پاورپوینت آموزش کاشت گندم دانشگاهی ۱۶ ***3 nضد عفونی بذور بذور گندم را بر روی یک سطح تمیز مانند نایلون یا برزنت پهن نموده سپس بذرها را با مقداری آب خیس نموده به حدی که بذور مرطوب شوند سپس سم را به نسبت مناسب با بذور به طوری آغشته نمایید تا یک لایه سم به بذر چسبیده باشد. برای اختلاط بهتر است از پارو یا بیل استفاده نمایید . از سموم مناسب ضدعفونی می توان به سموم دیویدند و ویتاواکس تیرام اشاره نمود که به ازاء هر 100 ...
پاورپوینت آمار خسارت علف های هرز در گندم دانشگاهی ۲۹ ***3 علف هرز چيست؟ گياهي است که درمکاني غير از مکان اصلي خود يا در جاي نا خواسته رشد کرده است. در محصولات رشد مي کنند و به آنهاخسارت مي نند. نسبت به علفکشها مقاوم مي شوند. در زيستگاههاي تخريب شده مستقر مي شوند. از نظر اقتصادي ارزش چنداني ندارند. بافعاليتهاي انسان درمکانها يا زمانهاي خاص دخالت ميکنند ***4 گندم واهميت آن کشت آسان منبع غذايي اصلي انسان توانايي تطابق وسازگاري بالا ...
پاورپوینت سمینار مدیریت علف های هرز گندم دانشگاهی ۴۶ ***3 گندم واهميت آن کشت آسان منبع غذايي اصلي انسان توانايي تطابق وسازگاري بالا در مناطق مختلف مهمترين محصول کشاورزي ازنظرتوليدوسطح زيرکشت توانايي توليد عملکرد بالا ***4 اجزاي اصلي براي عملکرد گندم جمعيت گياهي تعدادپنجه اندازه سنبله تعداد دانه هاي موجود در سنبلچه وزن بذر ***5 عوامل مهم وتاثير گذار در توليد گندم واريته 2- شرايط اقليمي 3- خاک 4- نوع ومقدار وزمان مصرف کود ...
پاورپوینت آموزش الکترونیک دانشگاهی ۳۵ ***3 مقدمه فناوري اطلاعات به عنوان گفتمان غالب قرن 21 جايگاه خود رابه عنوان مهمترين عامل گذار جامعه ازعصرصنعتي به دوران اطلاعاتي مستحکم ساخته است به طوريکه تغييرات ناشي از ان درتمام نسوج زندگي انسان تاثير گذار بوده وتقريبا تمام مفاهيم ومعاملات را به طور چشمگيري تحت تاثير قرار داده است. ***4 به طورکلي عمده ترين الزامات به کارگيري سيستم هاي اموزشي نوين عبارتند از: 1-نياز به تعليم ...
پاورپوینت شناسائی گونه های علف های هرز اموزشکده کشاورزی دانشگاهی ۱۵۸ ***4 مقدمه علف هاي هرز بعنوان جزء جدايي ناپذير اکوسيستم هاي زراعي و غير زراعي و يکي از مهمترين عوامل کاهش دهنده محصولات کشاورزي به شمار ميروند، به طوريکه مشکلات اين گياهان،ميليونها کشاورز و هزاران محقق را به خود مشغول داشته است. به عقيده برخي از محققين، خسارت علفهاي هرز به محصولات زراعي مي تواند بين10 تا 100 درصد متغير باشد و به طوري که اگر اين گياهان بدرستي کنترل يا مديريت ...
پاورپوینت کاشت ، داشت و برداشت پنبه دانشگاهی ۲۳ ***3 کاشت پنبه آمادهسازي زمين براي پنبه زمان کاشت بذر پنبه عمق کاشت بذر و فاصله بوتهها در پنبه آمادهکردن بذر پنبه کرکگيري ضدعفوني کردن بذر پنبه روشهاي کاشت بذر پنبه مقدار بذر پنبه ***4 آمادهسازى زمين براى پنبه براى آمادهسازى زمين سه مرحله شخم، ديسک و مالهکشى انجام مىگيرد: ***5 شخم: شخم يکى از کارهاى مهم در آمادهسازى زمين براى کشت پنبه است که بهصورت عميق و نسبتاً عميق ...
پاورپوینت گل گندم خاردار دانشگاهی ۲۳ ***1 گل گندم خاردار Centaurea solstitialis not available گياهي است يکساله يا دائمي به ارتفاع30 تا 60 سانتي متر که توسط بذر تکثير مي شود. داراي ساقه هاي راست، از محل طوقه منشعب و شياردار است. برگ هاي قاعده بوته به صورت روزت، داراي بريدگي هاي زياد، برگهاي ساقه اي باريک به رنگ سبز تيره و دمبرگ روي ساقه ها يا شاخه ه ***2 شبدرک Coronilla varia Crownvetch گياهي است دائمي، به ارتفاع 30 ...
پاورپوینت شناسائی گونه های علف های هرز اموزشکده کشاورزی دانشگاهی ۳۳ ***2 مقدمه علفهای هرز بعنوان جزء جدایی ناپذیر اکوسیستمهای زراعی و غیر زراعی و یکی از مهمترین عوامل کاهش دهنده محصولات کشاورزی به شمار میروند، به طوریکه مشکلات این گیاهان،میلیونها کشاورز و هزاران محقق را به خود مشغول داشته است. به عقیده برخی از محققین، خسارت علفهای هرز به محصولات زراعی می تواند بین10 تا 100 درصد متغیر باشد و به طوری که اگر این گیاهان بدرستی کنترل یا مدیریت ...
پاورپوینت زنگ گندم دانشگاهی ۱۴ ***3 مقدمه : گیاه گندم از جمله مهمترین غلات به شمار میآید. این گیاه ، یک ساله و از خانواده گرامینهها (گندمیان) میباشد و دارای دو گونه اهلی و وحشی است. نام علمی آن Triticum spp میباشد. خصوصیات گیاه گندم گندم ، گل آذین سنبلهای دارد. از هر گره آن معمولا یک سنبلچه متشکل از دو گلوم و سه گلچه بوجود میآید. گاهی تعداد گلچهها به 9 هم میرسد. دانه گندم بین دو پوشش قاشق مانند به ...
پاورپوینت کاشت ، مدیریت و ملاحظات اقتصادی در کشت بدون خاک مهندسی کشاورزی زراعت ۳۱ ***6 کشت بدون خاک به تمامی روش هایی را که گیاهان در محیطی غیر از خاک کاشته شوند . آمریکا ........................... هیدروپونیک انگلیس و آلمان .................کشت در آب ***7 •انواع روش کشت کشت آبی یا مایع مخزن : گیاه از بالای ریشه توسط مقوا ، پلاستیک یا چوب و سیم نگه داشته می شود و ریشه گیاه بطور مداوم در محلول غذایی است . ***8 •کشت در ماسه •کشت در سنگ ریزه •کشت در هوا •کشت ...
پاورپوینت ارزشیابی آموزشی دانشگاهی ۱۸۷ ***1 کرنباخ(1963) فرايند نظامدار جمع آوري اطلاعات و کاربرد اطلاعات به منظور داوري ارزشي در خصوص يک طرح يا برنامه است. فرايند نظامدار مبتني بر اطلاعات است نه باورها و احساسات تاکيد بر استفاده عملي از نتايج ارزشيابي ***2 بيباي(1978) فرايند نظامدار جمع آوري اطلاعات و تفسير شواهدي است که منجر به داوري ارزشي مي شود و در نهايت به عمل مي انجامد. ***3 منظور از نظامدار بودن: اطلاعات بايد ...
پاورپوینت اصول آموزش هند بال 2 دانشگاهی ۲۰۰ ***4 بخش اول مهارتها ي پيشرفته در ورزش هندبال هدف کلي:آشنايي با قابليتهاي ورزشي،توانايي هاي حرکتي ومهارت هاي پيشرفته در هندبال وارائه چند نمونه تمرين . ***5 هدفهاي رفتاري انتظار مي رود که پس از مطالعه اين موارد را توضيح دهيد : 1.عوامل مختلف تشکيل دهنده قابليت ورزشي 2.آمادگي جسماني عمومي و ويژه 3.انواع پرتابها 4.انواع شوتها 5.انواع دريافتها 6.انواع پاسها 7.انواع دريبلها ***7 فصل ...
پاورپوینت کارگاه آموزشی تولید ناب دانشگاهی ۴۶ ***3 مشخصه هاي توليد دستي 1 - توليد محصول طبق سفارش مشتري 2 - انعطاف زياد 3 - کارگران بسيار ماهر 4 - ابزار و ماشين آلات ساده اما چند کاره 5 - حجم پايين توليد 6 - قيمت بالاي محصول 7 - تقسيم ناچيز در فعاليت ها 8 - Fitting ***4 مشخصه هاي توليد انبوه 1 – تعويض پذيري کارگر 2 – وجود نيروي غير مستقيم فراوان 3 – وجود م ...
پاورپوینت ارائه درس جامعه شناسی آموزش و پرورش -مولف : دکتر علی علاقه بند دانشگاهی ۲۴۰ ***2 •جايگاه درس درس جامعه شناسي آموزش و پرورش يکي از دروس اصلي رشته علوم تربيتي است که در هر دو گرايش مديريت و برنامه ريزي آموزشي دبستاني و پيش دبستاني معادل 3واحد درسي است. ***3 در نظام آموزش و پرورش ايران،درس جامعه شناسي آموزش و پرورش از اهميت چنداني برخوردار نيست. دلايل چندي مثل شمار اندک واحدهاي اين درس و ... براين واقعيت گواهي دارند. ***4 هدف کلي •اهداف درس هدف کلي درس ...
پاورپوینت عوامل مؤثر در کیفیت دوره های آموزشی و سطح رضایت کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ایذه در نیمه اول سال 1387 دانشگاهی ۳۸ ***3 مقدمه: تربيت نيروي انساني مورد نياز جوامع در قالب آموزش هاي فني و حرفه اي از اواخر قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم مورد توجه بسياري از کشورهاي جهان قرار گرفت، به طوري که توسعه برنامه هاي آموزش فني و حرفه اي، از اهداف ملي بيشتر کشورها شد و امروزه يکي از شاخص هاي موفقيت هر کشوري، توسعه آن در سه بخش صنعت، کشاورزي و خدمات مي باشد. توسعه اين بخش نيازمند تربيت نيروي انساني ماهر و ...
پاورپوینت کارآفرینی مبتنی بر دانش شرط لازم برای اشتغال مؤثر دانش آموختگان آموزش عالی دانشگاهی ۱۶ ***2 انتظار داريم در ايران نيز دانش آموختگان آموزش عالي يادگيرنده ،خلاق ، نوآور ، کارآفرين و ايجادکننده شغل براي افراد عادي باشند در حالي که در ايران بيش از 88 درصد از دانش آموختگان مزد بگيرند و بيش از 13 درصد آنها نمي توانند شغل دلخواه خود را پيدا کنند و حدود 20 درصد از آنها در شغل هاي نامناسب اشتغال دارند. دانش آموختگان آموزش عالي در کشورهاي پيشرفته يادگيرنده ،خلاق ، نوآور و ...
پاورپوینت دوره آموزشی توسعه کارآفرینی دانشگاهی ۱۳۲ ***3 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : 1- حرکت از جامعه صنعتي بسوي جامعه اطلاعاتي - از تکنولوژي نيروافزا به تکنولوژي دانش افزا 3- از اقتصاد ملي بسوي اقتصاد جهاني 4- تغيير نگرش از کوتاه مدت به بلندمدت 5- از تمرکز به عدم تمرکز 6- از کمک کردن به نهادها به سمت خودياري ***4 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : 7-از دموکراسي نماينده اي به دموکراسي مشارکتي (مشتري گرائي - اعضاء ...
پاورپوینت کارآفرینی مبتنی بر دانش شرط لازم برای اشتغال مؤثر دانش آموختگان آموزش عالی دانشگاهی ۱۶ ***2 طرح مسأله دانش آموختگان آموزش عالي در کشورهاي پيشرفته يادگيرنده ،خلاق ، نوآور و کارآفرين و ايجاد کننده شغل براي افراد عادي هستند انتظار داريم در ايران نيز دانش آموختگان آموزش عالي يادگيرنده ،خلاق ، نوآور ، کارآفرين و ايجادکننده شغل براي افراد عادي باشند در حالي که در ايران بيش از 88 درصد از دانش آموختگان مزد بگيرند و بيش از 13 درصد آنها نمي توانند شغل دلخواه خود را پيدا ...
پاورپوینت ماشین آلات راه سازی دانشگاهی ۵۹ ***2 غلتک : غلتکهاي (roller) زراعي براي خرد کردن کلوخه ها و متراکم سازي خاک سطحي مورد استفاده قرار مي گيرند. اين غلتکها مجموعه اي از صفحات فلزي ضخيم و دايره اي شکل هستند که در کنار يکديگر قرار گرفته و حول يک محور مرکزي مي چرخند. ***3 واحدهاي يک غلتک بر رويهم استوانه اي را بوجود مي آورند که شيار دار يا دندانه دار است. هر چه طول دندانه ها يا عمق شيار غلتکها بيشتر باشد خردکردن ...
پاورپوینت آموزش ریاضی 2 - مواف : دکتر بیژن زاده دانشگاهی ۲۵۶ ***2 محتواي آموزش رياضيات بايستي با هدف رشد هر چه بيشتر قدرت استنتاج و يادگيري ، شناخت ساختارهاي رياضي و مبتني بر تقويت قواي فراگيري شهودي دانش آموزان تدوين گردد. بدين ترتيب هدفهاي آموزشي رياضيات در دبيرستان مبتني بر چهار دسته ذيل مي باشد : ***3 نقش رياضيات در شناخت طبيعت و جهان .1 نقش رياضيات در تربيت فکر .2 نقش رياضيات در تامين آينده فرد و جامعه .3 نقش رياضيات در تربيت فرهنگي ...
پاورپوینت اصول برنامه ریزی آموزشی دانشگاهی ۲۹۳ ***5 nتوجه مهّم وضعيت منابع درسي رشته علوم تربيتي جهت درس اصول برنامه ريزي آموزشي دو منبع منظور شده است تحت عنوان : فرايند برنامه ريزي آموزشي ؛ مؤلف يا مترجم : يونسکو ؛ مترجم : فريده مشايخ برنامه ريزي آموزشي چيست ؟ . مؤلف : فيليپ کومز؛ مترجم : محمّد برهان منش که ابتدا اسلايدهاي خلاصه محتواي منبع اول و در ادامه منبع دوم آمده است . در ***6 آشنايي با کتاب فرايند برنامه ريزي ...
پاورپوینت اصول و مبانی آموزش و پرورش دانشگاهی ۲۲۱ ***2 هدف هاي کلي کتاب اصول و مباني آموزش و پرورش آشنايي با مباني آموزش و پرورش به ويژه مباني فلسفي آموزش و پرورش ، و راهگشايي و راهنمايي به کاربرد اين اطلاعات در برنامه ريزي هاي درسي، طراحي آموزشي، مديريت و اداره کلاس است ***11 هدفهاي رفتاري فصل اول دلايل دروني و بيروني براي ورود به جرگه معلمي را تشخيص دهيد و براي هر کدام 3 نمونه ذکر کنيد 2- ((توجيهات )) خود آگاه و ناخود آگاه را ...
پاورپوینت بهبود نظام آموزشی، تنها از طریق اصلاح ارزشیابی تحصیلی امکان پذیر نیست دانشگاهی ۱۰ ***3 •اهداف اساسي طرح ارزشيابي توصيفي •بهبود کيفيت فرايند ياددهي- يادگيري •فراهم نمودن زمينه مناسب براي حذف فرهنگ 20 گرايي •تاکيد بر اهداف آموزش و پرورش به جاي تاکيد بر محتواي کتاب ها •فراهم نمودن زمينه مناسب براي حذف حاکميت مطلق امتحانات پاياني در تعيين سرنوشت تحصيلي دانش آموزان •افزايش بهداشت رواني محيط ياد دهي - يادگيري با کاهش فشارهاي رواني ناشي از نظام ارزشيابي موجود ***4 ...
پاورپوینت روش های ارزشیابی آموزشی دانشگاهی ۲۴۱ ***3 ?هدفهاي درس هدف نهايي درس:دانشجويان رشته علوم تربيتي با مطالعه اين درس روشهاي مختلف ارزشيابي آموزشي و چگونگي کاربرد آنها را ياد مي گيرند ***4 ?هدفهاي کلي درس دانشجويان رشته علوم تربيتي پس از مطالعه مطالب اين درس .1با روند تکويني ارزشيابي آموزشي آشنا مي شوند. .2الگوهاي مختلف ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند. .3رابطه ارزشيابي را مورد بررسي قرار مي دهند .4رابطه ارزشيابي و ...