پاورپوینت اصول کامپیوتر 1 دانشگاهی ۴۱۴ ***3 اهداف کلی این درس •دانشجو پس از مطالعه این درس باید بتواند اصول و مبانی اولیه نرم افزار و سخت افزار را بشناسد مفهوم زبان های برنامه نویسی را بداند مفاهیم اولیه برنامه نویسی ساخت یافته را بداند بتواند دستورات زبان پاسکال را در برنامه بکار ببرد از توابع و روال های استاندارد زبان پاسکال استفاده نماید از توابع ، روال ها و فایل ها در برنامه استفاده کند با استفاده از قابلیت های ...
پاورپوینت ارائه فصل 1 تا 7 کتاب اصول مهندسی اینترنت - مهندس ضیایی دانشگاهی ۲۵۱ ***2 رشته تحصيلي: مهندسي کامپيوتر (نرمافزار) گروه آموزشي: کامپيوتر ***3 جايگاه درس در رشته کامپيوتر دروس پيشنياز مهندسي اينترنت: معماري کامپيوتر – سيستمهاي عامل نوع درس: اختياري تعداد کل ساعات تدريس: 30 تعداد جلسات تدريس: 10 ***4 مفاهيم شبکههاي کامپيوتري •کاربردهاي شبکههاي کامپيوتري • سختافزار شبکه • دستهبن ...
پاورپوینت اصول علم اقتصاد 1 دانشگاهی ۲۵۷ ***2 uطرح درس در اين درس، ضمن تبيين کليه فصول کتاب مورد نظر، توضيحات لازم در خصوص هر مطلب ارائه شده است. بمنظور اثر بخشي بيشتر در تفهيم مطالب، از نمودارها و فرمولهاي مرتبط استفاده شايسته به عمل آمده است. بعضا از ارائه برخي مطالب که در متن کتاب حاضر موجود نيست ولي در يادگيري مباحث موثر و کارساز ميباشد، دريغ نشده است. ترتيب مطالب و مباحث ارائه شده دقيقا منطبق بر منبع درس ميباشد ...
پاورپوینت اصول کامپیوتر۲ - مولف : دکتر داود کریم زادگان مقدم دانشگاهی ۳۳۳ ***3 nالگوریتم الگوریتم مجموعه محدود و پایانپذیر از دستورالعملها است. ***4 شرایط الگوریتم: ورودی خروجی قطعیت محدودیت کارایی ***5 ۱- ورودی: یک الگوریتم می تواند هیچ یا چندین کمیت ورودی داشته باشد که از محیط خارج تامین می شود. ***6 خروجی: الگوریتم بایستی حداقل یک کمیت بعنوان خروجی ایجاد کند. ۳- قطعیت: هر دستورالعمل باید واضح و بدون ابهام باشد. ***7 محدودیت: اگر ما دستورالعملهای یک ...
پاورپوینت خلاصه ای از اصول حسابداری 1 جهت تدریس دانشگاهی ۳۳۹ رشته : مدیریت( بازرگانی ، دولتی و ... ) تعداد واحد : 3 واحد نام منبع : اصول حسابداری 1 مولف : دکتر ویدا مجتهد زاده ***3 فصل اول هدف : آشنایی با تاریخچه حسابداری، تعاریف و مفاهیم آن ***4 قرون وسطی جمع آوری مالیات توسط فرمانروایان و انجام مخارج حکومت در ایران خزانه دار و مستوفی ها حساب های دخل و خرج شاهانه را نکه می داشتند. ***5 اولین جرقه حسابداری دو طرفه کتاب ریاضیات نویسنده ...
پاورپوینت اصول حسابداری 1 دانشگاهی ۳۳۹ ***5 اولین جرقه حسابداری دوطرفه کتاب ریاضیات نویسنده لوکا پاچیولی کشیش ایتالیائی سال انتشار1494 مشخصات : nعدم تمایز بین اموال شخصی مالک و سازمان تجاری nعدم توجه به صورتهای مالی و نگهداری حساب دارائیهای ثابت ***6 ماهیت حسابداری روشهای قراردادی که توسط انجمنهای حرفه ای یا اساتید تدوین شده و مورد قبول همگان قرار گرفته است ***7 اطلاعات حسابداری ماده اولیه حسابداری است اطلاعات مالی ...
پاورپوینت اصول کامپیوتر ۲ دانشگاهی ۳۳۳ ***5 - ورودی: یک الگوریتم می تواند هیچ یا چندین کمیت ورودی داشته باشد که از محیط خارج تامین می شود. ***6 خروجی: الگوریتم بایستی حداقل یک کمیت بعنوان خروجی ایجاد کند. ۳- قطعیت: هر دستورالعمل باید واضح و بدون ابهام باشد. ***7 - محدودیت: اگر ما دستورالعملهای یک الگوریتم را دنبال کنیم برای تمام حالات باید پس از طی مراحل محدودی الگوریتم خاتمه یابد. ***8 ۵- کارایی: تنها قطعیت کافی ...
پاورپوینت طراحی و پیاده سازی زبان های برنامه سازی بر اساس کتاب اصول طراحی و پیاده سازی زبان های برنامه سازی - ترجمه : جعفرنژاد قمی دانشگاهی ۲۵۸ ***2 فصل اول اصول طراحي زبان ها ***3 چرا زبان هاي برنامه سازي را مطالعه مي کنيم؟ براي بهبود توانايي خود در توسعه الگوريتمهاي کارآمد استفاده بهينه از زبان برنامه نويسي موجود مي توانيد با اصلاحات مفيد ساختارهاي برنامه نويسي آشنا شويد. انتخاب بهترين زبان برنامه سازي آموزش زبان جديد ساده مي شود. طراحي زبان جديد ساده مي شود. ***4 تاريخچه مختصري از زبان هاي برنامه سازي توسعه زبانهاي ...
پاورپوینت مبانی کامپیوتر دانشگاهی ۴۸۰ ***2 اهداف کلي اين درس الگوريتمي براي حل مسئله ارائه دهد اصول و مباني اوليه نرم افزار و سخت افزار را بشناسد اهداف و مفا هيم زبان هاي برنامه نويسي را بداند مفاهيم اوليه برنامه نويسي ساخت يافته را بداند و اصول لازم را در مرحله اجراء بکار ببرد دستورات زبان پاسکال را در برنامه ها بکار ببرد از توابع و روال هاي استاندارد زبان پاسکال در صورت لوزم استفاده نمايد از توابع ، روال ها براي ...
پاورپوینت مهندسی نرم افزار 1 - مولف: سامرویل دانشگاهی ۲۴۱ ***5 نرم افزار چيست ؟ نرم افزار شامل برنامه هاي کامپيوتري همراه است با مستندات و داده هاي پيکربندي است که براي درست کارکردن برنامه ضروري است . دو نوع محصول نرم افزاري : 1- محصولات کلي 2- محصولات سفارشي ***6 مهندسي نرم افزار چيست؟ يک نظام مهندسي است که با جنبه هاي نرم افزاري محصول ، از مراحل اوليه تعيين مشخصات سيستم تا نگهداري سيستم ، سروکار دارد . شامل مراحل زير است : 1- نظام ...
پاورپوینت اصول طراحی پایگاه داده ها دانشگاهی ۴۱۶ ***6 اهداف این درس در این درس به بخشی از مفاهیم مبنایی دانش و تکنولوژی پایگاه دادهها و اصول مدلسازی و طراحی آن پرداخته میشود. پایگاه داده و عناصر اصلی محیط آن معرفی میشود. با مدلسازی معنایی دادهها و محیط انتزاعی آشنا میشویم. سطوح معماریهای پایگاه دادهها بیان میشود. سیستم مدیریت پایگاه دادهها (DBMS) و اجزاء آن شرح داده میشود. به انواع معماریهای سیستم پایگاهی و مفاهیم ...
پاورپوینت اصول مهندسی اینترنت دانشگاهی ۲۵۲ ***6 فصل اول: مفاهیم شبکههای کامپیوتری هدفهای آموزشی : •مفهوم شبکه و کاربردهای آن • سختافزار شبکه • انواع سوئیچینگ • طراحی شبکه و اصول لایهبندی • مدل هفتلایهای OSI از سازمان استاندارد جهانی • مدل چهارلایهای TCP/IP ***7 شبکههای کامپیوتری مجموعهای از کامپیوترهای مستقل است که به نحوی با یکدیگر اطلاعات و داده مبادله مینمایند. استقلال کامپیوترها کارکردن هر ماشین به تنهایی در ...
پاورپوینت مهندسی نرم افزار 1 دانشگاهی ۲۴۱ ***5 نرم افزار چیست ؟ نرم افزار شامل برنامه های کامپیوتری همراه است با مستندات و داده های پیکربندی است که برای درست کارکردن برنامه ضروری است . دو نوع محصول نرم افزاری : 1- محصولات کلی 2- محصولات سفارشی ***6 مهندسی نرم افزار چیست؟ یک نظام مهندسی است که با جنبه های نرم افزاری محصول ، از مراحل اولیه تعیین مشخصات سیستم تا نگهداری سیستم ، سروکار دارد . شامل مراحل زیر است : 1- نظام ...
پاورپوینت آشنایی با استاندارد ISO 10006 دانشگاهی ۱۷ ***1 وظیفه اصلی کمیته های فنی تهیه استاندارد های بین المللی است نویس استانداردهای . پیش بین المللی که توسط کمیته های فنی مورد پذیرش واقع شده باشند ، برای رأی گیری بین اعضا با گردش در می آیند . انتشار یک استاندارد بین المللی نیازمند تأیید دست کم 75% از اعضای دارای حق رأی می باشد . استاندارد ایزو 10006 توسط کمیته فنی 176 ISO/TC ، (مدیریت کیفیت و تضمین کیفیت) و توسط زیر کمیته 2 SC ...
پاورپوینت اصول بودجه دانشگاهی ۱۵ ***2 جايگاه اصل در بودجه هر علمي بر پايه هاي اصولي ثابت استوار است.بودجه نيز براصول و پايه هاي نهاده شده که از آنها به اصول بودجه ياد مي شود. تدوين اين اصول اولين بار در سال 1885 توسط ((لئون سه))انجام گرفت. البته پيش از ((سه))هم اين اصول به صورت پراکنده ودر لابلاي نوشته هاي علماي اقتصاد و ماليه يافت مي شد ولي مدون نمودن آن از ((سه))به يادگار مانده است. ***3 اصل سالانه بودن بودجه ...
پاورپوینت تاریخچه کامپیوتر ها دانشگاهی ۱۵ ***3 بشر اوليه شمارش را باانگشتان دست و اندازگيري کميت ها رابا بعضي از اعضاي بدن مانند دست و پا انجام ميداد و بدين ترتيب واحدهاي اندازه گيري مانند وجب و قدم بوجود آمد . سيستم دهدهي امروزه که براي بيان کميتها بکار ميرود از بکار بردن انگشتان دست براي انجام شمارش نتيجه شده است . قديمي ترين دستگاهي که براي شمارش و انجام محاسبات عددي بکار ميرفت چرتکه بود که در حدود 610 سال قبل از ...
پاورپوینت تاریخچه پیدایش کامپیوتر دانشگاهی ۱۳ ***3 واژه computer از ريشه لاتين compute مشتق شده است ومفهوم لغوي آن حسابگر مي باشد. نخستين وسيله اي که انسان براي شمارش دردست داشت انگشتان دست بود. بشر هزاران سال سعي کرد تا روش ساده جهت محاسبات پيدا کند و مهمترين تحول اختراع چرتکه بود. نخستين ماشين جمع زن ميکانيکي در سال 1642 ميلادي توسط دانشمند فرانسوي به نام بلز پاسگال ساخته شد. ***5 تعريف کامپيوتر: طور کلي مي توان کامپيوتر ...
پاورپوینت سیستم های اطلاعات مدیریت (MIS) - بر اساس کتاب: MANAGEMENT INFORMATION SYSTEMS 8/E 2001 Raymond McLeod, Jr. and George Schell دانشگاهی ۲۹۵ رشته مهندسي و علوم کامپيوتر ***2 مقدمه اي بر سيستم هاي اطلاعاتي مبتني بر کامپيوتر ***3 اطلاعات مديريت Informationاطلاعات منابع مهم سازماني ***4 اطلاعات(داده) نيروي انساني مواد اوليه لوازم وماشين ها (شامل تسهيلات و انرژي) پول مفهومي فيزيکي پنج منبع اصلي ***5 چگونگي مديريت منابع اکتساب آماده کردن وجمع بندي استفاده بهينه جايگزيني ***6 انواع کاربران ...
پاورپوینت شبکه های کامپیوتری دانشگاهی ۳۳۶ ***3 شبکه چيست؟ شبکه هاي کامپيوتري مجموعه اي از کامپيوترها ي مستقل و متصل به هم است که امکان تبادل اطلاعات با يکديگر را دارند. ***4 •مزاياي شبکه •اشتراک منابع (تقسيم منابع) •قابليت اطمينان بالا •توزيع پردازش ها (load sharing) •اقتصادي •ايجاد ارتباط بين افراد •کنفرانس ويديويي (Video Conferencing) •تجارت الکترونيکي(E-Commerce) ***5 انواع شبکه از نظر وسعت: شبکه هاي محلي LAN Ethern ...
پاورپوینت شبکه های کامپیوتری دانشگاهی ۲۶ ***3 •يک شبکه شامل مجموعه اي از دستگاه ها بوده که با استفاده از يک روش ارتباطي •( کابل و امواج راديويي و ماهواره)بوده و به منظور اشتراک منابع فيزيکي ( چاپگر) و اشتراک منابع منطقي ( فايل) به يکديگر متصل ميگرددند. شبکه ها نيز مي توانند با يکديگر مرتبط شده و شامل زير شبکه ها نيز باشند •تفسيم بندي شبکه ها .شبکه هاي کامپيوتري را بر اساس مولفه هاي متفاوتي تقسيم بندي مي نمايند. در ...
پاورپوینت نگاهی به سیر صعودی معماری کامپیوتر دانشگاهی ۴۸ ***1 1950 تا دهه 1960 : معماري کامپيوترهاي محاسباتي 1970 تا اواسط دهه 1980 : طراحي مجموعه دستورالعملها 1990 : طراحي مالتي پروسسورها و شبکه ها تطبيق سيستمها , سازماندهي ساختارها , 2010: محاسبات کوانتومي و يا سيستمهاي DNA ***2 lمروري بر تکامل معماري کامپيوتر و تکنولوژي دهه 1950: تکنولوژي لامپهاي خلاء سال 1951:ارائه Index Register ها سال 1958:تکنولوژي ترانزيستورها سال 1960: بحث ...
پاورپوینت اصول برنامه ریزی آموزشی دانشگاهی ۲۹۳ ***5 nتوجه مهّم وضعيت منابع درسي رشته علوم تربيتي جهت درس اصول برنامه ريزي آموزشي دو منبع منظور شده است تحت عنوان : فرايند برنامه ريزي آموزشي ؛ مؤلف يا مترجم : يونسکو ؛ مترجم : فريده مشايخ برنامه ريزي آموزشي چيست ؟ . مؤلف : فيليپ کومز؛ مترجم : محمّد برهان منش که ابتدا اسلايدهاي خلاصه محتواي منبع اول و در ادامه منبع دوم آمده است . در ***6 آشنايي با کتاب فرايند برنامه ريزي ...
پاورپوینت اصول و مبانی آموزش و پرورش دانشگاهی ۲۲۱ ***2 هدف هاي کلي کتاب اصول و مباني آموزش و پرورش آشنايي با مباني آموزش و پرورش به ويژه مباني فلسفي آموزش و پرورش ، و راهگشايي و راهنمايي به کاربرد اين اطلاعات در برنامه ريزي هاي درسي، طراحي آموزشي، مديريت و اداره کلاس است ***11 هدفهاي رفتاري فصل اول دلايل دروني و بيروني براي ورود به جرگه معلمي را تشخيص دهيد و براي هر کدام 3 نمونه ذکر کنيد 2- ((توجيهات )) خود آگاه و ناخود آگاه را ...
پاورپوینت بررسی راهکار های عملی فعال سازی کارگاه های کامپیوتر مدارس دانشگاهی ۳۲ ***5 جامعه آماري پژوهش را مديران، معلمان و دانشآموزان مدارس متوسطه استان اصفهان که کارگاههاي کامپيوتر آنها در سال 1380 به 5 دستگاه کامپيوتر و يک دستگاه اسکنر و چاپگر تجهيز شدهبودتشکيل ميداد (380 مدرسه)، که به روش نمونه گيري خوشهاي چند مرحلهاي صورت رفت. در نهايت 60 نفر مدير، 180 نفر دبير و 240 نفر دانشآموز، انتخاب، و در پژوهش شرکت داده و پرسشنامه بين آنها توزيع گرديد. ...