پاورپوینت اندازه گیری وسنجش در علوم تربیتی دانشگاهی ۳۱۸ ***7 §اهداف کلي آشنائي با تعريف آزمون ، اندازه گيري وارزشيابي در آموزش وپرورش وروانشناسي وانواع آزمونهاي رواني وپرورشي وانواع ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ***8 §اهداف دقيق آموزشي فصل اول از دانشجويان انتظار مي رود پس از مطالعه اين فصل اصطلاحات زير را تعريف ،توضيح وبيان نمايند: آزمون، انواع آزمونها، اندازه گيري وارزشيابي وتفاوت آنها،ويژگيهاي ارزشيابي تشخيصي وتکويني وتراکمي، حوزه هاي ...
پاورپوینت سنجش از دور در کشاورزی دانشگاهی ۱۶ ***2 مقدمه یکی از دلایل عمده لزوم کسب اطلاعات از منابع زمین، آمادگی برای تهیه غذای کافی برای جهانیان است. سنجش از دور علم و فن جدیدی نیست، ولی در اواخر قرن 20 این علم وارد مرحلهی جدیدی گردیده، اما متاسفانه در کشور ما هنوز بکارگرفتن سنجش از دور در علوم مختلف به عنوان واژه غریبی است و بسیاری از دستاندرکاران علوم مرتبط با سنجش از دور از جمله کشاورزی به قدر کافی آشنا نیستند. ***3 ...
پاورپوینت روش های آماری در روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاهی ۲۳۸ ***2 رشته : علوم تربیتی ، گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی زمان تهیه : اسفند 1385 ***3 فصل اول آمار توصیفی ***4 آمار چیست: آمار چارچوب روش های علمی را که در تجزیه و تحلیل داده های مقداری به کار برده می شوند بنیانگذاری می کند. ***5 روشهای آماری دارای دو وظیفه مهم هستند: 1- به پژوهشگر در طبقه بندی ، خلاصه کردن،توصیف و تفسیر و برقراری ارتباط از طریق اطلاعات جمع آوری شده کمک می ...
پاورپوینت روش های سنجش نسبت درصد چربی شیر دانشگاهی ۴۱ ***2 دسته اول_ روشهاي حجمي در اين دسته از روشها قسمت غير چرب شير در اسيد سولفوريک حل شده و قسمت چرب پس از سانتريفوژ کردن در ستون مدرجي اندازه گيري مي شود. روشهاي حجمي بعلت سرعت در عمل در آزمايشهاي روزانه بکار ميروند. مهمترين و متداولترين روشهاي حجمي عبارتند از: روشهاي Gerber و Babcock ***3 دسته دوم_ روشهاي وزني در اين روشها چربي شير بوسيله انحلال در يک ماده حلاله چربي استخراج مي ...
پاورپوینت روش های سنجش نسبت درصد چربی شیر دانشگاهی ۵۴ ***3 : هدف سابقه و نانو فناوري يکي از جديد ترين علومي است که در سه شاخه مرطوب ، خشک و محاسبه اي اينده زندگي بشر را دگرگون خواهد ساخت . يکي از مهمترين زمينه هاي تاثير گذاري نانو فناوري در زندگي انسان ، علم غذا است که به دليل احتياج روزمره و دائمي انسان به غذا هر گونه تغيير و تحو لي در ان نقش به سزايي در تغيير کيفيت زندگي انسان خواهد داشت . لذا به منظور تبيين جايگاه نانو فناوري و ...
پاورپوینت تدریس مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی دانشگاهی ۲۷۹ ***2 تفاوت تفکر عقلگرایان با تفکر تجربی: در تفکر عقلگرایان روش قیاسی مبنای کار است، بدین معنی که با استدلال و روش منطقی و تحلیل عقلانی فرد میتواند حقایق را کشف کند. در تفکر تجربی روش استقرایی مبنای کار است، بدین معنی که با مشاهده و آزمایش و شناخت ماهیت پدیدهها میتوان با شناخت جزئیات و ارتباط آنها با یکدیگر به کلیات پی برد. ***3 انواع علم: 1)علم حضوری: یعنی اینکه واقعیت ...
پاورپوینت تدریس روش تحقیق در مدیریت از کتاب: روش تحقیق در علوم انسانی دانشگاهی ۳۰۳ ***2 کتاب: روش تحقیق در علوم انسانی مؤلف: دکتر محمد رضا حافظ نیا چاپ 1377 ***3 فصل اول بحثی در زمینه شناخت: فلاسفه و دانشمندان برای آگاهی از حقایق و واقعیت های جهان هستی و کشف حقیقت پدیده ها به منابع مختلفی متوسل شده اند: ***4 عده ای عقل را به وسیله استدلال و برهان، عده ای تجربه را به وسیله حواس، عده ای قلب و دل را به وسیله تزکیه آن، عده ای وحی را از طریق کتب آسمانی وعده ای هم ...
پاورپوینت کاربرد فناوری های جدید در آموزش دانشگاهی ۲۱۳ ***2 شناسنامه درسنام درس: کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش زبان فارسی نام کتاب: کاربرد فناوریهای جدید در آموزش نام مؤلف: دکتر شهناز ذوفن شماره ویرایش: ویرایش اول تابستان 1383 انتشارات: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت) تعداد واحد: 2 فصلهای مرجع درس: کل کتاب 8 فصل رشته تحصیلی: کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی گروه آموزشی: علوم تربیتی طراح اسلایدهای خلاصه درس: دکتر داود ...
پاورپوینت ارائه درس جامعه شناسی آموزش و پرورش -مولف : دکتر علی علاقه بند دانشگاهی ۲۴۰ ***2 •جايگاه درس درس جامعه شناسي آموزش و پرورش يکي از دروس اصلي رشته علوم تربيتي است که در هر دو گرايش مديريت و برنامه ريزي آموزشي دبستاني و پيش دبستاني معادل 3واحد درسي است. ***3 در نظام آموزش و پرورش ايران،درس جامعه شناسي آموزش و پرورش از اهميت چنداني برخوردار نيست. دلايل چندي مثل شمار اندک واحدهاي اين درس و ... براين واقعيت گواهي دارند. ***4 هدف کلي •اهداف درس هدف کلي درس ...
پاورپوینت مقدمه ای بر برنامه ریزی آموزشی و درسی - مولف منبع: دکتر علی تقی پور ظهیر دانشگاهی ۱۲۱ ***3 nمعرفي طرح درس : معرفي ، مسايل برنامه ريزي آموزشي و درسي برنامه ريزي آموزشي و درسي (مفاهيم و نظريات) منابع اطلاعات براي برنامه ريزي درسي (مباني برنامه ريزي درسي) اطلاعات درباره جامعه مباني فلسفي برنامه ريزي درسي اطلاعات درباره معرفت و دانش بشري طرح ريزي برنامه هاي درسي انواع طرح هاي برنامه درسي ارزشيابي برنامه هاي درسي . هر کدام از اين فصل ها در هر جلسه با استفاده از روشهاي ...
پاورپوینت ارزیابی خط مشی در شرایط عدم قطعیت خط مشی عمومی دانشگاهی ۴۲ ***2 ارزیابی عدم قطعیت و روش مدل :چند نظریه و آزمایش این مقاله, شیوه هایی را کشف می کند تا مدل عدم قطعیت را با ارزیابی روش ها و شیوه ها در هم آمیزد. ما یک چهار چوب کلی را شرح می دهیم که شامل شیوه های میانگین دار کردن مدل و چند اندازه گیری است که شرح می دهند آیا روش ها و پیامدهای آنها وابسته به مدل هستند یا نه. تیلور: عداد متغیرهایی که هر پدیده اجتماعی خاص را تعیین می کنند, به ...
پاورپوینت روش تدریس (سخنرانی) دانشگاهی ۲۳ ***2 درس معلم ار بود زمزمه محبتی جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را (نظیری نیشابوری) در میان مجموعه فعالیتهایی که برای تعلیم و تربیت دانشآموزان انجام میشود، بیشترین سهم به تدریس معلم در کلاس درس اختصاص مییابد، تدریس را میتوان به فعالیتهای دوجانبهای که بین معلم و شاگردان جریان دارد و هدفش یادگیری است تعریف کرد، برای این که تأثیر معلم به هنگام تدریس و سایر فعالیتهای تربیتی ...
پاورپوینت آشنایی با علوم قرآنی دانشگاهی ۱۹۸ ***2 هدف کلي : آشنايي دانشجويان ولو به اختصار نسبت به مفاهيم مختلفي که در فهم و تفسير قرآن مجيد به عنوان کتاب ديني مسلمانان لازم است و همچنين علومي که مي توان به کمک آن به فهم بيشتر قرآن مجيد پرداخت . ***4 هدفهاي رفتاري : آشنايي دانشجو با : تعاريف مختلف در باب تأويل و تنزيل فرق انزال و تنزيل علت تدريجي بودن نزول قرآن کريم ***5 تعاريف تفسير: 1- تفسير علمي است که از معني قر ...
پاورپوینت معرفی و راهنمایی کلی طرح درس «انواع ادبی» دانشگاهی ۱۶۵ ***1 به نام خدا معرفي و راهنمايي کلي طرح درس «انواع ادبي» و جايگاه آن در ميان درسهاي ديگر: هدف کلي اين درس آشنايي با انواع ادبي دنيا و چگونگي استقلال يا ارتباط آثار ادبي با يکديگر است. موضوع اصلي اين درس طبقهبندي ادبيات و کوشش در راه درک ارتباط آثار ادبي و پيدا کردن نظم و قانون در بين آنهاست. در اين درس در مورد آثار ادبي از جمله حماسه، غنا، ادبيات نمايشي، ادبيات تعليمي، قوالب ...
پاورپوینت درس عروض و قافیه - دکتر سیروس شمیسا دانشگاهی ۸۱ ***2 معرفي طرح درس درس عروض و قافيه از دروس تخصصي رشته زبان و ادبيات فارسي است که آموختن آن براي شناخت فنون و شگردهاي وزن و قافيه ضروري است. ***3 اهداف درس 1-هدف کلي اين کتاب اين است که مسأله وزن بطور طبيعي در ذهن دانشجو رسوخ يابد و فنون آن ملکه ذهن شود. 2-آموختن فنون تقطيع و دست يافتن به اوزان شعري . 3-آموزش علم قافيه با شيوه علمي جديد. ***4 جايگاه درس براي دانشجوياني که مي ...
پاورپوینت روانشناسی تربیتی - مؤلف: علی اکبر سیف دانشگاهی ۲۲۳ ***2 کسب دانش و مهارتهاي لازم در زمينه اصول و مباني روان شناسي تربيتي و توانايي تحليل و تفسير مسائل و مشکلات درسي دانش آموزان در محيط آموزشي. کسب توانايي تشخيص علل و عوامل پديدآورنده مسائل و مشکلات تحصيلي ***3 کسب توانايي بررسي و تحليل مسائل و مشکلات تحصيلي دانش آموزان و پيداکردن راه حل براي آنها. 4- آشنا شدن با نظريه ها و قوانين اصول روانشناسي يادگيري و کسب توانايي استفاده از ...
پاورپوینت روان شناسی تربیتی دانشگاهی ۷۹ ***2 روان شناسی پرورشی(تربیتی) شاخه ای از علم روان شناسی است که هدف آن کمک به پرورشکاران در امر پرورش است. روانشناسی پرورشی یعنی کاربرد اصول و قوانین علم روان شناسی در امر پرورش. ***4 •” معلمان کارآمد ” پرورش مهارتهای فکری 2. ایجاد خود پنداره و انگیزش 3. اداره محیط کلاس 4. درس دادن 5. ارزیابی یادگیری 6. پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان خاص 7. یادگیری مادام ا لعمر ***6 رویکرد ...
پاورپوینت بررسی موانع کلی در فرایند یاد گیری درس فیزیک 1 دانشگاهی ۱۱ ***2 امروزه در آموزش و پرورش به دانش آموز توجه خاصی مبذول می گردد. بیشترین کوشش روانشناسان و علمای آموزش و پرورش برای آن است که دریابند یادگیری چگونه انجام می پذیرند و موانع کلی در فرایند یاددهی– یادگیری چیست و در جهت تسریع و تأثیر بیشتر یادگیری چه اقداماتی باید صورت گیرد. در مورد یادگیری و اینکه چگونه می توان بهتر صورت پذیرد باید هدف آموزشی برای دانش آموز کاملاً مشخص و معلوم ...
پاورپوینت درباره ی درس روش تحقیق دانشگاهی ۷۹ ***7 معنای تحقیق Resarch تحقیق در لغت به معنای پیدا کردن ، یافتن یا جستجوی حقیقت آورده شده است دسترسی به واقعیت و پاسخ به سوالات مشکلات و مبهمات تلاش فکری و علمی و کشف روابط علت و معلولی شناخت علمی یک مساله با روش منطقی تحقیق به روش علمی را مجموعه مقررات و قواعدی دانسته اند که چگونگی جستجو برای یافتن حقایق مربوط به یک موضوع را نشان می دهد جای دیگر آن راحقیقت پژوهی نامیده اند ...
پاورپوینت روش های تدریس ریاضی دانشگاهی ۴۷ ***3 •نحوه تدریس ریاضی : •@ تعریف تدریس : تدریس عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد ، بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم ،برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد . تدریس مفاهیم مختلف مانند نگرشها ، گرایشها ،باورها ، عادتها و شیوه های رفتار وبه طور کلی انواع تغییراتی راکه می خواهیم در شاگردان ایجاد کنیم، دربر می گیرد .» •به طور کلی معلمان ریاضی موافق هستند که آموزش و یادگیری ...
پاورپوینت مدیریت پروژه در RUP دانشگاهی ۶۲ ***3 مقدمه ای بر مدیریت پروژه مهمترین دیسیپلین در RUP و هر متدلوژی دیگری، دیسیپلین مدیریت پروژه است. در نهایت مدیر پروژه مسئول موفقیت پروژه است. مدیریت پروژه های نرم افزاری، هنر متوازن ساختن اهداف متضاد، مدیریت ریسک و غلبه بر محدودیتهای تحویل موفقیت آمیز محصولی است که هم نیازهای مشتریان (کسانیکه برای سیستم پول می پردازند) و هم نیازهای کاربران را برآورده کند. این حقیقت که پروژه ...
پاورپوینت سلسله مراتب در معماری اسلامی دانشگاهی ۲۵ ***2 مقدمه سلسله مراتب = تفکیک اهمیت یا معنای یک فرم یا یک فضا از سایر فرمها یا فضاهای سازماندهی به وسیله اندازه، شکل یا مکان آن اصل سلسله مراتب حاکی از آن است که در اغلب و شاید هم در همه ترکیبات معماری تفاوتهای واقعی بین فرمها و فضاها وجود دارد. این تفاوتها نشان دهنده میزان اهمیت فرمها و فضاها و نقش عملکردی سوری و سمبلیکشان در سازماندهی میباشد. ***3 سلسله مراتب فرم برای ...
پاورپوینت درب و ورودی - DOOR AND ENTRANCE دانشگاهی ۳۲ ***2 درب و ورودی منظور از ورودی، فضای اطراف در ورودی در داخل خانه است؛ در واقع فضایی را که هنگام ورود به خانه پا به آن میگذاریم، ورودی مینامند. ***3 ورودی یک واحد مسکونی با عناصر مختلفی مثل پرده ، محافظ سر پوشیده ، جعبه های گل ، فرورفتگی در نما تشدید و مشخص می شود . ***4 برای ورود به یک بنا ، اتاقی در یک بنا و یا محدوده معینی از یک فضای خارجی ، ابتدا باید از یک صفحه عمودی عبور ...
پاورپوینت مدرسه دانشگاهی ۲۵ ***2 تاریخ نخستین گونه مدرسه را به طور خلاصه میتوان: مؤسسه ای برای آموزش عالی تعریف کرد که در آن علوم سنتی اسلامی- حدیث، تفسیر، فقه و جز آن – آموزش داده میشود. این نوع مؤسسات آموزشی به طور مرسوم مسکونی هستند. مدرسه، بر خلاف انواع عمده بنا های اسلامی، حاصل دست و پنجه نرم کردن فرهنگ نوپای اسلامی با تمدنهای همجوار در آن قرن (قرن اول هجری) نیست. آنگونه که سنتهای هزار ساله ...