کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت ماهی در معماری

دانشگاهی
مشخص نشده
46
پاورپوینت - ورد
43 MB
1873
قیمت: ۱۳,۸۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت ماهی در معماری

    ***4

    پیشگفتار

    تمام فعالیتها و اقدامات بشر نمودی در طبیعت دارد و در حقیقت ریشه و بنیاد آن در طبیعت است. بر این اساس تمامی نوآوری‌های بشر در زمینه علوم و مهارت‌های زندگی چیزی به جز کشف گوشه‌ای از طبیعت نبوده است.

    هدف از مطرح نمودن این بحث حساس شدن نسبت به محیط ویافتن نگاه معنی یاب به پدیده هاست.

    سپس با دانش‌ آن‌ها را قابل ارائه و ملموس کرده و تکمیل نماییم و با مهارت و تکنیک آن را به مرحله اجرا برسانیم.

    نیل به این هدف از راه دقت و تفحص در معماری پدیده‌های طبیعی در مقیاس ذره و کلان اعم از جمادات گیاهان. جانوران و در افقی وسیعتر ابعاد وجودی انسان صورت می‌گیرد.

     

    ***5

    برای رسیدن به آرامش و ثبات گام برمی‌داریم اما به راحتی از کنار آن می‌گذریم، بدون آن که کوچک‌ترین توجهی به آن داشته باشیم. بعد از گذشت فرسنگ‌ها از آن، باز می‌گردیم و از دور نگاه حسرت‌بار، آن را به عنوان مقصدی دست نایافتنی و آرزویی محال، تماشا می‌کنیم و دوباره مسیر آمده را باز می‌گردیم و در راستای رسیدن به همان نقطه گام برمی‌داریم و به همین منوال...، سالهای سال است که در این مسیر تکراری سر گردان و حیرانیم، غافل از آن که آرامش و ثبات در طی مسیر، همواره در کنار ما بوده و هست و ما در حقیقت در بستر آن گام بر‌می‌داریم. این بستر همان طبیعت است و آرامش ثبات چیزی نیست به جز برقراری تعادل و ارتباط متقابل میان زندگی و جهان هستی.

    این جاست که مقوله‌ای جدید پا به عرصه ظهور می‌گذارد بنام: انسان- طبیعت- معماری، که این سه به صورت زنجیروار، چرخه زندگی انسان را تشکیل می‌دهند و حرکت این چرخه مقدور نیست مگر به واسطه ارتباط پیوسته میان این سه حلقه اصلی زنجیره زندگی انسان.

     

    ***6

    تاریخچه پیدایش ماهیان

    اولین فسیل واره ماهی‌ ها در صخره‌ های مربوط به 460 میلیون سال پیش پیدا شد. در این فسیل واره‌ها قطعات دندانی، فلس‌ها و زواید دفاعی ماهی‌های اولیه یافته شده که همگی مربوط به ماهیان فاقد آرواره بوده است. این ماهیان به وسیله سطوح استخوانی بدنشان پوشیده و حفاظت می‌شده‌اند ولی استخوان‌های آن‌ها از نوع غضروی بوده و هرگز استخوانی نمی‌شدند. ماهیان فاقد آرواره رشد زیادی داشته  وبه صورت خارق‌العاده بزرگ شده و دارای قییافه وحشتناک می‌گردیدند. به تدریج ماهیان فاقد آرواره منهدم شده و از بین رفتند در عوض ماهیان غضروفی و استخوان‌دار ظاهر گشتند.

    انواع ماهیان

    ماهیان استخوانی:

    ماهیان استخوانی در دریاها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها زندگی می‌کنند. و دارای انواع گوناگونی هستند. تمام ماهیان استخوانی نسبت به جریان آب مقاوم بوده و بدن آن‌ها به شکل دوک نخ ریسی درآمده است. شکل بدن آنها بدون در نظر گرفتن دم بیضی شکل می‌باشد.

     

    ***7

    ماهیان غضروفی:

    این دسته از ماهیان در حدود چهار صد میلیون سال پیش در دریا ظاهر گردیده‌اند. اکثر این ماهیان در دریا زیست می‌کنند. کوسه ماهی و مارماهی جزو ماهیان غضروفی هستند. این ماهیان از نظر جثه بزرگ و دارای دمی کشیده می‌باشند. سطح بدن ماهیان غضروفی از خارهای کوچکی که از پوست بیرون آمده است.

    ماهیان فاقد آرواره:

    تفاوت آشکار بین این ماهیان با سایر انواع ماهی‌ ها همان عدم وجود آرواره است.

    در این گونه ماهیان دهان مثل سایر انواع ماهی‌ها باز و بسته نمی‌شود. دهانه آن‌ها دایره‌ای شکل و در تمام اطراف آن دندانه‌ای مشاهده می‌شود. ماهیان فاقد آرواره حتی در سطح زبان خود دارای دندان می‌باشند. شکل بدن این گونه ماهیان دراز و لوله‌ای شکل بوده و باله‌های شنای جفت در آن ها دیده نمی‌شود.

  • فهرست و منابع پاورپوینت ماهی در معماری

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی فسيل واره ماهي‌, پاورپوینت درسی ماهيان فاقد آرواره, پاورپوینت درسی ماهی, پاورپوینت درسی معماری, پاورپوینت درسی معماری بدن ماهی, پاورپوینت دانشگاهی فسيل واره ماهي‌, پاورپوینت دانشگاهی ماهيان فاقد آرواره, پاورپوینت دانشگاهی ماهی, پاورپوینت دانشگاهی معماری, پاورپوینت دانشگاهی معماری بدن ماهی, پاورپوینت پایان نامه فسيل واره ماهي‌, پاورپوینت پایان نامه ماهيان فاقد آرواره, پاورپوینت پایان نامه ماهی, پاورپوینت پایان نامه معماری, پاورپوینت پایان نامه معماری بدن ماهی, دانلود پاورپوینت فسيل واره ماهي‌, دانلود پاورپوینت ماهيان فاقد آرواره, دانلود پاورپوینت ماهی, دانلود پاورپوینت معماری, دانلود پاورپوینت معماری بدن ماهی, دانلود نمونه پاورپوینت فسيل واره ماهي‌, دانلود نمونه پاورپوینت ماهيان فاقد آرواره, دانلود نمونه پاورپوینت ماهی, دانلود نمونه پاورپوینت معماری, دانلود نمونه پاورپوینت معماری بدن ماهی, پاورپوینت آماده درسی فسيل واره ماهي‌, پاورپوینت آماده درسی ماهيان فاقد آرواره, پاورپوینت آماده درسی ماهی, پاورپوینت آماده درسی معماری, پاورپوینت آماده درسی معماری بدن ماهی, پاورپوینت آماده دانشگاهی فسيل واره ماهي‌, پاورپوینت آماده دانشگاهی ماهيان فاقد آرواره, پاورپوینت آماده دانشگاهی ماهی, پاورپوینت آماده دانشگاهی معماری, پاورپوینت آماده دانشگاهی معماری بدن ماهی, دانلود قالب پاورپوینت فسيل واره ماهي‌, دانلود قالب پاورپوینت ماهيان فاقد آرواره, دانلود قالب پاورپوینت ماهی, دانلود قالب پاورپوینت معماری, دانلود قالب پاورپوینت معماری بدن ماهی

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان