    ØAppEvent : این کلید مشخص کننده فایلهای صوتی که در صورت وقوع یک واقعه خاص مثل باز شدن یک پنجره باید اجرا شوند را تعیین میکند .

    ØControl Panel : این کلید حاوی پارامترهایی است که در برخی قسمتهای کنترل پانل تعیین گردیده است .

    ØKeyboard Leyout : دراین کلید آنچه که شما در تنظیمات صفحه کلید منظور نموده اید قرار دارد .

    ØSoftware : این کلید حاوی پارامترهایی است که شما در حین نصب انواع نرم افزارها تنظیم نموده اید.

     

     

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت رجیستری ویندوز

     تاریخچه                                (History)

     توضیحات                                   (Clarfiy)

     برنامه ویرایش رجیستری  (Registry Editor)

    مثالها                                    (Examples

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی Registry, پاورپوینت درسی Windows, پاورپوینت درسی Windows Registry, پاورپوینت درسی رجیستری, پاورپوینت درسی رجیستری ویندوز, پاورپوینت درسی ویندوز, پاورپوینت دانشگاهی Registry, پاورپوینت دانشگاهی Windows, پاورپوینت دانشگاهی Windows Registry, پاورپوینت دانشگاهی رجیستری, پاورپوینت دانشگاهی رجیستری ویندوز, پاورپوینت دانشگاهی ویندوز, پاورپوینت پایان نامه Registry, پاورپوینت پایان نامه Windows, پاورپوینت پایان نامه Windows Registry, پاورپوینت پایان نامه رجیستری, پاورپوینت پایان نامه رجیستری ویندوز, پاورپوینت پایان نامه ویندوز, دانلود پاورپوینت Registry, دانلود پاورپوینت Windows, دانلود پاورپوینت Windows Registry, دانلود پاورپوینت رجیستری, دانلود پاورپوینت رجیستری ویندوز, دانلود پاورپوینت ویندوز, دانلود نمونه پاورپوینت Registry, دانلود نمونه پاورپوینت Windows, دانلود نمونه پاورپوینت Windows Registry, دانلود نمونه پاورپوینت رجیستری, دانلود نمونه پاورپوینت رجیستری ویندوز, دانلود نمونه پاورپوینت ویندوز, پاورپوینت آماده درسی Registry, پاورپوینت آماده درسی Windows, پاورپوینت آماده درسی Windows Registry, پاورپوینت آماده درسی رجیستری, پاورپوینت آماده درسی رجیستری ویندوز, پاورپوینت آماده درسی ویندوز, پاورپوینت آماده دانشگاهی Registry, پاورپوینت آماده دانشگاهی Windows, پاورپوینت آماده دانشگاهی Windows Registry, پاورپوینت آماده دانشگاهی رجیستری, پاورپوینت آماده دانشگاهی رجیستری ویندوز, پاورپوینت آماده دانشگاهی ویندوز, دانلود قالب پاورپوینت Registry, دانلود قالب پاورپوینت Windows, دانلود قالب پاورپوینت Windows Registry, دانلود قالب پاورپوینت رجیستری, دانلود قالب پاورپوینت رجیستری ویندوز, دانلود قالب پاورپوینت ویندوز

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان