پاورپوینت اولین کارگاه تبادل تجربیات پروژه های بهسازی لرزه ای مروری بر روش ارزیابی کمی آسیب پذیری لرزه ای ساختمان های بنایی با تاکید بر تجربه اخیر دانشگاهی ۴۲ ***2 آیین نامه ها و دستورالعمل های مورد استفاده •در انجام مطالعات بهسازی لرزه ای ساختمان های بنایی ،آیین نامه 2800 و دستورالعمل بهسازی لرزه ای ساختمانهای موجود به عنوان مراجع اصلی مورد استفاده قرار می گیرند . •در این زمینه آیین نامه ها و دستورالعملهایی نظیر آیین نامه کشورهای هند و سوئیس ، FEMA356 وFEMA308 و راهنمای بهسازی ساختمان های افغانستان، که توسط سازمان ملل تهیه شده است، ...
پاورپوینت تصفیه آب و فاضلاب دانشگاهی ۱۵۸ ***2 اهدف کلی تصفیه فاضلاب تامین شرایط بهداشتی برای زندگی مردم پاک نگهداری محیط زیست بازیابی فاضلاب تولید کود طبیعی تولید انرژی ***3 انواع فاضلاب فاضلاب خانگی فاضلاب صنعتی پس آب ناشی از سیلابها فاضلاب کشاورزی ***4 فاضلاب خانگی ناشی از دستگاه های بهداشتی همچون توالت ها، حمام، ماشین های لباس شویی و ظرف شویی، پساب آشپزخانه و شستشوی بخشهای مختلف خانه می باشد. در شبکه جمع آوری فاضلاب ...
پاورپوینت جنبش هنر و صنایع دستی انگلستان درس : آشنایی با معماری معاصر دانشگاهی ۵۷ ***3 انقلاب صنعتی عبارتست از دگرگونیهای بزرگ در صنعت، کشاورزی، تولید و حمل و نقل که در اوسط قرن هجدهم از انگلستان آغاز شد.. صنعتی شدن به معنی استفاده از نیروی ماشین به جای نیروی انسان است. انقلاب صنعتی در انگلستان در سه زمینه بافندگی، زغال سنگ و ذوب آهن بیشتر نمود یافت. گاهی سخن از دو انقلاب صنعتی برده میشود که یکی در قرن هجدهم و دیگری در قرن نوزدهم است. ***4 پیامدهای انقلاب ...
پاورپوینت شیوه معماری اصفهان دانشگاهی ۲۹ ***2 معماری شیوه ی اصفهانی آخرین شیوه ی معماری ایران است.معماری بومی آذربایجان پدید آورنده ی سه شیوه ی معماری ایران ازجمله شیوه ی اصفهانی بود. پس خواستگاه این شیوه شهر اصفهان نبوده ولی در آنجا رشد کرده و بهترین ساختمان های آن در این شهر ساخته شده اند.شیوه ی اصفهانی در برگیرنده ی شیوه هایی است که در نوشته های غربی به شیوه ی صفوی افشاری و قاجاری و زند نامیده شده اند. این شیوه کمی ...
پاورپوینت زندگی و کار های ماریو بوتا Mario botta دانشگاهی ۴۱ ***4 ویژگی طرح های بوتا دقت در توپوگرافی دقت به ویژگی های بوم شناختی توجه به ساده گرایی در انتخاب الگو های معماری گرایش به فرم های هندسی تاکید بر مهارت های حرفه ای در اجرا ایجاد فضای سایه روشن در کارها دعوت طبیعت به داخل ساختمان با ایجاد فضاهای باز داخل ساختمان تعبیه نور گیر های مشابه در اکثر کارها ***5 آنچه ماریو بوتا میسازد؟ طراحی یک ساختمان بزرگ، طی یک پروسه از تصور کردن، ...
پاورپوینت دیکانستراکشن دانشگاهی ۶۷ ***3 تعریف: دیکانستراکشن در فارسی به ساختار زدایی ،ساختار شکنی ،واسازی و بنیان فکنی ترجمه شده است ***4 از آنجایی که فلسفه دیکانستراکشن نقطه مقابل فلسفه ساختار گر را یا استراکترالیزم می باشد ابتدا به توضیح این فلسفه می پردازیم ***5 مبانی فکری ساختارگرا ها آنها بر این اعتقادند که بخش بزرگی از آگاهی ذهن بشر بصورت نا خود آگاه است و با بررسی این پدیده ها و حالت تکراری حاکم بر آنها می ...
پاورپوینت شیوه معماری پارسی دانشگاهی ۲۴ ***2 اصول معماری ایرانی هنر و معماری ایران از دیرباز دارای چند اصل بوده که به خوبی در نمونههای این هنر نمایان شده است. این اصول چنین هستند: مردمواری، پرهیز از بیهودگی، نیارش، خوبسندگی و درونگرایی. ***3 مردمواری: مردمواری به معنای رعایت تناسب میان اندامهای ساختمانی با اندامهای انسان و توجه به نیازهای او در کار ساختمانسازی است. lپرهیز از بیهودگی: در معماری ایران تلاش ...
پاورپوینت فرهنگ و معماری هند دانشگاهی ۱۹ ***1 معماری هند در هند دو آئین تاریخی وجود دارد ، بودا و هندو بودا : توسط یک شاهزاده نپالی با افکار فلسفی خاص در 560 ق.م. پایه گذاری میشود . بودا معتقد است که برای پیشرفت بایستی پیش از آنکه مشکلات را در محیط بیرونی حل کنیم ، می بایست به حل مشکلات درون خود بپردازیم . به همین خاطر به فضاهای خلوتی برای عبادت احتیاج داریم . این فضاهای خلوت در سالهای اولیه گسترش بودیسم که تعداد ...
پاورپوینت گذری بر معماری ژاپن درس: اصول و مبانی معماری و شهرسازی دانشگاهی ۲۰ ***2 مقدمه معماری ژاپن در ژاپن، معماری نیز مانند تاریخ با تاخیر آغاز شد. قدمت نخستین بناهای یادبود – گورتپه های سلطنتی که به کوفون معروف است – به قرن سوم میلادی می رسد. کوفون عبارت است از تلی مدور که سکویی در جلو آن قرار گرفته است. با پلانی کلی شبیه به سوراخ کلید. طول بزرگترین کوفون (کوفون نینتوکو) 500 متر است و در ساخت آن از سه میلیون تن مصالح استفاده شده و خندقی پر از آب به ...
پاورپوینت مدرسه باهاوس دانشگاهی ۸۳ ***2 باهاوس: مدرسهای که یک مکتب معماری شد باهاوس نام یک مکتب معماری است که از نام مدرسه هنر و معماری باهاوس در آلمان گرفته شده است. این مدرسه معماری که از سال 1919 تا 1933 فعالیت میکرده است، پیشگام مدرنیسم در معماری بود و دستاوردهای آن هنوز نیز در رشتههای هنر و معماری به دانشجویان تدریس میشود. ساختمان و کارگاههای این مدرسه در دو شهر دسائو و وایمار آلمان از سال 1996 در فهرست ...
پاورپوینت معماری باروک دانشگاهی ۳۶ ***2 سبک باروک از اوایل قرن هفدهم تا اواسط قرن هجدهم، اندیشهها و سلیقه نو معماری هنر اروپا را دگرگونی بخشید که محققان این دوره را باروک نام نهادهاند. باروک از نظر لغوی از واژه پرتقالی باروکو به مروارید نامنظم است. هنر باروک بیش از آنکه در ادبیات بکار رود، در هنر معماری رخ نمود و به تدریج در هنرهای تجسمی و موسیقی آشکار شد. سبک باروک ترکیببندیهای دقیق و اکید رنسانس را گرفت. ...
پاورپوینت معماری اسلامی سبک خراسانی دانشگاهی ۹۴ ***3 ¨مقدمه مسجد سجده گاه انسانی است که خود مسجود ملاَیک بوده است. مسجد برترین جایگاه امن برای پیوند روح آدمی با خالق هستی است و محل پاکترین و صمیمانه ترین آشنایی ها و ارتباطات میان بندگان خداست. آمیختگی صفات خدادادی این مکان شریف با هنر دستان توانمند معماران اهل دل,و شوری برآمده از عمق وجودشان که ریزش بی امانش بی شباهت به حکمت نیست بنایی خلق کرده که علاوه بر حظ بصر گویی روح ...
پاورپوینت معماری دیجیتال دانشگاهی ۳۲ ***3 معماری دیجیتال: امروزه با استفاده از فضای دیجیتالی به خوبی میتوان تمام جزئیات تصور شده یک طرح را پیشاپیش به تصویر کشید. کاری که در گذشته تقریبا غیرممکن بود. فرم در فضای کامپیوتر ترسیم میشود. خلاقیت شکل میگیرد. بیمهابا مشکلی توسط دستی رقم میخورد در فضایی که نه چندان آشناست اما این فضا یار دیرین است. این همان فضای کامپیوتری و عرصهایی برای خلق نوآوریهاست. معماری به ...
پاورپوینت آشنایی با معماری پایدار و معماری سبز دانشگاهی ۵۳ ***6 معماری چیه ؟ واقعا معماری چیه ؟؟؟ شاید سوال مسخره ای به نظر برسه ولی من مدتهاست با این سوال مشکل دارم ! بعضی اوقات به نتیجه های قانع کننده ای میرسم ولی بعد که زاویه ی نگاهم رو عوض میکنم این سوال دوباره تو مغزم میچرخه ! از روز اول دانشگاه به ما گفتن «معماری خلق فضا است!» ، منم همیشه سعی میکردم فضا خلق کنم ، خودم و تو اون فضا که میخواستم تصور میکردم و سعی میکردم تصویر ذهنیم ...
پاورپوینت معماری پارسی دانشگاهی ۴۰ ***2 اصول معماری ایرانی هنر و معماری ایران از دیرباز دارای چند اصل بوده که به خوبی در نمونههای این هنر نمایان شده است. این اصول چنین هستند: مردمواری، پرهیز از بیهودگی، نیارش، خوبسندگی و درونگرایی. ***3 مردمواری: مردمواری به معنای رعایت تناسب میان اندامهای ساختمانی با اندامهای انسان و توجه به نیازهای او در کار ساختمانسازی است. پرهیز از بیهودگی: در معماری ایران تلاش میشده ...
پاورپوینت معماری فولدینگ دانشگاهی ۱۴ ***2 معماری فولدینگ فولدینگ یکی از سبک های مطرح در دهه پایانی قرن گذشته بود . فولدینگ در معماری از اوایل دهه 1990 مطرح شد . اولین نظریه پرداز: فیلسوف فقید فرانسوی ، ژیل دلوز . فلسفه دلوز ، یک فلسفه افلاطون ستیز و دکارت ستیز است و عمودگرایی ، طبقه بندی و سلسله مراتب مردود می داند .از نظر دلوز ، هستی از زیر بناهای عقل ریاضی استخراج نشده است . وی در کتاب معروف خود ، ضد ادیپ سرمایه ...
پاورپوینت معماری یونان دانشگاهی ۶۹ ***3 یونان: اگر چه هنر یونانی مدت بسیار زیادی منبع الهام هنرمندان باختر زمین بوده است.اروپاییان تا میانه سده هجدهم مستقیما" درباره آن چیز زیادی نمی دانستند. سرزمین یونان در جنوب شبه جزیره ی بالکان واقع شده است و می توان چهار ناحیه مجزا را در این سرزمین از هم تشخیص داد .یونان شمالی به وسیله ی سلسله ی جبال پند (Pinde) به منطق مجزا تقسیم شده است . رشته جبا ل پند به کوه های کوچک تر ...
پاورپوینت پروژه مهندسی پی : پی گسترده و شمع دانشگاهی ۵۲ ***2 معرفی پروژه: پروژه طرح افتاب گرگان در مرکز این شهر در حال اجرا می باشد شهر گرگان با جمعیت 360000 هزار نفری خود دارای مساحتی 3500 هکتاری می باشد . این شهر دارای 350 هکتار بافت ناکارامد و فرسوده است که مستلزم بهسازی و نوسازی می باشد. این بافت های فرسوده در مرکز شهر قرار دارد وازموقعیت ممتاز شهری بهره می برد که متاسفانه بی توجهی مسئولین بر شدت فرسودگی ان افزوده است. این طرح ...
پاورپوینت مهندسی پی دانشگاهی ۴۲ ***2 مهندسی پی: مشتمل بر قواعد زمین شناسی ” مکانیک خاک و سنگ و نیز مهندسی سازه به منظور تحلیل ” طراحی و اجرای پی ها (فونداسیون) است. ***3 خصوصیات پی: پی نه تنها باید بار های استاتیکی سازه ای حاصل از ساخت و ساز را به طور مطلوب و بدون عوارض غیر عادی ناشی از گسیختگی“لهیدگی“فشردگی و لغزش و چرخش به زمین منتقل نموده ” بلکه می بایست بارهای دینامیکی حاصل از انفجار ” زلزله“ ترافیک و ...
پاورپوینت برنامه سازی پیشرفته دانشگاهی ۵۶۷ ***4 مقدمه زبان C یک زبان همه منظوره است. دستورالعملهای این زبان بسیار شبیه عبارات جبری و نحو آن شبیه جملات انگلیسی می باشد. این امر سبب میشود که C یک زبان سطح بالا باشد که برنامهنویسی در آن آسان است ››› ***5 ++C که از نسل C است، تمام ویژگیهای C را به ارث برده است. اما برتری فنی دیگری هم دارد: C++ اکنون «شیگرا» است. میتوان با استفاده از این خاصیت، برنامههای شیگرا تولید ...
پاورپوینت نظریه های یادگیری فصل هشتم نظریه ادوین ری گاتری دانشگاهی ۹ ***2 ¨معرفی گاتری گاتری در سال 1886 تولد یافت و در سال 1959 درگذشت. مهم ترین اثر او کتاب روان شناسی یادگیری است و سبک نوشتاری او ساده،عامیانه وشوخ طبعانه است. گاتری نظریه اش را با استفاده از فقط یک اصل یعنی اصل مجاورت تبیین کرد و نظریه او جزء نظریه های تداعی گرایی است. ***3 مفاهیم نظری عمده قانون مجاورت = تنها قانون یادگیری قانون مجاورت :ترکیبی از محرک ها که با حرکتی همراه شده ...
پاورپوینت تدریس هوش مصنوعی از کتاب هوش مصنوعی رهیاتی نوین دانشگاهی ۳۵۹ ***1 نام کتاب : هوش مصنوعی رهیاتی نوین مولف : راسل و نورویگ مترجم : رامین رهنمون آناهیتا هماوندی ***2 AI: به طور رسمی در سال 1956 مطرح شده است. علل مطالعه Al: • •AI سعی دارد تا موجودیتهای هوشمند را درک کند. از این رو یکی از علل مطالعه آن یادگیری بیشتر در مورد خودمان است. • جالب و مفید بودن موجودیتهای هوشمند . ***3 AI چیست؟ تعاریفی از AI که به چهار قسمت تقسیم شدهاند: •پردازش ...
پاورپوینت سوگ روانشناسی ۲۶ ***1 سوگ = درد های هیجانی همراه احساس فقدان داغدیدگی = مجموعه فرآیند بهبودی که به دنبال فقدان فردی محبوب با نوع خاصی از نزدیکی و ارتباط رخ میدهد، با این وصف داغدیدگی درد و رنج بیشتری نسبت به سوگ دارد که این درد و رنج شامل تغییرات مشخص در رفتار – طرز فکر – نگرش – اعتقادات مذهبی و زندگی روحانی فرد داغدیده است ***2 تئوریهای داغدیدگی 1) تئوری روانکاوی : 1- شخصیت فرد داغدار 2 – ...
پاورپوینت طرح درس در ارتباط با الگو های برتر تدریس دانشگاهی ۱۴ ***3 " مقدمه " " چون سرو کارت با کودک فتاد پس زبان کودکی باید گشاد “ چون آخرین یافته های تکنوژی تعلیم و تربیت گواه این مطلب است که یادگیری عمیق و پایدارزمانی اتفاق می افتد که ضمن ایجاد انگیزش لازم در دانش آموزان برای دریافت مفهوم آموزشی مورد نظر، محوریت کار باید مبتنی بر روشهای فعال و دانش آموز محور باشد، بجاست که معلم هنگام استفاده از هر کدام از روشهای سه گانه فرایند یاددهی و ...