***3
•عصر دیجیتال: عصر جامعه دانش پایه
-وقوع ” پدیده شبکه“
-متحول شدن عمیق، وسیع و پیگیر کلیه شئون  آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی: تحولی عمیقتر از پیدایش صنعت چاپ، ماشین بخار، برق
-ابزاری برابرساز، و توانمندکننده.
-حق دسترسی به سپهر اطلاعاتی (Cyber Space) باید در  اعلامیه حقوق بشر گنجانده شود. (یونسکو)
 
***4
توانمند سازی و برابرسازی    
انقلاب نوین  آموزشی       =   
۱- دسترسی به شبکه    +    
                              
۲- آموزش و  پژوهش گروهی  +                                 
۳- بسترسازی خلاقیت          =      
  
تولید نیروی انسانی خلاق، کارآمد، کارآفرین و مسئول در جامعه برای رقابت جهانی                
 
***5
•شیوه ها ی انقلاب نوین آموزشی
محور آموزش = دانش آموز با استفاده از رایانه و شبکه                         
- مهمترین روش های آموزشی:                                                                
۱. پژوهش مسئولانه، مستقل و گروهی دانش آموز                                          
 ۲. همکاری های گروه های پژوهشی بین مدارس شهر، روستا،   در سطح کشوری و بین المللی با استفاده از شبکه                                                
. گفتگوی تمدن ها در میان دانش آموزان  در سطح بین المللی   
 
***6
•مهمترین روندهای انقلاب آموزشی
شکسته شدن مرزمیان آموزش و پژوهش
                                                 
۲. شکسته شدن مرزمیان رشته های مختلف علوم و فرهنگ                
۳. شکسته شدن مرز میان آموزش ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و عالی    
۴. نیاز مبرم به آموزش مادام العمر