پاورپوینت تعلیم و تربیت از دیدگاه توماس آکویناس دانشگاهی ۱۵ ***3 }زندگینامه توماس آکویناس توماس آکویناس که نام صحیحش توماس آکوئینی است، اواخر سال 1224 یا اوایل سال 1225میلادی در قلعه روکاسکا در منطقه اکینیو در نزدیکی شهر ناپل، در خانواده ای اشرافی به دنیا آمد. پدرش فئودال منطقه اکینو بود و توماس را که کوچکترین فرزندش بود، در پنج سالگی به دیر فرستاد، به امید آنکه روزی رئیس آن دیر شود. توماس در آن دیر که ”مونته کاسینو“ نام داشت، به عنوان ...
پاورپوینت آموزش الکترونیک دانشگاهی ۳۵ ***3 مقدمه فناوري اطلاعات به عنوان گفتمان غالب قرن 21 جايگاه خود رابه عنوان مهمترين عامل گذار جامعه ازعصرصنعتي به دوران اطلاعاتي مستحکم ساخته است به طوريکه تغييرات ناشي از ان درتمام نسوج زندگي انسان تاثير گذار بوده وتقريبا تمام مفاهيم ومعاملات را به طور چشمگيري تحت تاثير قرار داده است. ***4 به طورکلي عمده ترين الزامات به کارگيري سيستم هاي اموزشي نوين عبارتند از: 1-نياز به تعليم ...
پاورپوینت زَرتُشت، زردشت، زردهُشت یا زراتُشت دانشگاهی ۳۲ ***1 َرتُشت، زردشت، زردهُشت يا زراتُشت (? فروردين ???? ق.م. - ? دي ???? ق.م. در بلخ) نام پيامبر ايراني بنيادگذار دين زرتشتي يا مَزدَيَسنا; و سراينده گاثاها کهنترين بخش اوستا است. زرتشت توجه مورخين معاصر را حداقل به دو دليل جلب کرده است: يکي مبدل شدن زرتشت به شخصيت اي افسانهاي است ديگر برداشت يکتاپرستانه او از خدا بوده که باعث گمانه زنيهاي مورخين معاصر در مورد تأثيرپذيري ...
پاورپوینت پروژه بررسی رنگ در طراحی اتاق بازی کودکان 3تا 6 سال کودکستان های بلوار سجاد مشهد دانشگاهی ۴۴ ***2 خلاصه مطالب: فرآیند رشد انسانها , در کودکی , تاثیر بسزایی در شخصیت آنان دارد.عقیده بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت بر این است که شخصیت هر انسان در ۷ سال اول زندگی او شکل می گیرد , فرآیند رشد کودک در سالهای اولیه زندگی متاثر از عوامل بسیاری است.فعالیت , به عنوان عامل اصلی رشد و یادگیری کودک فرآیندی است که در ارتباط با فضا و محیط کودک , رشد همه جانبه او را موجب می گردد.فضاهای ...
پاورپوینت معرفی و راهنمایی کلی طرح درس «انواع ادبی» دانشگاهی ۱۶۵ ***1 به نام خدا معرفي و راهنمايي کلي طرح درس «انواع ادبي» و جايگاه آن در ميان درسهاي ديگر: هدف کلي اين درس آشنايي با انواع ادبي دنيا و چگونگي استقلال يا ارتباط آثار ادبي با يکديگر است. موضوع اصلي اين درس طبقهبندي ادبيات و کوشش در راه درک ارتباط آثار ادبي و پيدا کردن نظم و قانون در بين آنهاست. در اين درس در مورد آثار ادبي از جمله حماسه، غنا، ادبيات نمايشي، ادبيات تعليمي، قوالب ...
پاورپوینت تحولات جهانی دانشگاهی ۶۲ ***2 مرحله توسعه سرعت تغيير طول عمر نياز نهاده اصلي ستاده اصلي سمبل سازنده فعاليتها ساختار فعاليت گسترده جغرافيايي فکري فيزيکي فعاليت مرحله ابتدايي خيلي کم نامعلوم اندک جانوران گياهان وگوشت شکارچي خيلي کم خيلي زياد دهکده مرحله کشاورزي کم 30000 کم زمين محصولات کشاورزي فئودال کم ...
پاورپوینت قانون رقابت دانشگاهی ۵۹ ***2 مفهوم تنظيم تنظيم (مقررات تنظيمي) مبين شرايطي است که طي آن دولت کنترلهايي را بر فعاليت اشخاص و بنگاهها وضع مينمايد. در حقيقت، اين «انحراف از شرايط رقابتي» است که اعمال تنظيمات را القا ميکند. ***5 ديدگاه مکاتب ارتباط اقتصاد با سياست، جامعهشناسي، ... و ضرورت وجود يک دست تنظيم کننده در کنار ساير نهادها نهادگرايان ناتواني سيستم بازار در تخصيص بهينه منابع و نياز به وجود دولت ...
پاورپوینت نقش دانش آموزان در توسعه عدالت دانشگاهی ۲۵ ***3 انتخاب موضوع .1موضوع مورد علاقه محقق باشد . ● .2با رشته تحصیلی یا مطالعات محقق مرتبط باشد ● .3به اندازه کافی محدود شود . ● ***4 جستجوی منابع .1کتاب .2نمایه ها .3مجلات عمومی و تخصصی .4مطبوعات .5مقالات علمی .6پایان نامه ها .7صفحات وب ( اینترنت ) ***5 انتخاب روش روش کتابخانه ای فصل اول : کلیات فصل دوم : پیشینه پژوهش فصل سوم : بحث و نتیجه گیری ***6 انتخاب روش روش میدانی ● فصل ...
پاورپوینت گل ارکیده مهندسی کشاورزی زراعت ۱۷ ***2 oمقدمه تیره میخک به راسته سانتروسپرمال و زیر راسته Caryophyllales تعلق دارد. گیاهان این راسته دارای دانههایی با جنین خمیده و نعل اسبی شکل است که نام سنتروسپرمال را نیز از آن گرفتهاند. این راسته دارای چندین زیر راسته است. گیاهانی علفی و بوتهای هستند و گاه با انشعابات و شاخههای فشرده بوتههای بالشتکی یا کوسنی شکل را تشکیل میدهند. برگها ساده ، بدون دندانه ، باریک ، کشیده ...
پاورپوینت مبانی و مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاهی ۶۶ ***5 فناوری اطلاعات جهان را به صورت دهکده ای کوچک دراورده است از این روفرهنگ جوامع بشری نیز تحت تاثیر ان قرار می گیرد.این فصل به بررسی چنین تاثیراتی خواهد پرداخت. ***6 •فصل هیجدهم فرهنگ چیست ؟ فرهنگ , مرکب از دو واژه فر + هنگ وبه معانی :ادب ,تربیت ,دانش ,علم ,معرفت و آداب ورسوم می باشد . فرهنگ نظامی است که در طول تاریخ به وجود آمده , شامل طرح های آشکار و نهان برای زندگی است و ...
پاورپوینت تکنولوژی آموزشی دانشگاهی ۴۵ ***3 چکیده در تحولات چند دههٔ اخیر، بویژه در کشورهایی که توانسته اند از نظر علوم در زمرهٔ کشورهای توسعه یافته محسوب شوند و یا در مرحلهٔ انتقال قرار گیرند، توجه ویژه به تولید علم و بهره برداری از آن مورد تاکید بوده است. در سراسر جهان یک تردید عمومی در مورد مطلوب بودن کوتاه مدت و بلند مدت استفاده از تکنولوژی آموزشی در تولید علم وجود دارد. این تردید بصورت تکنوفیلی « دوست داشتن ...
پاورپوینت مدرسه دانشگاهی ۲۵ ***2 تاریخ نخستین گونه مدرسه را به طور خلاصه میتوان: مؤسسه ای برای آموزش عالی تعریف کرد که در آن علوم سنتی اسلامی- حدیث، تفسیر، فقه و جز آن – آموزش داده میشود. این نوع مؤسسات آموزشی به طور مرسوم مسکونی هستند. مدرسه، بر خلاف انواع عمده بنا های اسلامی، حاصل دست و پنجه نرم کردن فرهنگ نوپای اسلامی با تمدنهای همجوار در آن قرن (قرن اول هجری) نیست. آنگونه که سنتهای هزار ساله ...
پاورپوینت روش تدریس (سخنرانی) دانشگاهی ۲۳ ***2 درس معلم ار بود زمزمه محبتی جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را (نظیری نیشابوری) در میان مجموعه فعالیتهایی که برای تعلیم و تربیت دانشآموزان انجام میشود، بیشترین سهم به تدریس معلم در کلاس درس اختصاص مییابد، تدریس را میتوان به فعالیتهای دوجانبهای که بین معلم و شاگردان جریان دارد و هدفش یادگیری است تعریف کرد، برای این که تأثیر معلم به هنگام تدریس و سایر فعالیتهای تربیتی ...
پاورپوینت فرهنگ تربیتی والدین دانشگاهی ۹ ***2 اولین و بدترین راه تعلیم و تربیت چیست؟ برآورده کردن همهی نیازها و خواستهای فرزندان، اولین و بدترین راه تعلیم و تربیت است. احساس محبت بیش از حد باعث لوس و ننر شدن فرزندان میشود. لوس و ننر بار اوردن به این معنی است که آنچه را میخواهند، ولو غیر منطقی بوده، ولو غیرمنطقی بوده، به آن نیاز نداشته باشند، برایشان فراهم کنید، یا این که کودک را همیشه مانند یک نوزاد تر و خشک کنید. ...
پاورپوینت طرح درس در ارتباط با الگو های برتر تدریس دانشگاهی ۱۴ ***3 " مقدمه " " چون سرو کارت با کودک فتاد پس زبان کودکی باید گشاد “ چون آخرین یافته های تکنوژی تعلیم و تربیت گواه این مطلب است که یادگیری عمیق و پایدارزمانی اتفاق می افتد که ضمن ایجاد انگیزش لازم در دانش آموزان برای دریافت مفهوم آموزشی مورد نظر، محوریت کار باید مبتنی بر روشهای فعال و دانش آموز محور باشد، بجاست که معلم هنگام استفاده از هر کدام از روشهای سه گانه فرایند یاددهی و ...