پاورپوینت روش های آماری در روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاهی ۲۳۸ ***2 رشته : علوم تربیتی ، گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی زمان تهیه : اسفند 1385 ***3 فصل اول آمار توصیفی ***4 آمار چیست: آمار چارچوب روش های علمی را که در تجزیه و تحلیل داده های مقداری به کار برده می شوند بنیانگذاری می کند. ***5 روشهای آماری دارای دو وظیفه مهم هستند: 1- به پژوهشگر در طبقه بندی ، خلاصه کردن،توصیف و تفسیر و برقراری ارتباط از طریق اطلاعات جمع آوری شده کمک می ...
پاورپوینت اندازه گیری وسنجش در علوم تربیتی دانشگاهی ۳۱۸ ***7 §اهداف کلي آشنائي با تعريف آزمون ، اندازه گيري وارزشيابي در آموزش وپرورش وروانشناسي وانواع آزمونهاي رواني وپرورشي وانواع ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ***8 §اهداف دقيق آموزشي فصل اول از دانشجويان انتظار مي رود پس از مطالعه اين فصل اصطلاحات زير را تعريف ،توضيح وبيان نمايند: آزمون، انواع آزمونها، اندازه گيري وارزشيابي وتفاوت آنها،ويژگيهاي ارزشيابي تشخيصي وتکويني وتراکمي، حوزه هاي ...
پاورپوینت آشنایی با علوم قرآنی دانشگاهی ۱۹۸ ***2 هدف کلي : آشنايي دانشجويان ولو به اختصار نسبت به مفاهيم مختلفي که در فهم و تفسير قرآن مجيد به عنوان کتاب ديني مسلمانان لازم است و همچنين علومي که مي توان به کمک آن به فهم بيشتر قرآن مجيد پرداخت . ***4 هدفهاي رفتاري : آشنايي دانشجو با : تعاريف مختلف در باب تأويل و تنزيل فرق انزال و تنزيل علت تدريجي بودن نزول قرآن کريم ***5 تعاريف تفسير: 1- تفسير علمي است که از معني قر ...
پاورپوینت روانشناسی تربیتی - مؤلف: علی اکبر سیف دانشگاهی ۲۲۳ ***2 کسب دانش و مهارتهاي لازم در زمينه اصول و مباني روان شناسي تربيتي و توانايي تحليل و تفسير مسائل و مشکلات درسي دانش آموزان در محيط آموزشي. کسب توانايي تشخيص علل و عوامل پديدآورنده مسائل و مشکلات تحصيلي ***3 کسب توانايي بررسي و تحليل مسائل و مشکلات تحصيلي دانش آموزان و پيداکردن راه حل براي آنها. 4- آشنا شدن با نظريه ها و قوانين اصول روانشناسي يادگيري و کسب توانايي استفاده از ...
پاورپوینت روان شناسی تربیتی دانشگاهی ۷۹ ***2 روان شناسی پرورشی(تربیتی) شاخه ای از علم روان شناسی است که هدف آن کمک به پرورشکاران در امر پرورش است. روانشناسی پرورشی یعنی کاربرد اصول و قوانین علم روان شناسی در امر پرورش. ***4 •” معلمان کارآمد ” پرورش مهارتهای فکری 2. ایجاد خود پنداره و انگیزش 3. اداره محیط کلاس 4. درس دادن 5. ارزیابی یادگیری 6. پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان خاص 7. یادگیری مادام ا لعمر ***6 رویکرد ...
پاورپوینت تدریس مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی دانشگاهی ۲۷۹ ***2 تفاوت تفکر عقلگرایان با تفکر تجربی: در تفکر عقلگرایان روش قیاسی مبنای کار است، بدین معنی که با استدلال و روش منطقی و تحلیل عقلانی فرد میتواند حقایق را کشف کند. در تفکر تجربی روش استقرایی مبنای کار است، بدین معنی که با مشاهده و آزمایش و شناخت ماهیت پدیدهها میتوان با شناخت جزئیات و ارتباط آنها با یکدیگر به کلیات پی برد. ***3 انواع علم: 1)علم حضوری: یعنی اینکه واقعیت ...
پاورپوینت تدریس روش تحقیق در مدیریت از کتاب: روش تحقیق در علوم انسانی دانشگاهی ۳۰۳ ***2 کتاب: روش تحقیق در علوم انسانی مؤلف: دکتر محمد رضا حافظ نیا چاپ 1377 ***3 فصل اول بحثی در زمینه شناخت: فلاسفه و دانشمندان برای آگاهی از حقایق و واقعیت های جهان هستی و کشف حقیقت پدیده ها به منابع مختلفی متوسل شده اند: ***4 عده ای عقل را به وسیله استدلال و برهان، عده ای تجربه را به وسیله حواس، عده ای قلب و دل را به وسیله تزکیه آن، عده ای وحی را از طریق کتب آسمانی وعده ای هم ...
پاورپوینت ارائه درس جامعه شناسی آموزش و پرورش -مولف : دکتر علی علاقه بند دانشگاهی ۲۴۰ ***2 •جايگاه درس درس جامعه شناسي آموزش و پرورش يکي از دروس اصلي رشته علوم تربيتي است که در هر دو گرايش مديريت و برنامه ريزي آموزشي دبستاني و پيش دبستاني معادل 3واحد درسي است. ***3 در نظام آموزش و پرورش ايران،درس جامعه شناسي آموزش و پرورش از اهميت چنداني برخوردار نيست. دلايل چندي مثل شمار اندک واحدهاي اين درس و ... براين واقعيت گواهي دارند. ***4 هدف کلي •اهداف درس هدف کلي درس ...
پاورپوینت اصول برنامه ریزی آموزشی دانشگاهی ۲۹۳ ***5 nتوجه مهّم وضعيت منابع درسي رشته علوم تربيتي جهت درس اصول برنامه ريزي آموزشي دو منبع منظور شده است تحت عنوان : فرايند برنامه ريزي آموزشي ؛ مؤلف يا مترجم : يونسکو ؛ مترجم : فريده مشايخ برنامه ريزي آموزشي چيست ؟ . مؤلف : فيليپ کومز؛ مترجم : محمّد برهان منش که ابتدا اسلايدهاي خلاصه محتواي منبع اول و در ادامه منبع دوم آمده است . در ***6 آشنايي با کتاب فرايند برنامه ريزي ...
پاورپوینت روش های ارزشیابی آموزشی دانشگاهی ۲۴۱ ***3 ?هدفهاي درس هدف نهايي درس:دانشجويان رشته علوم تربيتي با مطالعه اين درس روشهاي مختلف ارزشيابي آموزشي و چگونگي کاربرد آنها را ياد مي گيرند ***4 ?هدفهاي کلي درس دانشجويان رشته علوم تربيتي پس از مطالعه مطالب اين درس .1با روند تکويني ارزشيابي آموزشي آشنا مي شوند. .2الگوهاي مختلف ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند. .3رابطه ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند .4رابطه ارزشيابي و ...
پاورپوینت مقدمه ای بر برنامه ریزی آموزشی و درسی - مولف منبع: دکتر علی تقی پور ظهیر دانشگاهی ۱۲۱ ***3 nمعرفي طرح درس : معرفي ، مسايل برنامه ريزي آموزشي و درسي برنامه ريزي آموزشي و درسي (مفاهيم و نظريات) منابع اطلاعات براي برنامه ريزي درسي (مباني برنامه ريزي درسي) اطلاعات درباره جامعه مباني فلسفي برنامه ريزي درسي اطلاعات درباره معرفت و دانش بشري طرح ريزي برنامه هاي درسي انواع طرح هاي برنامه درسي ارزشيابي برنامه هاي درسي . هر کدام از اين فصل ها در هر جلسه با استفاده از روشهاي ...
پاورپوینت روانشناسی تربیتی دانشگاهی ۲۷۱ ***2 روانشناسى تربيتى يا روانشناسى پرورشى شاخهاى از علم روانشناسى است که يافتههاى اين علم را در خدمت معلمان قرار مىدهد. روانشناسى، علم مطالعه اعمال و انديشههاى افراد است؛ روانشناسى تربيتى علم مطالعه اعمال و انديشههاى افراد در ارتباط با مسائل آموزش و پرورش است. ***3 روانشناسى تربيتى بيش از هر چيز ديگر معلمان را با ماهيت يادگيرى دانشآموزان آشنا مىکند و روشها و فنون ...
پاورپوینت روان شناسی تربیتی دانشگاهی ۳۴۴ ***4 nفصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي: معرفي مدل عمومي آموزشي هدفهاي دقيق آموزشي از دانشجو انتظار مي رود: ü آموزش را تعريف کند. ü تفاوت بين آموزش رو در روي کلاسي و ساير آموزشها چون آموزش مکاتبهاي را بيان نمايد و راههايي را براي رفع کم وکسرهاي آموزش غير کلاسي پيشنهاد کند. مراحل اصلي مدل عمومي آموزشي را با ذکر مثال توضيح دهد ***5 فصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي: معرفي مدل ...
پاورپوینت روانشناسی رشد 2 - مؤلف : دکتر علی اکبر شعاری نژاد دانشگاهی ۱۵۱ ***14 •کلي درس: آشنايي با کم و کيف رشد و تکامل آدمي در دوران نوجواني، مفهوم خصايص، تغييرات و خطرهاي دوران بلوغ، نيازها و بزهکاري نوجوانان •جايگاه درس: از دروس پايه رشته علوم تربيتي (در کليه گرايش ها) • تعداد ساعت – 8 ساعت ***16 •مقدمه •1-روان شناسي رفتار آدمي را مطالعه مي کند •2-روان شناسي مي تواند محيط روان شناختي مساعدي براي آدمي فراهم آورد تا افراد بشر بتوانند از زندگي سالم ...
پاورپوینت آموزش بزرگسالان دانشگاهی ۱۲۹ ***3 آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک آشنایى با سرگذشت و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان ***4 توجه به توسعه دانش و تکنولوژی بزرگسالان به طور مداوم نیازمند بازآموزی می باشند . نهادهای آموزش ...
پاورپوینت آموزش بزرگسالان دانشگاهی ۱۲۹ ***3 آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک آشنایى با سرگذشت و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان ***4 با توجه به توسعه دانش و تکنولوژی بزرگسالان به طور مداوم نیازمند بازآموزی می باشند . نهادهای ...
پاورپوینت ترین های علوم زمین دانشگاهی ۳۱ ***2 •بلندترین جزر و مد جهان •نام : خلیج فوندی •محل :سواحل شرقی کانادا •ارتفاع : 16 متر. ***3 •عمیق ترین سنگچال(چله ی کارستی).پر شده توسط آب •نام :الزاکاتون سنوت •محل : سواحل شمال شرقی مکزیک. •عمق : 318 متر. ***4 •بزرگ ترین بلور طبیعی جهان •نام : بلور ژیپس •محل :غار بلور ها – مکزیک •طول : 11 متر. •وزن : 55 تن. ***5 •بلند ترین آبفشان جهان •نام :ویومانگوا •محل : نیوزئلند •ارتفاع : ...
پاورپوینت روابط انسانی در سازمان های آموزشی دانشگاهی ۲۳۴ ***2 کتاب حاضر به منظور تدریس درس روابط انسانی در سازمانهای آموزشی در پنج فصل : تاریخچه پیدایش و تکامل روابط انسانی ساختار روابط انسانی در مدیریت ارتباطات ،اهمیت و ماهیت آن تئوریها و نظریه ها نقش گروه در سازمان و جایگاه آن در روابط انسانی تالیف شده است . ***3 هدف این درس آشنایی مدیران و دست اندرکاران سازمان های آموزشی با چگونگی برقرارکردن ارتباط های انسانی در سازمانهای آموزشی ...
پاورپوینت آموزش بزرگسالان دانشگاهی ۱۲۹ ***3 اهداف درس آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک آشنایى با سرگذشت و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان ***4 جایگاه درس.......................1 با توجه به توسعه دانش و تکنولوژی بزرگسالان به طور ...
پاورپوینت روش تدریس (سخنرانی) دانشگاهی ۲۳ ***2 درس معلم ار بود زمزمه محبتی جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را (نظیری نیشابوری) در میان مجموعه فعالیتهایی که برای تعلیم و تربیت دانشآموزان انجام میشود، بیشترین سهم به تدریس معلم در کلاس درس اختصاص مییابد، تدریس را میتوان به فعالیتهای دوجانبهای که بین معلم و شاگردان جریان دارد و هدفش یادگیری است تعریف کرد، برای این که تأثیر معلم به هنگام تدریس و سایر فعالیتهای تربیتی ...
پاورپوینت فرهنگ تربیتی والدین دانشگاهی ۹ ***2 اولین و بدترین راه تعلیم و تربیت چیست؟ برآورده کردن همهی نیازها و خواستهای فرزندان، اولین و بدترین راه تعلیم و تربیت است. احساس محبت بیش از حد باعث لوس و ننر شدن فرزندان میشود. لوس و ننر بار اوردن به این معنی است که آنچه را میخواهند، ولو غیر منطقی بوده، ولو غیرمنطقی بوده، به آن نیاز نداشته باشند، برایشان فراهم کنید، یا این که کودک را همیشه مانند یک نوزاد تر و خشک کنید. ...
پاورپوینت کاربرد فناوری های جدید در آموزش دانشگاهی ۲۱۳ ***2 شناسنامه درسنام درس: کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش زبان فارسی نام کتاب: کاربرد فناوریهای جدید در آموزش نام مؤلف: دکتر شهناز ذوفن شماره ویرایش: ویرایش اول تابستان 1383 انتشارات: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت) تعداد واحد: 2 فصلهای مرجع درس: کل کتاب 8 فصل رشته تحصیلی: کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی گروه آموزشی: علوم تربیتی طراح اسلایدهای خلاصه درس: دکتر داود ...
پاورپوینت علوم سال دوم راهنمایی علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی ۱۸ ***3 گرما چیست؟ آیا تا به حال به نقش گرما در زندگی بشر فکر کرده اید؟ نظریه قدیمی :در زمان قدیم مردم معتقد بودند که گرما یک مناده نامرئیست .اعتقاد بر این بود که وقتی یک ماده گرم در کنار یک ماده سرد قرار می گیرد ،ماده ای نامرئی از کالر یک ماده گرم خارج می شود و به ماده سرد منتقل می شود و ماده گرم سرد می شود ***4 نظریه امروزی : گرما ماده نیست .بلکه از صورت های انرژی است.انرژی ...
پاورپوینت تفکر شهودی دانشگاهی ۴۷ ***2 مقدمه: امروزه فلسفه رياضي يا فلسفه علم رياضيات بعنوان يکي از شاخه هاي فلسفي دامنه و عمق قابل توجهي برخوردار شده است و مکاتب و ديدگاههاي متعددي در حوزه اين دانش فلسفي شکل گرفته است. در اين ميان اين نکته روشن است که دست يافتن به ديدگاهي که پاسخگوي تمام مسائل و مباحث مطرح شده در فلسفه رياضي باشد آن هم بصورت مستدل و مقبول همه فلسفي انديشان امري ممکن به نظر نميرسدوياآنکه ...