پاورپوینت مقدمات تکنولوژی آموزشی - مولف : خدیجه علی آبادی دانشگاهی ۲۱۸ ***2 vاين کتاب شامل سه بخش است : 1. بخش اول : تاريخ و مفهوم تکنولوژي آموزشي در جهان . 2. بخش دوم : آشنايي با طراحي منظم آموزشي . 3 . بخش سوم : معرفي رسانه ها . ***3 آشنايي با مفهوم تکنولوژي آموزشي ، طراحي منظم آموزشي و انواع رسانه ها . ***4 هدف هاي کلي : آ شنايي با تکنولوژي آموزشي ،تاريخچه و مفاهيم وابسته ***5 vمفهوم تکنولوژي آموزشي vتعريف ت ...
پاورپوینت تکنولوژی آموزشی دانشگاهی ۴۵ ***3 چکیده در تحولات چند دههٔ اخیر، بویژه در کشورهایی که توانسته اند از نظر علوم در زمرهٔ کشورهای توسعه یافته محسوب شوند و یا در مرحلهٔ انتقال قرار گیرند، توجه ویژه به تولید علم و بهره برداری از آن مورد تاکید بوده است. در سراسر جهان یک تردید عمومی در مورد مطلوب بودن کوتاه مدت و بلند مدت استفاده از تکنولوژی آموزشی در تولید علم وجود دارد. این تردید بصورت تکنوفیلی « دوست داشتن ...
پاورپوینت آموزش الکترونیک دانشگاهی ۳۵ ***3 مقدمه فناوري اطلاعات به عنوان گفتمان غالب قرن 21 جايگاه خود رابه عنوان مهمترين عامل گذار جامعه ازعصرصنعتي به دوران اطلاعاتي مستحکم ساخته است به طوريکه تغييرات ناشي از ان درتمام نسوج زندگي انسان تاثير گذار بوده وتقريبا تمام مفاهيم ومعاملات را به طور چشمگيري تحت تاثير قرار داده است. ***4 به طورکلي عمده ترين الزامات به کارگيري سيستم هاي اموزشي نوين عبارتند از: 1-نياز به تعليم ...
پاورپوینت تکنولوژی آموزشی - آبله مرغان دانشگاهی ۱۷ ***3 شرح بیماری آبلهمرغان توسط ویروس واریسلا زوستر که از خانواده هرپس ویروس است ، ایجاد میشود. این ویروس بعد از ایجاد آبلهمرغان، ، در همه افراد به صورت نهفته ، درمسیر رشته های عصبی که از نخاع خارج می شوند ، جایگزین می شود و فعالیت مجدد آن منجر به بیماری زونا یا هریس زوستر می گردد. این ویروس از راه قطره های ریز در هوا یا تماس با ضایعات پوستی ، از فرد بیمار انتقال می یابد . ...
پاورپوینت تکنولوژی آموزشی علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی ۲۰ ***2 «سیستم» به نظر می رسد که واژه سیستم واژه ای است مناسب روز...... معنی واژه نامه ای معادل سیستم را چنین بیان می کند: مجموعه ای از اشیاء که به وسیله نوعی تعامل یا وابستگی متقابل و منظم وحدت یافته اند، یک کل ارگانیک یا سازمان یافته چون منظومه شمسی یا یک سیستم تلگراف جدید . از این تعریف چنین بر می آید که سیستم به صورت طبیعی موجود است مانند منظومه شمسی یا انسان آنها را ساخته است ...
پاورپوینت کارگاه آموزشی تولید ناب دانشگاهی ۴۶ ***3 مشخصه هاي توليد دستي 1 - توليد محصول طبق سفارش مشتري 2 - انعطاف زياد 3 - کارگران بسيار ماهر 4 - ابزار و ماشين آلات ساده اما چند کاره 5 - حجم پايين توليد 6 - قيمت بالاي محصول 7 - تقسيم ناچيز در فعاليت ها 8 - Fitting ***4 مشخصه هاي توليد انبوه 1 – تعويض پذيري کارگر 2 – وجود نيروي غير مستقيم فراوان 3 – وجود م ...
پاورپوینت کارآفرینی، تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات، جنسیت و سازمان های یادگیرنده (دانشگاه) دانشگاهی ۳۲ ***2 شهروند محوري شهروندان آينده خود را مي سازند. قدرت دولت هاي ملي در حال تقليل است. دولت هاي ملي مانند گذشته توان پاسداري از قانون را ندارند. جمع آوري ماليات، کارآفريني و توسعه تکنولوژي براي دولت ها روز به روز مشکل تر مي شود. دولت هاي ملي ديگر نمي توانند پاسخگوي نيازهاي شهروندان خود از نقطه نظر علائق، منافع و اولويت هاي آنها باشند. اين در حالي است که شهروندان نياز مبرم به ...
پاورپوینت دوره آموزشی توسعه کارآفرینی دانشگاهی ۱۳۲ ***3 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : 1- حرکت از جامعه صنعتي بسوي جامعه اطلاعاتي - از تکنولوژي نيروافزا به تکنولوژي دانش افزا 3- از اقتصاد ملي بسوي اقتصاد جهاني 4- تغيير نگرش از کوتاه مدت به بلندمدت 5- از تمرکز به عدم تمرکز 6- از کمک کردن به نهادها به سمت خودياري ***4 روند تغييرات اساسي در محيط عصر حاضر : 7-از دموکراسي نماينده اي به دموکراسي مشارکتي (مشتري گرائي - اعضاء ...
پاورپوینت آموزش ریاضی 2 - مواف : دکتر بیژن زاده دانشگاهی ۲۵۶ ***2 محتواي آموزش رياضيات بايستي با هدف رشد هر چه بيشتر قدرت استنتاج و يادگيري ، شناخت ساختارهاي رياضي و مبتني بر تقويت قواي فراگيري شهودي دانش آموزان تدوين گردد. بدين ترتيب هدفهاي آموزشي رياضيات در دبيرستان مبتني بر چهار دسته ذيل مي باشد : ***3 نقش رياضيات در شناخت طبيعت و جهان .1 نقش رياضيات در تربيت فکر .2 نقش رياضيات در تامين آينده فرد و جامعه .3 نقش رياضيات در تربيت فرهنگي ...
پاورپوینت آموزش ASP 3.0 برای مبتدیان دانشگاهی ۲۲ ***3 معرفي ASP 3.0 براي مبتديان – قسمت اول همان طور که مستحضر هستيد، صفحات وب به دو دسته ايستا (Static) و پويا (Dynamic) تقسيم مي شوند. صفحات Static صفحاتي هستند که همواره ثابت بوده و تغيير پيدا نمي کنند. اما صفحات Dynamic، بر خلاف آنها، همواره به صورت ديناميکي در حال تغيير هستند. علاوه بر تقسيم بندي بالا، صفحات وب را به دو دسته صفحات سمت کاربر (Client Side) و سمت سرور (Server ...
پاورپوینت آموزش الکترونیک دانشگاهی ۳۴ ***3 يادگيري الکترونيکي حتماً بارها اين سخن را شنيده ايد «توانا بود هر که دانا بود». به راستي آنچه که مي توان امروز به آن بعنوان يک سرمايه فنا ناپذير از آن ياد کرد داشتن اطلاعات و توانايي بکارگيري آن است. اطلاعات به عنوان يک کالاي ثمين و وزين محسوب مي شود و هر کشوري که از اين کالا بهره بيشتري بگيرد در عرصه بين المللي نيز پيشرفت هاي چشمگيري خواهد داشت و سخني به گزاف نگفته ايم اگر ...
پاورپوینت آموزش الکترونیکی در دانشگاه مجازی (E-Learning) دانشگاهی ۲۲ ***3 •مقدمه اي در مورد آموزش الکترونيکي کلمه E-Learning از دو قسمت تشکيل شده است: •E اول واژه کلمه ي Electronic است و از نظر مفهومي شامل هر شکلي از وسايل الکترونيکي است که آموزش يا منابع آموزشي ارائه شده از طريق شبکه هاي کامپيوتري را در بر مي گيرد. • Learning آموزشي است که مي تواند در هر زمان ، هر مکان و براي هر کسي انجام گيرد. ***4 •آموزش الکترونيکي •عبارت است از ارائه محتواي ...
پاورپوینت های تکنولوژی تولید فرآورده گوشتی دانشگاهی ۳۰ ***3 •فرآورده های گوشتی به فرآورده هایی اطلاق می شود که حداقل نیمی از آن را گوشت تشکیل داده باشد. از نظر تکنولوژی فرآورده های گوشتی را به چهار دسته تقسیم می کنند : •1 کالباس های حرارت دیده •2 کالباس های خام •3 کالباس های پخته •4 گوشت های عمل آمده ***4 •تقریباً کلیه کالباس و سوسیس های تهیه شده در کارخانه های فرآورده های گوشتی کشور ما از نوع حرارت دیده می باشند. کالباس و سوسیس ...
پاورپوینت آموزش بزرگسالان دانشگاهی ۱۲۹ ***3 آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک آشنایى با سرگذشت و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان ***4 توجه به توسعه دانش و تکنولوژی بزرگسالان به طور مداوم نیازمند بازآموزی می باشند . نهادهای آموزش ...
پاورپوینت آموزش بزرگسالان دانشگاهی ۱۲۹ ***3 آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک آشنایى با سرگذشت و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان ***4 با توجه به توسعه دانش و تکنولوژی بزرگسالان به طور مداوم نیازمند بازآموزی می باشند . نهادهای ...
پاورپوینت کاربرد فناوریهای جدید در آموزش دانشگاهی ۲۱۳ ***4 توانمند ساختن دانشجویان در ورود به عرصههای تخصصی مهارتی: • کسب مدارج مهارتی شبکهها مانند MCSE, CCNA, CCIE,… • راهبری شبکه در سازمان Network Administrator • طراح معماری شبکه سازمان Networking Architecture Design • مشاور سفارش و خرید تجهیزات شبکه سازمان • رعایت امنیت شبکه سازمان Network Security • برنامهنویسی در محیط شبکه ***5 • مبانی و شرایط تاریخی و اجتماعی فناوری آموزشی ...
پاورپوینت تدریس شیمی و تکنولوژی مواد غذایی از کتاب تکنولوژی فراورش غذا ( اصول و کاربرد ) دانشگاهی ۱۹۰ ***2 واحد نظری ( رشته شیمی کاربردی) نام منبع و مؤلف: تکنولوژی فراورش غذا( اصول و کاربرد)، پی. جی. فیلاوز، ترجمه مرتضی سهرابی ***3 جایگاه درس درس شیمی و تکنولوژی مواد غذایی یک درس دو واحدی نظری همراه با یک واحد عملی از دروس اختیاری رشته شیمی کاربردی است. ***4 از نظر مصرف کننده، مهمترین کیفیت غذا مشخصههای احساسی آن (بافت، طعم، بو، شکل و رنگ) است. این خواص سبب گزینش محصولات معینی ...
پاورپوینت روش های بیوتکنولوژی اصلاح گیاهان دارویی دانشگاهی ۲۹ ***3 مقدمه ¥اگرچه کاشت گیاهان دارویی به هزاران سال پیش باز میگردد ولی باید گفت که در مورد اصلاح آنها تاکنون پیشرفت قابل ملاحظهای صورت نگرفته است و در حال حاضر، تعداد کالتیوارهای مفید بهدست آمده بر اثر اصلاح گیاهان دارویی اندک است. هدف از اصلاح گیاهان دارویی، افزایش کمیت و کیفیت آن دسته از مواد مؤثره در این گیاهان است که در صنایع دارویی از اهمیت خاصی برخوردار هستند. در سالهای ...
پاورپوینت ارزشیابی آموزشی دانشگاهی ۱۸۷ ***1 کرنباخ(1963) فرايند نظامدار جمع آوري اطلاعات و کاربرد اطلاعات به منظور داوري ارزشي در خصوص يک طرح يا برنامه است. فرايند نظامدار مبتني بر اطلاعات است نه باورها و احساسات تاکيد بر استفاده عملي از نتايج ارزشيابي ***2 بيباي(1978) فرايند نظامدار جمع آوري اطلاعات و تفسير شواهدي است که منجر به داوري ارزشي مي شود و در نهايت به عمل مي انجامد. ***3 منظور از نظامدار بودن: اطلاعات بايد ...
پاورپوینت اصول آموزش هند بال 2 دانشگاهی ۲۰۰ ***4 بخش اول مهارتها ي پيشرفته در ورزش هندبال هدف کلي:آشنايي با قابليتهاي ورزشي،توانايي هاي حرکتي ومهارت هاي پيشرفته در هندبال وارائه چند نمونه تمرين . ***5 هدفهاي رفتاري انتظار مي رود که پس از مطالعه اين موارد را توضيح دهيد : 1.عوامل مختلف تشکيل دهنده قابليت ورزشي 2.آمادگي جسماني عمومي و ويژه 3.انواع پرتابها 4.انواع شوتها 5.انواع دريافتها 6.انواع پاسها 7.انواع دريبلها ***7 فصل ...
پاورپوینت ارائه درس جامعه شناسی آموزش و پرورش -مولف : دکتر علی علاقه بند دانشگاهی ۲۴۰ ***2 •جايگاه درس درس جامعه شناسي آموزش و پرورش يکي از دروس اصلي رشته علوم تربيتي است که در هر دو گرايش مديريت و برنامه ريزي آموزشي دبستاني و پيش دبستاني معادل 3واحد درسي است. ***3 در نظام آموزش و پرورش ايران،درس جامعه شناسي آموزش و پرورش از اهميت چنداني برخوردار نيست. دلايل چندي مثل شمار اندک واحدهاي اين درس و ... براين واقعيت گواهي دارند. ***4 هدف کلي •اهداف درس هدف کلي درس ...
پاورپوینت عوامل مؤثر در کیفیت دوره های آموزشی و سطح رضایت کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ایذه در نیمه اول سال 1387 دانشگاهی ۳۸ ***3 مقدمه: تربيت نيروي انساني مورد نياز جوامع در قالب آموزش هاي فني و حرفه اي از اواخر قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم مورد توجه بسياري از کشورهاي جهان قرار گرفت، به طوري که توسعه برنامه هاي آموزش فني و حرفه اي، از اهداف ملي بيشتر کشورها شد و امروزه يکي از شاخص هاي موفقيت هر کشوري، توسعه آن در سه بخش صنعت، کشاورزي و خدمات مي باشد. توسعه اين بخش نيازمند تربيت نيروي انساني ماهر و ...
پاورپوینت پایان نامه تکنولوژی WPF - Windows Presentation Foundation دانشگاهی ۲۳ کارشناسي ناپيوسته کامپيوتر ***7 •مدل برنامه نويسي يکپارچه •برنامه نويسي اعلاني •شامل ابزار طراحي يکپارچه ***8 چيست؟Windows Presentation Foundation Windows Presentation Foundation Windows application (WinAPP) ***9 Windows Presentation Foundation •مدل برنامه نويسي يکپارچه •برنامه نويسي اعلاني •شامل ابزار طراحي يکپارچه ***10 ارائه نمونه اي ساده: ToolTip The ToolTip control hol ...
پاورپوینت کارآفرینی مبتنی بر دانش شرط لازم برای اشتغال مؤثر دانش آموختگان آموزش عالی دانشگاهی ۱۶ ***2 انتظار داريم در ايران نيز دانش آموختگان آموزش عالي يادگيرنده ،خلاق ، نوآور ، کارآفرين و ايجادکننده شغل براي افراد عادي باشند در حالي که در ايران بيش از 88 درصد از دانش آموختگان مزد بگيرند و بيش از 13 درصد آنها نمي توانند شغل دلخواه خود را پيدا کنند و حدود 20 درصد از آنها در شغل هاي نامناسب اشتغال دارند. دانش آموختگان آموزش عالي در کشورهاي پيشرفته يادگيرنده ،خلاق ، نوآور و ...