پاورپوینت نظارت بر عملکرد مدیران دانشگاهی ۵۷ ***2 •نظارت بر عملکرد مديران تقريباً هر سازماني داراي يک سيستم مديريت عملکرد است که از آن انتظار مي رود اهدافي مهم را در زمينه مديريت سرمايه انساني برآورده سازد.اهداف مزبور غالباً عبارتند از برانگيختن افراد در جهت عملکرد مطلوب، کمک به افراد در جهت گسترش مهارتهايشان، ايجاد فرهنگ عملکرد، تعيين اينکه چه کسي مستحق ارتقاء مي باشد، تصميم گيري درباره افرادي که عملکرد ضعيفي دارند و کمک ...
پاورپوینت مسئولیت های اجتماعی مدیران مدیریت ۱۵ ***2 مقدمه هماهنگی کوشش های ضروری برای یک نظام همکاری نیاز به یک نظام سازمانی ارتباط ها دارد. چنین نظامی از ارتباط ها وکانون ها یا نقطه های به هم پیوستن را در بر دارد و این نظام تنها زمانی به کار می پردازد که این کانون ها از سوی اشخاصی که مدیران خوانده می شوند در اختیار گرفته شوند.از این رو می توان گفت که وظیفه های مدیران خدمت کردن به عنوان کانال های ارتبا طی تا جایی است که ...
برنامه ریزی منابع سازمانی ERP Enterprise Resource Planning دانشگاهی ۴۶ ***3 يک سيستم اطلاعاتي را ميتوان مجموعهاي از اجزاء مرتبط با هم تعريف کرد که اطلاعات را به منظور حمايت از هماهنگي، تصميمگيري و کنترل در يک سازمان، جمعآوري، پردازش، ذخيره، بازيابي و توزيع ميکند. در يک سيستم اطلاعاتي سه عمليات Input، Process و Output منجر به توليد اطلاعات ميشود. ***4 سيستمهاي پشتيبان عمليات مثل: TPS، PCS، OAS، ECS سيستمهاي پشتيبان مديريت مثل: MIS، DSS، EIS ...
پاورپوینت ابزار های راه اندازی اینترنت ، اینترانت ، اکسترانت دانشگاهی ۴۰ ***2 دو نمونه از مهمترين گستره هاي اينترنت، " اينترانت ها و اکسترانت ها " هستند که شايد کمتر به آنها توجه شده است. گاهي وجود "اينترانت " و " اکسترانت " در مشاغل کوچک در راستاي اجراي برنامه هاي مربوط به اين گونه کسب و کارها تعجب آور است. البته شايد بتوان گفت بهره گيري از اين خدمات، صرفا براي کسب و کارهاي محدود امکان پذير است و ناگفته پيداست که کار با اين شبکه ها در شرکت هاي بزرگ ...
پاورپوینت تاثیر خرید یا عدم خرید لوله توسط پیمانکاران شرکت های آب و فاضلاب روستایی دانشگاهی ۱۶ ***3 شرکت هاي آب و فاضلاب روستايي همواره با حجم بسياربالايي از پروژه ها با مبالغ اجرايي پايين درگير بوده اند ، در اين راستا فهرست بهاء قديم خط انتقال و توزيع (که در آن تهيه مصالح بعهده کارفرما بوده است) تفاوت فاحشي با فهرست بهاء آب روستايي جديد دارد. لذا نظر مديران محترم صنعت آب و فاضلاب به ويژه مديران محترم عامل روستايي استانهاي کشور را به موارد زير معطوف مي دارم. ***4 پس از ...
پاورپوینت سیستم های اطلاعات مدیریت (MIS) - بر اساس کتاب: MANAGEMENT INFORMATION SYSTEMS 8/E 2001 Raymond McLeod, Jr. and George Schell دانشگاهی ۲۹۵ رشته مهندسي و علوم کامپيوتر ***2 مقدمه اي بر سيستم هاي اطلاعاتي مبتني بر کامپيوتر ***3 اطلاعات مديريت Informationاطلاعات منابع مهم سازماني ***4 اطلاعات(داده) نيروي انساني مواد اوليه لوازم وماشين ها (شامل تسهيلات و انرژي) پول مفهومي فيزيکي پنج منبع اصلي ***5 چگونگي مديريت منابع اکتساب آماده کردن وجمع بندي استفاده بهينه جايگزيني ***6 انواع کاربران ...
پاورپوینت طرح ریزی محل شرکت و انگیزه های کارکرد غیر مالی دانشگاهی ۴۱ ***2 تأثير پيوسته روي کارکرد شرکتي برخي پژوهشها نشان ميدهد که اجراي سيستمهاي طرح ريزي محل شرکت EPR بهبوددهنده کارکرد شرکت است در صورتيکه پژوهش ديگري نشان ميدهد که مشمول انگيزه هاي کارکرد غير مالي NFPI در قرردادهاي جبراني اجرائي نيز افزايش دهنده کارکرد است . چون سيستم هاي EPR طراحي ميشوند براي تغيير شاخص هاي کارکرد کليدي در طبيعت بطور مالي و غيرمالي هستند . سوال پژوهش اوليه ...
پاورپوینت کایزن (بهبود مستمر) دانشگاهی ۴۰ ***2 •کايزن چيست ؟ •کايزن ترکيبي دو کلمه اي از يک مفهوم ژاپني است که تعريف آن تغيير به سمت بهتر شدن يا بهبود مستمر و تدريجي است. در واقع کايزن بر اين فلسفه استوار است که براي ايجاد بهبود در سازمان ها لازم نيست به دنبال تغييرات انفجاري يا ناگهاني باشيم، بلکه هر نوع بهبود يا اصلاح به شرط آنکه پيوسته و مداوم باشد، ارتقاي بهره وري را در سازمان ها به ارمغان خواهد آورد. ***3 •KAI+ ...
پاورپوینت مدیریت تغییر و نوآوری مدیریت ۳۰ ***3 مديريت به فرايند انجام فعاليت ها بطور اثربخش و کارآمد توسط ديگر افراد اشاره مي کند. اين فرايند، وظايف يا فعاليت هاي برنامه ريزي، سازماندهي، رهبري و کنترل را دربر مي گيرد. مفهوم مديريت ***4 •مديريت تغيير و نوآوري شرکتهاي بزرگ، تجارتخانههاي کوچک، دانشگاهها، ادارات دولتي در ايالات و شهرها، بيمارستانها و حتي ادارات نظامي زير فشار قرار دارند تا تغيير و تحولي را در شيوه ...
پاورپوینت رفتار سازمانی دانشگاهی ۲۴ ***2 تعريف ارتباطات : واژه « ارتباطات » در جوامع نوين به وسيله همه ، به کار مي رود.اين واژه براي توضيح خطاهاي اجتماع به طور کل و سازمانها به کار مي رود . در ادبيات رفتار سازماني تعريف ارتباطات عبارت است از انتقال مفاهيم اطلاعات که براي اين منظور ، سمبلهايي را به کار مي برند . ***3 هدف ارتباطات به طور کلي هدف از ارتباطات به وجود آوردن تغييرات در رفتار يا تغيير در آن د ...
پاورپوینت طرح کسب و کار دانشگاهی ۹۹ ***6 رئوس مطالب اصلي و عمده: مقدمه 2- مفهوم طرح کسب و کار 3- اهميت طرح کسب و کار 4- موارد اصلي قابل بررسي طرح کسب و کار 5- علل شکست طرح هاي کسب و کار 6- نتيجه گيري ***7 بخش اول: مقدمه ***8 مقدمه يکي ازمهمترين فعاليتها درزندگي اجتماعي بشر امروزمديريت است که به کمک اين فعاليت مي توان ازطريق اصولي و باتوجه به منابع وامکانات موجود به نحو احسن به اهداف سازمان دست يافت. براي رسيدن به ...
پاورپوینت میزان برق مصرفی 35 خانوار در دو ماه مرداد و شهریور دانشگاهی ۴۴ ***2 •مقدمه: •مهمترين وظيفه ي مديران و برنامه ريزان اتخاذ تصميم به موقع است اين امر زماني فراهم است که اطلاعات کافي در زمينه موردنظر در دسترس باشد. فقدان اطلاعات کافي باعث مي شود که تصميم گيري بر اساس حدس، گمان، ادراکات کلي و عمومي صورت پذيرد. •به همين دليل اطلاعات از شيوه هاي گردآوري اطلاعات و منابع آن، روشهاي نمايش داده ها و بالاخره تجزيه و تحليل داده ها به مدد شاخصهاي آماري، ...
پاورپوینت آموزش هک دانشگاهی ۳۵ ***2 مقدمات قبل از شروع يادگيري هک ترمينولوژي (اصطلاحشناسي) Hacker کيست ؟ هکر کسي است که با سيستم هاي کامپيوتري آشناست و ميتواند با روشهايي خاص (بدون اجازه) وارد آنها شود... اين انسان ميتواند خوب يا بد باشد ( در هر حال هکر است ) - سوال: يک هکر از چه راهي وارد يک سيستم ميشود؟ از راه شبکه (نه بابا ! ) بايد توجه کنيد که هر سيستم کامپيوتري (به عبارت بهتر هر سيستم عامل) به هر ...
پاورپوینت بررسی راهکار های عملی فعال سازی کارگاه های کامپیوتر مدارس دانشگاهی ۳۲ ***5 جامعه آماري پژوهش را مديران، معلمان و دانشآموزان مدارس متوسطه استان اصفهان که کارگاههاي کامپيوتر آنها در سال 1380 به 5 دستگاه کامپيوتر و يک دستگاه اسکنر و چاپگر تجهيز شدهبودتشکيل ميداد (380 مدرسه)، که به روش نمونه گيري خوشهاي چند مرحلهاي صورت رفت. در نهايت 60 نفر مدير، 180 نفر دبير و 240 نفر دانشآموز، انتخاب، و در پژوهش شرکت داده و پرسشنامه بين آنها توزيع گرديد. ...
پاورپوینت سیستم های اطلاعاتی دانشگاهی ۲۶ ***2 تعريف سيستم اطلاعاتي سيستم اطلاعاتي ، اطلاعات را براي يک هدف مشخص جمع آوري، پردازش، تحليل و منتشر مي کند. ***4 انواع سيستم هاي اطلاعات: اين سيستمهاي اطلاعاتي مبتني بر رايانه ( CBIS ) ميباشند. سيستم پردازش تراکنش (TPS ) سيستم کارگران دانش (KWS ) سيستم اطلاعاتي مديريت ( MIS ) سيستم تصميم يار ( DSS ) سيستم اطلاعات اجرايي (EIS ) سيستم اطلاعات حسابرسي ( AIS ) سيستم اطلاعات ...
پاورپوینت سیستم های اطلاعات مدیریت - مولف : ریموند مک لوید - مترجم : جمشیدیان و مهدی پور عطا آبادی دانشگاهی ۲۷۰ ***2 فصل 1: حل مسئله و سيستم هاي اطلاعاتي ***4 زماني که اصطلاح مسئله را به کار مي بريم شرايط يا اتفاقاتي را در نظر داريم که به نوعي به سازمان خسارت زده يا آن را تهديد مي کند و نيز شرايط يا اتفاقاتي مورد نظر است که به نوعي در بهبود سازمان موثر بوده يا فرصت بهبود را براي سازمان فراهم مياورد. کامپيوتر را مي توان در هر دو مسئله به کار برد. مسئله مي تواند خوب يا بد باشد. مسئله گشايي ...
پاورپوینت کارآفرینی دانشگاهی ۱۶۵ ***3 nدهه 1980 سه موج موضوع کارآفريني را به جلو رانده است. موج اول: انتشار کتاب هايي در خصوص 1- زندگي کارآفرينان و تاريخچه شرکت هاي آنها 2- چگونگي ايجاد کسب و کار شخصي 3- شيوه هاي سريع پولدارشدن موج دوم: ارايه رشته هاي آموزشي کارآفريني در مقاطع تحصيلي در حوزه هاي مهندسي و بازرگاني است. موج سوم: افزايش علاقه مندي دولت به تحقيقات درزمينه بنگاه هاي کوچک با هدف تشويق و تحقيق ...
پاورپوینت مدیریت رفتار، موفقیت و ارتباط دانشگاهی ۴۵ ***4 •مديريت رفتار امروزه تأکيد بر مهارت هاي انساني از اولويتهاي ويژهاي برخوردار است. گفته شده است که در مديريت ، توانايي رفتار کردن با مردم بيشتر از هر نوع توانايي ديگر اهميت دارد. به موجب گزارش انجمن آمريکايي مديريت ، اکثر قريب به اتفاق 200 نفر از مديراني که در يک بررسي پرسشي شرکت کردند، بر اين رأي توافق داشتند که مهمترين مهارت يک مدير ، توانايي در سازگاري و رفتار با مردم ...
پاورپوینت مراحل توسعۀ مدیریت دانشگاهی ۴۳ ***2 پيدايش اين علم در حقيقت به توسع? علم مديريت باز ميگردد.مديريت به معناي حرفه اي از لحاظ زماني نهايتا ًبه يک قرن ونيم قبل بازميگردد امّا معناي عام مديريت به ابتداي تشکيل جوامع مربوط ميشود. جوامع تاکنون ? دوره راگذرانده اند: 1- خوراکجو(عصر کشاورزي): مواد مورد نياز مستقيم تهّيه ومصرف ميشد. ?- عصرکشاورزي : توليد از مصرف بيشتر بود براي مازاد توليد بايد سازو کارهائي ارائه ميشد ...
پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار - مولف: حسن الوداری دانشگاهی ۲۸۰ ***4 اهداف درس آشنايي دانشجويان با: مفاهيم و تعاريف مديريت بازار و جايگاه آن انواع بازار و محيط بازاريابي تقسيم بازار و تعيين بازار هدف نيازها و رفتار خريداران ***5 اهداف درس اندازه گيري کمي بازار و پيش بيني فروش (آشنايي با مدلهاي کمي و کيفي اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي برنامه ريزي بازاريابي عمومي و بازاريابي بيمه تحقيقات بازاريابي سيستمهاي بازاريابي و انواع مدلهاي ...
پاورپوینت کتاب مدیریت استراتژیک - نویسنده: دکتر لطف ا.. فروزنده دانشگاهی ۲۷۸ ***3 طرح درس و اهداف درس مديريت استراتژيک در رشته مديريت بازرگاني : استراتژي تصوير جامعي از هدفهاي بلند مدت، مقاصد و هدفهاي کوتاه مدت و سياستها و برنامه هاي عمده براي تحقق هدفهايي است که در آن رسالت موجود يا آتي سازمان و شخصيت موجود يا آتي سازمان تبيين شده است. ***4 درتعريف مزبور مفاهيم زير جلب نظر مي کند: داشتن تصوير جامع از محيط اطراف سازمان و تعيين جايگاه سازمان در آن ،در اين ...
پاورپوینت فرایند تحلیل سلسله مراتبی AHP دانشگاهی ۸۱ ***2 ?پيشگفتار يکي از کارآمد ترين تکنيک هاي تصميم گيري فرايند تحليل سلسله مراتبي (Analytical Hierarchy process-AHP) که اولين بار توسط توماس ال ساعتي در 1980 مطرح شد . که بر اساس مقايسه هاي زوجي بنا نهاده شده و امکان بررسي سناريوهاي مختلف را به مديران مي دهد ***5 ?شرط معکوسي اگرترجيح عنصر A بر عنصر B برابر n باشد ترجيح عنصر B بر عنصر A برابر n/1خواهد بود . ***6 ?همگني عنصر A با ...
پاورپوینت مدیریت استراتژیک - مولف: دکتر لطف الله فروزنده دهکردی دانشگاهی ۳۱۷ ***4 nاهداف درس آشنايي دانشجويان با: .1تعاريف و مفاهيم فرايند مديريت استراتژيک .2مدلهاي تدوين استراتژي .3تدوين اهداف بلند مدت و انواع استراتژيهاي اصلي .4مفاهيم متغيرهاي اساسي استراتژيک سازماني .5اجراي استراتژي .6ارزيابي استراتژي ها .7ارتباط مديريت بهره وري و فرايند مديريت استراتژيک ***5 nمقدمه درس مديريت استراتژيک يکي از دروس پايه اي رشته مديريت بازرگاني است . شناخت دقيق تغييرات ...
پاورپوینت مدیریت جامع کیفیت TQM دانشگاهی ۵۱ ***2 nفلسفه مديريت ارتقاي کيفيت از انتخاب فلسفه مديريتي شروع مي شود. در سفر بي پايان ارتقاي کيفيت نقطه شروع براي تلاشهاي ارتقاي کيفيت در يک سازمان انتخاب آگاهانه يک فلسفه مديريتي است. ابتدا بايد مديران ارشد سازمان از ميان فلسفه هاي مديريتي رايج فلسفه اي را براي جهت دادن به تلاشهاي سازمان خود انتخاب نمايند ***3 بايد توجه کرد که انتخاب درست اگر چه بسيار حائز اهميت است ،ولي اگر ...