پاورپوینت تدریس مبانی سازمان و مدیریت دانشگاهی ۳۳۰ ***2 •تعریف سازمان: گروهی متشکل از دو یا چند تن که در محیطی با ساختار منظم و از پیش تعیین شده برای نیل به اهداف گروهی با یکدیگر همکاری میکنند. ***3 •انواع سازمانها: •سازمانهای انتفاعی و غیر انتفاعی •سازمانهای تولیدی و خدماتی •سازمانهای دولتی و خصوصی ***4 •سازمانهای انتفاعی: سازمانهایی هستند که با هدف کسب سود تشکیل میشوند. •سازمانهای غیر انتفاعی: این سازمانها، ...
پاورپوینت توصیف ساده از رادیولوژی ( تصویربرداری با اشعه x ) پیراپزشکی ۴۲ ***1 اشعهx، امواج الکترو مغناطیس می باشد که برای تصویربرداری اعضاء داخلی بدن بکار می رود.این امواج طول موج بسیار کوتاهی دارند.هنگامیکه این اشعه به دورن بدن نفوذ می کند توسط بافتهای مختلف برحسب چگالی بافت مورد نظر به مقدار متفاوتی جذب می شود. برای مثال استخوانها که بسیار چگالی بالائی دارند بخوبی اشعه را جذب می کنند ولی بافتهای نرمی مثل پوست، چربی و عضله براحتی به اشعه X اجازه می ...
پاورپوینت ایمنی انبارداری دانشگاهی ۱۳ ***2 رعايت نظم و ترتيب در چيدن کالاها و مواد مختلف شيميايي و نيز نظافت عمومي انبارها جزء اصول اوليه ايمني انبار داري بوده و بايستي دقيقا" رعايت گردد. حتي الامکان بايستي در انبارداري تجانس کالاها و اجناس مد نظر قرار گيرد بطوري که بتوان با نصب تابلوهاي راهنما بخشهاي مختلف انبار را از يکديگر مجزا نمود. اجناس سنگين و نيز مايعات شيميايي يا مواد خطرناک بايستي در طبقات زيرين قفسه ها ...
پاورپوینت آبیاری بارانی دانشگاهی ۱۸ ***3 ابياري تحت فشار دراين روش جريان اب بااستفاده از مو تورو پمپ در شبکه اي از لوله هاي اصلي وفرعي به صورت فشار جريان مي يابد. ابياري باراني ابياري باراني روشي است که در ان ابياري را با سرعتي مساوي وياکمتر از نفوذ پذيري خا ک به صورت باران بر سطح زمين پخش مي کنند مجموعه وسايل ولوله هاي کهاين اب را از منبع ابي تا دهانه منتقل مي شبکه ابياري ناميده مي شود ***4 ابياري باراني به خاطر ...
پاورپوینت اصلاح نباتات(مهندسی ژنتیک) دانشگاهی ۳۲ ***2 nهدفهاي کلي اصلاح نباتات nهدفهاي کلي اصلاح نباتات افزايش عملکرد در واحد سطح بهتر نمودن کيفيت محصولات کشاورزي و توليد مواد اوليه مورد نياز جوامع انساني است. ارقام و واريتههاي اصلاح شده گياهان زراعي و زينتي هر ساله از کشوري به کشور ديگر انتقال داده ميشود. بدين طريق کيفيت و کميت محصولات کشاورزي افزايش يافته و احتياجات فراوردههاي زراعي رفع ميشود. ***3 در اغلب گياهان يک يا ...
پاورپوینت مبارزه بیولوژیکی علف های هرز دانشگاهی ۳۱ ***2 کنترل گياه هرز به روش بيولوژيکي: نخستين منظورازکنترل بيولوژيکي کاهش آلودگي گياهان هرز در سطحي غيراقتصادي است.اين منظور بابکارگيري مستقيم يا غير مستقيم موجودات زنده اي مانند گياهان زراعي،انگلها،شکارگرهاوعوامل بيماريزا برآورده مي شود. کنترل بيولوژيکي شامل دو روش اصلي است: 1)استفاده ازرقابت گياه زراعي و گياه هرز، 2)استفاده از انگل،شکارگر و عوامل بيماريزا. ***3 استفاده از رقابت ...
پاورپوینت تغذیه در دوران بارداری دانشگاهی ۳۷ ***2 oاز آنجایی که حرکت در جاده تندرستی مدیون بذل توجه و دقت از همان لحظه های نخستین زندگی انسان یعنی از اوایل دوران جنینی است, اهمیت دوران بارداری بر همگان روشن می گردد. o یکی از مهمترین و اصلیترین نکات در این دوران, تغذیه مادر باردار می باشد, زیرا رشد و نمو کامل جنین رابطه تنگاتنگی با تغذیه مادر داشته , تامین نیاز های او با دریافت مواد مغذی مادر عجین شده, تنها راه بر آوردن ...
پاورپوینت بتن با مقاومت بالا دانشگاهی ۱۹ ***2 بتن با عملکرد بالا (HPC) یکی از چالش هایی که در رشته مصالح ساختمانی بوجود آمده است ، بتن با عملکرد بالا(HPC ) می باشد . این نوع بتن مقاوم از نوع مصالح کامپوزیت بوده و از نظر دوام جزو مصالح کامپوزیت و چند فازی مرکب و پیچیده می باشد . خواص ، رفتار و عملکرد بتن بستگی به نانو ساختار ماده زمینه بتن و سیمانی دارد که چسبندگی ، پیوستگی و یکپارچگی را بوجود می آورد . بنابراین ، ...
پاورپوینت راهسازی در نروژ دانشگاهی ۴۱ ***3 مقدمه شبکه راه های نروژ دارای 550 کیلومتر تونل میباشد که 25 عدداز این تونلها در زمره یکصد تونل طویل جهان است . از سال 1979 درحدود ده تونل زیر دریایی درنروژ ساخته شده است که بیشترین تعداد را در بین کشورهای جهان را داراست . موفقت کشور نروژ که درشمال اروپا واقع شده است به گونه ای است که حد فاصل بین دو نقطه شمالی و جنوبی آن به 2000 کیلومتر می رسد و حد فاصل اسلو پایتخت آن ...
پاورپوینت ماهیچه سازی به روش Hot box & Warm box دانشگاهی ۲۴ ***5 مقدمه مزیت ریخته گری با ماهیچه با اینکه ماهیچه موجب هزینه اضافی میشود توانایی های فرایند را به میزان چشمگیری افزایش می دهد. ***6 در شکل زیر قطعاتی نشان داده شده که با هیچ روش دیگر به جز ریخته گری همراه ماهیچه قابل تولید نیست ***7 روش های ساخت ماهیچه روش دستی روش ماشینی ***9 ماشین ماهیچه سازی در Hot box در ماهیچه سازی به روش جعبه داغ و جعبه گرم بدلیل مزایای زیر از روش پرتابی ...
پاورپوینت تقلبات شیر و آزمایشات تشخیص آن دانشگاهی ۲۰ ***2 شیر تنها ماده شناخته شده در طبیعت است که می تواند نیاز بدن را به طور کامل و متعادل تامین کند. ترکیبات عمده شیر را آب، چربی، پروتئین، لاکتوز (قند شیر)، ویتامین ها و مواد معدنی تشکیل می دهند. به علت هضم آسان، این ماده همواره در رژیم تغذیه ای بیماران قرار داشته و مصرف آن در برنامه غذایی روزانه بیشتر افراد جامعه توصیه می شود . تعریف شیر مطابق استاندارد شماره 1756: منحصرا به ...
پاورپوینت انواع بسته بندی گوشت و مواد مصرفی آن دانشگاهی ۲۲ ***3 •بسته بندی غذاهای گوشتی •فرآورده های گوشتی یا گوشت ها ، طیور و ماهی ها ، طبقه بندی گسترده ای از محصولات غذایی اند که انواع متفاوت بسته بندی را می طلبند . این فرآورده ها از جمله گوشت های قرمز تازه به اکسیژن نیاز دارند تا قابلیت عرضه به مصرف کننده را داشته باشند ؛ در حالی که اکسیژن ، گوشت هایی مانند گوشت های عمل آوری شده را به سرعت فاسد می کند . به همین دلیل ، در هر فرآورده ی ...
پاورپوینت خط تولید مربای هویج دانشگاهی ۱۲ ***2 تهیه مربا، مارمالاد و ژله از دیرباز به عنوان نوعی روش نگهداری محصولات میوه مرسوم بوده است. مربا فراوردهای است که از میوه کامل سالم یا از قطعات میوه طی فرآیند پخت با افزودن مقداری آب و قند به دست میآید. اساس تهیه مربا تشکیل ژل پکتین است. پکتین کربوهیدرات محلول در آبی است که در دیوارههای سلولی یاختههای گیاهی یافت میشود. از لحاظ شیمیایی پکتین پلیمری است که از به هم ...
پاورپوینت ارائه ساختار فایل ها (ذخیره و بازیابی اطلاعات) - ترجمه : مهندس عین ا... جعفرنژاد قمی و ابراهیم محرابی دانشگاهی ۲۷۴ ***7 ساختار فايل ترکيبي از نحوه نمايش داده ها در فايل ها و عمليات لازم براي دستيابي به داده ها است. ساختار فايل به برنامه کاربردي اين امکان را مي دهد که داده ها را بخواند ،بنويسد و اصلاح کند. ***8 مشکل اصلي در طراحي ساختار فايل زمان نسبتاً زيادي است که براي گرفتن تطلاعات از ديسک مورد نياز است. در همه طراحي هاي ساختار فايل آنچه مورد توجه است به حد اقل رساندن دفعات دستيابي به ديسک ...
پاورپوینت پروژه بررسی رنگ در طراحی اتاق بازی کودکان 3تا 6 سال کودکستان های بلوار سجاد مشهد دانشگاهی ۴۴ ***2 خلاصه مطالب: فرآیند رشد انسانها , در کودکی , تاثیر بسزایی در شخصیت آنان دارد.عقیده بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت بر این است که شخصیت هر انسان در ۷ سال اول زندگی او شکل می گیرد , فرآیند رشد کودک در سالهای اولیه زندگی متاثر از عوامل بسیاری است.فعالیت , به عنوان عامل اصلی رشد و یادگیری کودک فرآیندی است که در ارتباط با فضا و محیط کودک , رشد همه جانبه او را موجب می گردد.فضاهای ...
پاورپوینت کارآفرینی، تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات، جنسیت و سازمان های یادگیرنده (دانشگاه) دانشگاهی ۳۲ ***2 شهروند محوري شهروندان آينده خود را مي سازند. قدرت دولت هاي ملي در حال تقليل است. دولت هاي ملي مانند گذشته توان پاسداري از قانون را ندارند. جمع آوري ماليات، کارآفريني و توسعه تکنولوژي براي دولت ها روز به روز مشکل تر مي شود. دولت هاي ملي ديگر نمي توانند پاسخگوي نيازهاي شهروندان خود از نقطه نظر علائق، منافع و اولويت هاي آنها باشند. اين در حالي است که شهروندان نياز مبرم به ...
پاورپوینت VRML زبان مدلسازی حقیقت مجازی دانشگاهی ۲۶ ***2 مفهوم حقيقت مجازي •حقيقت مجازي Virtual Reality : • شبيه سازي فضاي سه بعدي توسط تکنيکهاي نرم افزاري روي فضايي که ذاتا دوبعدي است، بگونه اي که کاربر ميتواند به غير از مشاهده اين فضا در آن سير کرده و در محيط تغييراتي را نيز ايجاد نمايد • مثال: چرخاندن يک صفحه شطرنج و نگريستن به آن از زواياي مختلف و جابجا کردن مهره ها • قابليت تغيير اشياء در محيط VR بدليل حفظ دقيق مشخصات و ...
پاورپوینت سیاست های تبلیغاتی در صنایع مواد غذایی ایران دانشگاهی ۲۲ ***3 •تعريف تبليغات •واژه تبليغ از نظر لغوي ، از ريشه ابلاغ و به معناي رساندن پيام است ، و از نظر فني ، Advertising عبارت از پيش بيني ، تهيه و ارايه پيام هاي سمعي و بصري توسط عوامل تبليغاتي در ازاي بهاي نشر، اطلاعاتي از خصوصيات و امتيازات يک کالا و خدمت يا فکر در جهت افزايش فروش کالا و استقبال عمومي از آن مي باشد . ***4 •اهداف تبليغات •آگاهي بخشي •متقاعد سازي •يادآوري ***5 سياست ...
پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار - مولف: حسن الوداری دانشگاهی ۲۸۰ ***4 اهداف درس آشنايي دانشجويان با: مفاهيم و تعاريف مديريت بازار و جايگاه آن انواع بازار و محيط بازاريابي تقسيم بازار و تعيين بازار هدف نيازها و رفتار خريداران ***5 اهداف درس اندازه گيري کمي بازار و پيش بيني فروش (آشنايي با مدلهاي کمي و کيفي اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي برنامه ريزي بازاريابي عمومي و بازاريابي بيمه تحقيقات بازاريابي سيستمهاي بازاريابي و انواع مدلهاي ...
پاورپوینت مفهوم صادرات غیر نفتی و نقش بازاریابی در آن با تاکید بر محصول فرش دانشگاهی ۱۵ ***2 تعريف صادرات : صادرات در لغت به معناي انتقال کالا يا ارسال کالا از جائي به جاي ديگر است . جابجايي در داخل کشور و يا از داخل به خارج هر دو مشمول اين تعريف است . 2- تعريف گمرکي : کالايي است که به منظور فروش يا مصرف در کشورهاي خارج ، به خارج از قلمرو سياسي ايران فرستاده مي شود ***3 •فرش ايران -فرش ايران عمري بر درازاي تاريخ ،هنر و فرهنگ ايران دارد . -قديمي ترين فرش ايران و ...
پاورپوینت طراحی و پیاده سازی زبان های برنامه سازی بر اساس کتاب اصول طراحی و پیاده سازی زبان های برنامه سازی - ترجمه : جعفرنژاد قمی دانشگاهی ۲۵۸ ***2 فصل اول اصول طراحي زبان ها ***3 چرا زبان هاي برنامه سازي را مطالعه مي کنيم؟ براي بهبود توانايي خود در توسعه الگوريتمهاي کارآمد استفاده بهينه از زبان برنامه نويسي موجود مي توانيد با اصلاحات مفيد ساختارهاي برنامه نويسي آشنا شويد. انتخاب بهترين زبان برنامه سازي آموزش زبان جديد ساده مي شود. طراحي زبان جديد ساده مي شود. ***4 تاريخچه مختصري از زبان هاي برنامه سازي توسعه زبانهاي ...
پاورپوینت بازاریابی بین المللی دانشگاهی ۲۹۴ ***4 هدف کلي هدف کلي اين فصل، آشنايي دانشجو با فرآيند بازاريابي بينالمللي و تفاوت آن با بازاريابي داخلي است. همچنين به دانشجو کمک ميکند تا عضو بهتر و موفقتري در بازاريابي بينالمللي باشد. اين هدف از طريق تهيهکردن اطلاعات در مورد اينکه چه اتفاقي در بازار بينالمللي ميافتد و با کمک آنها در انتقال دانش در زمينه معاملات تجاري موفق به انجام ميرسد. ***5 هدفهاي رفتاري شما ...
پاورپوینت بازار های مصرف کننده عوامل مؤثر در رفتار مصرف کننده دانشگاهی ۱۹ ***2 nمقدمه : بازار مصرف کننده از افراد و خانوارهایی تشکیل می شود که کالاها و خدمات را برای مصارف شخصی می خواهند ، بازار مصرف کننده آمریکا از 250 میلیون نفر تشکیل می شود که مصر ف کننده های آن بیش از 30 تریلیون دلار کالا و خدمات خریداری می کنند . مصرف کنندگان آمریکایی از نظر سن و درآمد ، سطح تحصیلات و سلیقه با هم متفاوت هستند و با این وصف این بازرا یکی از بزرگترین بازارهای مصرفی ...
پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستم های اطلاعاتی دانشگاهی ۱۴ ***3 •سیستم اطلاعات بازاریابی شامل افراد، تجهیزات و روش های جمع آوری ، طبقه بندی ، تجزیه و تحلیل ، ارزیابی و توزیع به موقع اطلاعات صحیح به تصمیم گیرندگاه بازاریابی است . ***4 •تعیین اطلاعات مورد نیاز یک سیستم اطلاعات بازاریابی خوب ، سیستمی است که بین اطلاعات مورد نیاز مدیران از یک سو و اطلاعاتی که فراهم کردن آن عملاً ممکن است ، از سوی دیگر تعامل برقرار کند . ***5 •تهیه اطلاعات ...